PlayStage.be
22 mei 2012, 14:31:54 pm *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]
  Print  
Auteur Topic: Pukkelpop 2008  (gelezen 2668 keer)
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 24 juni 2008, 16:47:45 pm »

Schitterende nieuwe namen! Meshuggah, Manic Street Preachers, Editors, The Black Box Revelation, Editors,...

Pukkelpop heeft zowaar een betere affiche dan Werchter én Lowlands dit jaar!
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 01 juli 2008, 11:49:51 am »

Pukkelpop 2008 vindt plaats op 14-15-16 augustus in Kiewit!

Vanaf vandaag kan je op www.pukkelpop.be je top 5 doorgeven.

Rush (not a chance)
The Offspring (zou toch eens moeten)
Feeder (nieuw album, wss niet op Werchter)
Stereophonics (Dakota baby)
Guns N' Roses (nieuw album, who am I kidding?)

My prayers have been answered!  Grin

Nieuwe Pukkelpopnamen zijn Stereophonics, Blood Red Shoes, Leila, The Subs, The Rones.
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 01 juli 2008, 17:38:22 pm »

Pukkelpop heeft zowaar een betere affiche dan Werchter

Euh, neen.

Radiohead. Nuff said

Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 01 juli 2008, 17:56:08 pm »

Metallica. Nuffer said.
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 01 juli 2008, 19:18:16 pm »

Metallica. Nuffer said.

2nd

En Squall het spreekwoord zegt: één band maakt nog geen mooi festival. Het was in ieder geval iets in die aard.

Oh, en het feit dat Rock Werchter voor het eerst in vijf jaar een week voor het festival nog niet volledig sold out is, wil natuurlijk ook niets zeggen.
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 01 juli 2008, 22:26:16 pm »

Het gerucht gaat dat Wolfmother op zaterdag, naast Bloc Party, co-headliner zal zijn. Vast staat nu ook dat Sigur Ros het festival zal afsluiten.
Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 13 augustus 2008, 14:09:26 pm »

Iemand ervaring met de camping? Ik ga enkel vrijdag, ben nog aan het twijfelen of ik donderdagavond al zou vertrekken en dan daar overnachten. Maar ik lees enkel negatieve zaken op internetfora: geen plaats meer voor laatkomers, meer kans op onder-geregende tenten als ge achteraan zit op camping, veel agressie en diefstal...
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 13 augustus 2008, 19:51:59 pm »

Ik ben drie jaar geleden op de camping geweest en ik heb er niet echt over te klagen gehad. Akkoord, het is een luidruchtiger camping dan Werchter maar van die diefstallen en die agressie heb ik nog niets gemerkt. Toch niet meer dan op Werchter bijvoorbeeld. Er wel even bij vermelden dat wij reeds van dag 1 present waren, geen idee dus hoe het zit met laatkomers...

Nadeel aan Pukkelpop tov Werchter is wel dat het één grote camping is en dat het bij momenten dus moeilijk is om 's nachts je tent terug te vinden :p
Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 16 augustus 2008, 16:03:30 pm »

Eerste volledige optreden dat ik gisteren heb gezien was dat van Volbeat (***). Keek er naar uit en ze hebben mij weten te verrassen met een stevige mix van metal en rock 'n roll. Spijtig dat de zanger zijn stem weinig karakter heeft live.

Ook naar Stereophonics (***) gaan kijken, perfecte muziek om efkes languit op de grond te gaan liggen.

Dan hier en daar vijf minuten tot een kwartier van allerlei groepen gezien waarvan ik maar van één de naam ken (A Brand), volgende volledige optreden was Within Temptation (**). Hun milk inc-metal kreeg zelfs de niet-metalheads mee, maar ik heb het nu na drie keer wel gezien. Chance dat Sharon haar pompeuze jurk na het eerste nummer omruilde voor iets minder onthullends Wink

Het was mijn vierde keer dat ik Metallica (****) zag en ik vond persoonlijk deze keer het minst.
De setlist was mij onder andere te traag. Wherever I May Roam, Harvester of Sorrow én Unforgiven na elkaar, weg was de opzwepende sfeer van Fuel vlak daarvoor. Het optreden kwam wel weer op gang met Justice en motherf****ing NO REMORSE na elkaar, om dan weer in een voorspelbare greatest hits (met enkel een subliem Damage Inc. ertussen) te eindigen. Uiteindelijk maar drie nummers van Kill 'Em All, waarvan twee in de encore. Geen Whiplash, geen Blackened, geen Battery, geen Ride The Lightning, Geen Four Horsemen, hell: zelfs geen For Whom The Bell Tolls (!). Maar ja, het kan niet altijd zo subliem zijn als de set van Werchter 07.

De band zelf maakte dikwijls een vermoeide, ongeïnteresseerde indruk. Zal wel voor een groot deel aan het publiek gelegen hebben, zeker aan de linkerkant van het podium waar ik stond was bijna iedereen nog tammer dan een zak patatten. Hier en daar brulde wel iemand mee, maar de oorverdovende massaschreeuwen die (vooral in 03-04) te horen waren op Werchter, bleven dikwijls uit. James die in beeld een zucht van vermoeidheid (of teleurstelling?) slaakt, Lars die ook mooi in beeld een welgemeende FUCK liet horen omdat het publiek niet luid genoeg riep, Kirk die maar 'Come on, you motherfuckers!' bleef roepen etc. De gebruikelijke 'Metallica loves you'-boodschappen klonken meer obligatoir dan gemeend zoals hun vorige passages op Werchter.

Al bij al zijn Metallica zelfs op een mindere dag interessanter dan om het even welke andere band op de affiche. Maar dit is mijn eerste Metallica-optreden waarna ik nog kon recht staan. Mijn eerste optreden dat ik nog gemakkelijk kon praten na de show. Mijn eerste optreden waarbij mijn nekspieren niet volledig vernield waren (al zijn ze wel geregeld druk in de weer geweest, gewoon niet genoeg). Enfin, luister niet naar mij want iedereen die ik na het optreden sprak vond het uitstekend en ook op het Graspop-forum zijn ze lovend. Maar ik verkies de "Goddamnit, mijn nekspieren hebben het net begeven en nú zetten ze Whiplash in?! Fuck it, gaan!" Metallica vanop Werchter vorig jaar makkelijk boven de "We spelen onze bekendste nummers voor de massa en twee of drie meer die-hard nummers en iedereen is content" Metallica van op Pukkelpop 08.

Erna nog naar The Gutter Twins (***) gaan luisteren, uitstekende muziek om de avond op het gemak af te sluiten. Vooral een leuk stemgeluid bij de zangers.

Setlist Metallica:

* Creeping Death
* Fuel
* Wherever I Roam
* Harvester of Sorrow
* Intro Ktulu -> Unforgiven
* Cyanide
* And Justice for All
* No Remorse
* Fade to Black
* Master of Puppets
* Damage Inc.
* Nothing Else Matters
* Sad But True
* One
* Enter Sandman
* ------------------- Die Die Die (Misfits)
* Motorbreath
* Seek & Destroy

Edit: crap, gsm op PP verloren >_<
Edit 2: dankzij een vriendelijke kerel uit Leuven toch nog mijn gsm terug ^^
Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 16 augustus 2008, 18:52:16 pm »

Nu dagget nieuw nummer live hebt gezien, wa vindt ge ervan?
Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 16 augustus 2008, 20:53:04 pm »

Cyanide valt een keer of twee, drie compleet stil (zo één of twee maten geen instrument, of enkel drum) en dat vond ik onnozel. Voor de rest klonk het zeer goed, beter dan verwacht.
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 17 augustus 2008, 15:28:00 pm »

Pukkelpop 2008! Sowieso al geslaagd vanwege het uitstekende weer en de goeie sfeer op de camping, maar er was uiteraard ook muziek! Hier even kort de scores geven, morgen volgt op last.fm een uitgebreidere uiteenzetting, à la RW07 report.

**
The Killers

Danko Jones
Serj Tankian
Roisin Murphy
Within Temptation
Bloc Party
Sigur Ros

Triggerfinger
Louis XIV
Tricky
Editors
A Brand
Stereophonics
The Blackbox Revelation
Pivot
Fuck Buttons
Black Mountain
Neurosis

Metallica
Manic Street Preachers
Soulwax

En om even verder te gaan over Metallica: ik vond het gedrag van de band echt ondermaats (de zogezegde 'fake' middenvinger van Hetfield was helemaal niet fake, for instance). Als ze willen dat de fans hard uit de bol gaan, moeten ze misschien de hand in eigen boezem steken. Met andere woorden: 1) begin op tijd en 2) speel een betere setlist. Ik was zelf aangenaam verrast door Motorbreath maar zwaar teleurgesteld over het ontbreken van een heleboel MoP en RtL-materiaal... All in all waren ze op Werchter 08 zeker beter maar of dat aan het publiek ligt, weet ik nog zo niet onmiddellijk.

Oja, en Cyanide suckt imho. Laten we hopen dat ze gewoon een slechte singlekeuze hebben gemaakt.
Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 17 augustus 2008, 15:51:51 pm »

Maar 3 sterrekes voor Danko Jones? Heb je het enkel over de muziek of de live-performance. Want iedere keer als ik Danko Jones zie ga ik weg met een giga smile, al was het enkel maar voor zijn geniale kluchten tijdens zijn optreden.
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 17 augustus 2008, 16:19:50 pm »

De all-round performance, ja. Ik vond het een kerel met een gigantisch groot ego voor de mijns insziens weinig interessante muziek die hij bracht. Mocht hij op het einde vd set niet de intro van YYZ hebben ingezet, dan had hij de drie sterretjes wss niet gehaald.
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 19 augustus 2008, 12:15:23 pm »

En ziedaar: http://www.last.fm/user/Indy44/journal/2008/08/19/24eqmv_pukkelpop%2708_overview?editsuccess=1
Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar: