PlayStage.be
06 februari 2012, 16:44:46 pm *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: GOTY  (gelezen 1663 keer)
Indy
User

Bekijk profiel
« Gepost op: 29 december 2007, 15:51:13 pm »

Een algemeen topic waar ge kunt praten over de verschillende GOTY-awards die worden uitgereikt en over wat voor u persoonlijk GOTY had moeten zijn.

GameSpot: Super Mario Galaxy
Eurogamer: Portal

Portal vind ik eerlijk gezegd een wat vreemde keuze als GOTY. Eerst en vooral is het spel maar 2 à 3 uur lang, maakt het in se deel uit van The Orange Box (tenzij je het op STEAM koopt) en is het gewoon niet zo heel erg goed. Het concept van het trainingsprogramma is erg goed gevonden en bij momenten zeer grappig maar 2007 is zo'n goed jaar geweest dat ik wel 10 andere games kan bedenken die het beter hebben gedaan dan Portal.

Super Mario Galaxy dan. Geweldige game in het begin. De Miyamoto-feel druipt er langs alle kanten af en dat was eigenlijk al sinds Mario 64 geleden voor een Mario-game. Maar ik betrap er mezelf op dat (net zoals een kerel bij EG) hoe meer ik het spel speel, hoe minder cool ik het begin te vinden. Ik speel het spel gewoon minder en een echte GOTY zou ik, denk ik, al lang hebben uitgespeeld als hij echt zo goed was. Super Mario Galaxy is zeker de beste Wii-titel van 2007 (en tot op heden de beste Wii-titel tout court) maar voor mij toch niet de GOTY.

Voor mij mocht het Bioshock zijn. Dat spel had het helemaal al verzwakte het ook ferm naar het einde toe. Maar toch, ik heb het met plezier een tweede keer op mijn gemak gespeeld en heb er mij net zo veel mee geamuseerd als de eerste playthrough, iets wat ik met Super Mario Galaxy niet onmiddellijk zie gebeuren. De sfeer, de muziek, het verhaal, de actie, alles zat gewoon goed in dit spel. Een terechte GOTY-winnaar wat mij betreft.

Grootste verrassingen van het jaar zijn voor mij Puzzle Quest en Unreal Tournament 3. Twee games waar ik zo goed als niets van verwachtte en die mij heel veel uren plezier hebben bezorgd.

Grootste misser van het jaar is Kane & Lynch: Dead Men. Een spel dat in de voetsporen van de Hitman-franchise moest treden maar vooral zal herinnerd worden als het spel waarmee Eidos een van de grootste gamesites ter wereld onder druk zette om een van zijn gezichten de deur te wijzen. Tragisch.

Eens? Oneens? Iets dat niet door beide voorgaande woorden kan gedefinieerd worden? Laat u gaan! 
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 29 december 2007, 17:01:33 pm »

Thx for the Portalspoiler Indy!

Anyway. WTF was dat met Gamespot. Ik bedoel maar: Uncharted staat geen énkele keer in de shortlist. Nochtans is het niet alleen technisch één van de indrukwekkendste games van het jaar, het is ook één van de beste action/adventures. Maar nee, AC mocht met die eer gaan lopen, terwijl die game toch wel echt te veel losse flodders afschiet. Misser van het jaar is voor mij dus AC, al bleef het een goeie game.

GOTY moet Okami of FFXII zijn. Beide games zijn zo goed dat geen enkele next gen titel die ik speelde er kan aan tippen. Okami is briljant van voor naar achter, prachtige stijl, leuke gameplay vondsten... Wedden dat ie volgend jaar in menig GOTY lijstjes zal staan met de Wii-versie? (Dat ik de game nog moet uitspelen vergeten we ffkes :P)

FFXII: veel tegenstanders omdat deze echt wel een breuk is met de oude FF. Velen knappen af op de nieuwe grafische stijl (maar zagen niet over FFT  Undecided) en het plotgedreven verhaal dat voor een keer geen tonnen clichématige backstory aan de personages kleeft. De game is niet perfect, de omgevingen zijn wat te groot, de game speelt zichzelf (als je dat toelaat) en het licence board kon beter, maar fuck, nog nooit heeft een FF me zo'n schitterende consistente wereld voorgeschoteld, me zo geboeid in het battlesystem en me eindelijk de welkome veranderingen gebracht (3D cam? Check. Geen random encounters? Check.) 80 uur puur spelplezier Smiley

