|
Keunemeun
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 21 februari 2008, 20:13:42 pm » |
|
De Morgen was anders niet te spreken over 'Crazy Corgan.' En op Pukkelpop waren ze ook niet je dat... Aargl: come back D'arcy en meneer de chinees. En breng de gloriejaren weer mee aub!
Rock Race 2008:
Vintage Call was zeer te pruimen in de Monk te Brussel. Ongeveer 150 man was er, dus geen minne opkomst me dunkt!
De concurrentie was gewoonweg geniaal in hun crappiness: Toxic Lax! Een band met een fantastische frontman: de Swasse: 1m60, 110 kilo, t shirt van Sonata Arctica, korte armypants, legerklak, daarboven een lange lederen matrixvest en een strottenhoofd dat klanken uitstootte waar een roestige dorsvlegel zijn meerdere in moet erkennen! Heil Swasse
Afsluiter was de nieuwe vlaamse revelatie Lapaz. Een cocktail van the Beatles en the Kinks met hedendaagse elementen in verwerkt. Ze waren de winnaars van de Rock Race 2004 en momenteel zitten ze in de halve finale van de humo's rock rally. Prachtige samenzang. Warme klank, plus de geniale cover 'I get around' van the Beach Boys!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 21 februari 2008, 20:29:36 pm » |
|
De Morgen was anders niet te spreken over 'Crazy Corgan.' En op Pukkelpop waren ze ook niet je dat... Aargl: come back D'arcy en meneer de chinees. En breng de gloriejaren weer mee aub!
Ik heb het ook gelezen wat ze in De Morgen hebben geschreven en ik vind het helemaal onterecht. Ik heb ze op Pukkelpop niet gezien maar ook al gehoord dat ze niet echt goed waren toen, maar ik heb enorm genoten van het concert. En dat D'Arcy en meneer de chinees (James Iha) zouden moeten terugkeren is al helemaal onzin want zowel Sergeant Jeff (vervanger van Iha) als Ginger (vervanger van D'Arcy) doen uitstekend hun werk. Ik heb de band jammer genoeg nooit aan het werk gezien ten tijde van Iha en D'Arcy maar ik denk niet dat zij het zoveel beter zouden doen. De kern van de Pumpkins is toch altijd terug te brengen tot Billy Corgan en in mindere mate Jimmy Chamberlin, zowel wat het creatieve tot stand brengen als het performen (Corgan heeft het de hele tijd over zichzelf ipv over de Smashing Pumpkins) van de muziek betreft. Maar zoals gezegd, een review op last.fm when I feel like it. Vraagje aan Vintage Call: wanneer gaan jullie nu eens in de buurt optreden op een datum dat ik weldegelijk eens kan komen, want gijle hebt er een aardje van weg om te spelen op dagen dat ik reeds iets anders in mijn agenda heb staan!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 21 februari 2008, 20:32:58 pm » |
|
De "Drop That Metal Scream" tour, zoals ik hun huidige tournee zonet heb gedoopt, brengt hen in maart en april naar verscheidene locaties, zal wel eentje in de buurt zijn. Check de Myspace die nooit wordt geüpdatet zou ik zo zeggen.
Hoe was de Pumpkins cover van Easy Livin' (Uriah Heep) trouwens?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark Ruler
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 22 februari 2008, 15:04:45 pm » |
|
In de buurt weetek nie echt, maar alleszins op 29 maart in wakken te oeselgem en 4 april in het sloefke te olsene. Voor de rest weetek de data nie, maar webben er alleszins wel enkele in april. En de tweede ronde van Emergenza zal in de Centrale zijn in Gent (Dampoort)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 22 februari 2008, 16:16:20 pm » |
|
Hoe was de Pumpkins cover van Easy Livin' (Uriah Heep) trouwens?
Zoals de rest van het optreden: keihard! Ze hebben lang niet het hele nummer gespeeld, ik denk eerste twee strofes en twee keer het refrein. Op zijn Pumpkins' dus toch anderhalve keer sneller dan het origineel en met tonnen distortion. Aan de reactie van het publiek te zien was ik zo goed als de enige in de zaal die het nummer kende. Wasted Years van Iron Maiden hebben ze ook gespeeld, al beperkten ze zich daar tot de intro en wat drumrolls. Het was eigenlijk eerder een medley van covers. De enige cover die ze volledig gebracht hebben was Lips Like Sugar van Echo & The Bunnymen, en dan nog als encore  In plaats van dan eens Cherub Rock of Zero te blasten, maar neen, toen Corgan voor de encore zonder gitaar het podium op kwam, wist ik al hoe laat het was. Spijtig, maar een reden om ze zeker nog eens te gaan bekijken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark Ruler
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 24 februari 2008, 22:14:04 pm » |
|
Iemand die op 23 april mee wil naar Danko Jones in den AB? 18 euro voor een kaart.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 25 februari 2008, 15:46:06 pm » |
|
Ik ga alleszins, ook nog aan het twijfelen voor Velvet Revolver eind maart
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 03 maart 2008, 22:13:56 pm » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 03 maart 2008, 22:21:29 pm » |
|
Wie gaat mee naar Triggerfinger op 20 maart in de Vooruit (13 euro in vvk) Ik wil zeker gaan, maar uiteraard niet alleen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #55 Gepost op: 03 maart 2008, 23:43:23 pm » |
|
Ambetant dat het een donderdag is, maar ik heb ze nog niet gezien dus kans zit er wel in dat ik meega.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Black Materia
|
 |
« Antwoord #56 Gepost op: 04 maart 2008, 02:42:33 am » |
|
Interesseert me ook nog wel, maar datum is niet al te ideaal 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #57 Gepost op: 04 maart 2008, 14:21:10 pm » |
|
Ik niet dank u.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark Ruler
|
 |
« Antwoord #58 Gepost op: 04 maart 2008, 14:27:47 pm » |
|
Ik zal wellicht wel meegaan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #59 Gepost op: 04 maart 2008, 23:33:13 pm » |
|
27 juli - Suikerrock - Deep Purple - 20 euro Nice! Edit: Metallica is bevestigd voor 17 augustus op een festival in Zwitserland . Dat wil zeggen dat ze dus in het Pukkelpopweekend toch weer in Europa zijn . Volgens de site komen er nog concerten bij ... afwachten dus .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|