|
Giel
|
 |
« Gepost op: 15 februari 2008, 15:45:40 pm » |
|
De eerste namen! R.E.M., Radiohead, dEUS, Lenny Kravitz, The Chemical Brothers, MIKA, Sigur Ros, Kaiser Chiefs, Nightwish, Ben Harper & the Innocent Criminals, Counting Crows, Editors, Roisin Murphy, The Hives, Chris Cornell, The Kooks, Air Traffic, Justice, Digitalism, KT Tunstall, Beirut, Gossip, John Butler Trio, Band of Horses Nice 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 16 februari 2008, 13:04:19 pm » |
|
Ik vind het een beetje tegenvallen eerlijk gezegd... Artiesten die mij aanspreken zijn:
R.E.M. Lenny Kravitz Editors The Hives Chris Cornell
Met Chemical Brothers, Kaiser Chiefs en The Kooks hebben ze nu al drie namen die vorig jaar ook geprogrammeerd werden ook...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 19 februari 2008, 17:12:36 pm » |
|
De line-up voor Pinkpop 2008. Hier kan RW (tenminste dit jaar) toch nog heel wat van leren...
Foo Fighters, Metallica, Incubus, Rage Against the Machine, Queens of the Stone Age, Kaiser Chiefs, Counting Crows, The Verve, The Hives, Groove Armada, KT Tunstall, Bad Religion, Editors, Flogging Molly, Justice, Porcupine Tree, Gavin DeGraw, Chris Cornell, Kate Nash, Alter Bridge, Roisin Murphy, Serj Tankian, The Wombats, Saybia, Pete Murray, Racoon, Patrick Watson, Novastar, Fiction Plane, Moke, Cavalera Conspiracy, Sat2D
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 19 februari 2008, 20:01:22 pm » |
|
Cornell komt ook naar RW eh  Voor de rest inderdaad veel betere line-up, spijtig van de slechte datum natuurlijk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
younglink
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 19 februari 2008, 23:43:55 pm » |
|
Ik heb daarnet nog 7 weekendtickets voor Pinkpop kunnen bestellen via de FNAC-site. Naar het schijnt zijn er al 36.000 tickets verkocht op de eerste dag en men schat dat de weekendtickets zouden uitverkocht zijn tegen begin volgende week. Geen risico genomen en ineens voor al mijn maten eentje besteld. €931 alles tesamen, jeuj xD
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 29 februari 2008, 02:14:30 am » |
|
BRUSSEL - De voorverkoop voor de vierdaagse Rock Werchter gaat op 1 maart van start. En ziedaar alweer een nieuwe lading toppers voor de festivalaffiche. Neil Young en Moby worden aangekondigd als afsluiters van de tweede festivaldag. Ook Beck, The Verve, Kings of Leon, Babyshambles, Soulwax en Underworld maken hun opwachting in Werchter.
Eerder waren al de namen bevestigd van onder meer Radiohead, R.E.M., Lenny Kravitz en Deus. Rock Werchter vindt dit jaar plaats van 3 tot 6 juli. Een combiticket kost 165 euro, een dagticket 75 euro.(bron: de standaard)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 29 februari 2008, 09:39:00 am » |
|
Ik heb het ook gelezen maar er is nog niks van bevestigd op de RW-site dus ik zou nog niet te veel hopen want hier en daar duiken echt wel verschillende namen op. Zo hebben sommige bronnen het wel over Neil Young, andere niet maar daar zit Kate Nash en 2 Many DJ's dan weer tussen de zogezegd aangekondigde namen. Wait and see I suppose.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 29 februari 2008, 15:31:41 pm » |
|
Staat vandaag in de kranten, dus bevestigd (ook Kate Nash en 2ManyDJs)  Drankbonnetjes nu ook in voorverkoop beschikbaar: 2,25 euro in plaats van 2,5 op de weide
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 01 april 2008, 10:06:43 am » |
|
Nog 16 (in mijn ogen redelijke zwakke en ongeordende) nieuwe namen Jay-Z (een Werchter zonder negers is geen Werchter!) Slayer (net zoals met Mastodon vorig jaar, wrong place and time) Grinderman (nieuw project van Nick Cave, een van de betere imo) Mark Ronson Ben Folds Hot Chip Zita Swoon Adele MGMT Donavon Frankenreiter Patrick Watson Hercules and Love Affair Tim Vanhamel (de beste namen komen verdomme uit België...) The Blackbox Revelation (zie hierboven) The Whigs Modern Skirt Hier worden nog maar zeven namen aan toegevoegd  Conclusie van de dag: geen Rock Werchter voor mij dit jaar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 01 april 2008, 19:42:25 pm » |
|
Alleen al voor Radiohead en dEUS zou je moeten gaan, maar soit. Ik ga ook niet, wegens op reis :P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 01 april 2008, 20:12:16 pm » |
|
Radiohead en dEUS spelen niet eens op dezelfde dag. Op de website zijn nu ook de dagen geordend volgens Marquee en Main Stage en in volgorde van optreden. Twee opvallende dingen:
1) Momenteel sluit dEUS het festival af op zondag op de Main Stage (Underworld in de Marquee). Mijn kop eraf als daar, net zoals twee jaar geleden Depeche Mode, geen band meer moet bijkomen. dEUS mag dan mss een goeie band (de beste? niet volgens mij maar wie ben ik?) van eigen bodem zijn, het "beste festival van de wereld" afsluiten, daar zijn ze volgens mij nog net iets te klein voor. Ofte, het zou Werchter geen eer aandoen.
2) Slayer opent de tweede dag op de Main Stage. Dat is dus rond 12.30. Net als met Mastodon is dit dus weer een epic fail in de programmatie...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 01 april 2008, 20:45:13 pm » |
|
dEUS festival laten afsluiten is gewoon een hint naar andere festivals: België heeft ook geweldige bands die op dergelijke festivals thuishoren. Persoonlijk vind ik ze wel zowat de beste Belgische band (Soulwax doet het niet meer, helaas, al blijft hun Much Against Everyone's Advice mijn favo Belgische cd). Kijk al hard uit naar eind april voor Vantage Point 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 08 april 2008, 16:37:24 pm » |
|
De affiche van Rock Werchter 2008 is helemaal rond. Nieuw op de affiche zijn The Raconteurs, Gnarls Barkley, Panic At The Disco, My Morning Jacket, Monza, Vampire Weekend, Devotchka en Cool Kids.
Rock Werchter 2008 loopt van donderdag 3 tot en met zondag 6 juli in het Festivalpark in Werchter. Het festival presenteert, naar goede gewoonte, een breed overzicht van alle interessante en goede dingen die aan de gang zijn in pop, rock en dance, en tevens ook heel wat acts die de voorbije jaren meermaals de affiche mochten invullen. Geen RW voor mij dit jaar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|