Een derde plaats moet voor Uncharted zijn, al mag die van mij op hetzelfde schavotje eigenlijk. Kort misschien en met weinig nieuwe elementen die we nog niet in andere games hebben gezien, maar voor de rest gewoon perfect. Eindelijk nog es een actiegame die niét donker en grauw wil zijn. Eindelijk een adventure met een verhaal dat niet van de pot gerukt is en personages waarvan je wel moét houden. Perfecte controls (behalve de granaten). Uitgekiend leveldesign. Sublieme graphics en muziek. Lekker uitdagend op de hogere moeilijkheidsgraden. Love it. (Heb met deze game meer uurtjes gespeeld dan met AC, en AC is een langere game :P)

Suprise of the year: op de valreep: Puzzle Quest. Heerlijke combo van puzzle en RPG.

Ergernis van het jaar: uitstel van PS3-games en zwakke ports op een technisch sterkere console (ja EA ik kijk naar u). 2008 moet verandering brengen met meer games die de PS3 als lead console nemen (Burnout, Haze, UT3, ...)

Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 30 december 2007, 12:32:13 pm »

Excuses ivm Portal.

Tis niet zo'n gigantische spoiler en ja, het is niet alsof Portal een echt verhaal heeft ofzo. Bovendien dacht ik dat je de game al had gespeeld. Maar my bad, sorry.

Giel
Moderator
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 30 december 2007, 15:07:14 pm »

Zelda Phantom Hourglass

Mening staat in review op Move-X Games, enige game die er misschien nog van zou kunnen winnen is Phoenix Wright 3 (nog niet gespeeld). Super Mario Galaxy ook eervolle vermelding, maar ik heb meer van Zelda genoten.
Rikimaru
User

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 30 december 2007, 23:21:59 pm »

Super Mario Galaxy!

En een eervolle vermelding voor Okami.
YankeeWaRRiaH
User

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 31 december 2007, 10:28:28 am »

moest ik Wii hebben zou ik hoogstwaarschijnlijk zeggen Galaxy... maar heb het nog niet gespeeld. Moet Uncharted nog spelen, dus ga ik moeten kiezen tussen de korte maar intense SP campaign van Call of Duty 4 of Bioshock.

Halo 3 was teleurstellend kort en Assassin's Creed bracht qua vrijheid en originaliteit een leuke game... maar valt toch uit de boot door zijn repetetieve gameplay.
Black Materia
Administrator
User

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 31 december 2007, 14:44:10 pm »

't Is echt wel moeilijk om te kiezen dit jaar. Heb ook nog veel games niet kunnen spelen maar die hier wel in m'n kast liggen, zoals Okami. Voor mij gaat het daarom tussen:

• Portal: Misschien geen volwaardige game, maar de uitwerking ervan is zo subliem dat ik deze niet snel zal vergeten. Het concept is uiteraard al super, maar het verhaal en de sfeer die gecreëerd wordt zijn te geniaal voor woorden. Bovendien heeft deze game het beste einde ooit, period.
  • Bioshock: Grafisch is deze echt onovertroffen, en dan heb ik 't enkel op de art direction ipv de technologische kant. Het ziet er allemaal zo geloofwaardig uit, de immersie is gigantisch en dat was voor mij dan ook de sterkste kant aan deze game. Helaas schort er toch nogal wat met de gameplay. De vele powers zijn cool, maar de methodes waarop je splicers moet neerleggen worden al snel repetitief. Ook het einde was jammer genoeg wat aan de zwakke kant. Niettemin toch een serieus knappe game...
  • Super Mario Galaxy: Fantastische platformer, ideaal om eventjes te spelen maar voor je het weet ben je alweer enkele uurtjes verder. Ik zou dringend eens moeten verderspelen want tot nu toe heb ik me hier al enorm met geamuseerd.

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: