PlayStage.be
22 mei 2012, 13:03:54 pm *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 58
  Print  
Auteur Topic: Welke film/serie heb je gezien?  (gelezen 38736 keer)
Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 22 september 2007, 19:07:36 pm »

The 4400, seizoen 1

Goeie serie. Genoeg actie, genoeg ontroerende momenten (al mochten die kleffe scènes met muziek van o.a. Staind, Maroon 5 en Hoobastank eruit, staken te fel af tegen de anders prachtige muziek) en behoorlijke acteerprestaties. Een serie met potentieel, het tweede seizoen is al besteld Smiley

7/10
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 23 september 2007, 22:28:58 pm »

Net Buiten De Zone seizoen 1 afgerond en mannekes wat is dat toch heerlijke humor. Buiten De Zone is volgens mij echt een van de hoogtepunten van Vlaamse televisie en het wordt echt hoog tijd dat er zich opnieuw wat jong talent van dezelfde klasse komt aanbieden. De Neveneffecten zijn niet slecht maar vervallen toch in het niets bij grootmeesters Bart De Pauw en Danny Timmermans. Heb overigens ook al een aflevering van het tweede seizoen meegepikt en ik heb me weerom kapot gelachen, hopelijk is het volledige tweede seizoen ook van die kwaliteit! Echt een topproductie die jammer genoeg nooit op dvd zal verschijnen  Sad

5/5
Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 23 september 2007, 22:33:16 pm »

Ik had nochtans gehoord dat die wel op dvd gingen komen, maar das jammer genoeg al een tijd geleden. Sad Waar hebt ge da gezien indy?
Black Materia
Administrator
User

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 23 september 2007, 22:39:29 pm »

Ik had nochtans gehoord dat die wel op dvd gingen komen, maar das jammer genoeg al een tijd geleden. Sad Waar hebt ge da gezien indy?

Komt nooit op DVD omdat de muziekrechten veel te duur zijn. Ik betwijfel dat je ze ergens kunt downloaden, maar ze zijn wel verkrijgbaar op de betere LANs ^^
Als er nog es crewmeeting is ofzo... dvd's meebrengen =p

Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 23 september 2007, 22:41:25 pm »

Als er nog es crewmeeting is ofzo... dvd's meebrengen =p
Deal, en dawe maar nie te lang moeten wachten op die crewmeet, tis al te lang geleden!
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 24 september 2007, 14:49:47 pm »

Rome Seizoen 2

Het tweede seizoen gaat meteen van start na het einde van het eerste. De dood van Caesar zorgt voor een politiek onrustige periode in Rome die zal leiden tot het opstaan van Octavianus, de eerste echte Romeinse keizer. Het einde van de republiek en de geboorte van het keizerrijk leveren boeiende plots op vol politiek getouwtrek, onverwachte allianties en verraad. Omdat alles nu in 10 episodes is verpakt in plaats van in 12 gaat het ook iets sneller, waardoor er minder zwakke momenten te rapen vallen. Het grootste minpunt van seizoen 1 is verdwenen. Deze keer zijn de verhaallijnen van Pullo en Vorenus veel beter gelinkt aan the bigger picture, zonder al te veel toevalligheden. Verder blijven alle kwaliteiten overeind: de uitstekende vormgeving, filmische regie, goede dialogen, knappe acteerprestaties, allemaal typisch HBO. Dit is zeker niet hun sterkste reeks, maar toch spijt het mij dat het verhaal na twee seizoenen al is afgerond (zonder losse eindjes zoals bij Carnivale)

4/5

Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 24 september 2007, 19:50:17 pm »

Family Guy seizoen 6 (of 7, te zien welke nummering ge volgt) aflevering 1 - de Star Wars aflevering

Geniale aflevering, verschillende keren platgelegen Smiley

Edit: Lost S3, aflevering 7 & 8

Aflevering 8 was echt prachtig (de Desmond flashback episode), één van de beste Losts totnogtoe
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 25 september 2007, 00:16:39 am »

Net Buiten De Zone seizoen 1 afgerond en mannekes wat is dat toch heerlijke humor. Buiten De Zone is volgens mij echt een van de hoogtepunten van Vlaamse televisie en het wordt echt hoog tijd dat er zich opnieuw wat jong talent van dezelfde klasse komt aanbieden. De Neveneffecten zijn niet slecht maar vervallen toch in het niets bij grootmeesters Bart De Pauw en Danny Timmermans. Heb overigens ook al een aflevering van het tweede seizoen meegepikt en ik heb me weerom kapot gelachen, hopelijk is het volledige tweede seizoen ook van die kwaliteit! Echt een topproductie die jammer genoeg nooit op dvd zal verschijnen  Sad

5/5

Na het bekijken van Seizoen 2 ben ik er nog meer van overtuigd dan ik al was. Dit is het beste Vlaamse programma ooit. Hoe Bart De Pauw erin slaagt om je te doen meeleven bij iedereen bij de jongerenfoon, het is gewoon fantastisch. De shock als je in de eerste aflevering enkel Merel en Raf ziet opdraven, de shock wanneer Merel op de elektrische stoel belandt, de leegte die achterblijft als de laatste bloopers over het scherm zijn gegleden. Schitterend gewoon. Net doordat je zoveel plezier met alle mensen van de jongerenfoon beleeft, komt het des te hard aan als je beseft dat het voorgoed gedaan is. Maar Buiten De Zone is zeker gestopt op zijn hoogtepunt en ook dat is een kenmerk van de allerbeste tv-producties.

5/5
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 25 september 2007, 16:05:33 pm »

The Boondocks

Deze lekker controversiële animatieserie schopt tegen heel wat heilige huisjes en neemt de moderne Amerikaanse maatschappij en moraal scherp op de korrel. Zwart, blank, links, rechts, etc krijgt er stevig van langs tijdens de vijftien episodes van het eerste seizoen, vooral doordat vooroordelen en situaties buiten proportie opgeblazen worden. The Boondocks moet het niet zozeer hebben van zijn punchlines, maar eerder van de absurdheid in vele scènes die akelig dicht bij de realiteit lijken te liggen. Uiteraard is de reeks niet over de hele lijn geslaagd en is de ene aflevering hilarisch terwijl een ander maar op matig gegniffel kan rekenen, maar over de hele lijn is dit toch een goede animatiereeks. Wel jammer dat de, op anime gebaseerde, animatie van een duidelijk lowbudget gehalte is, met mooie inkleuringen en personages, maar weinig beweging.

3,5/5

Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 27 september 2007, 12:06:25 pm »

24, seizoen 2

Op elk mogelijk vlak superieur aan het eerste seizoen. Enige minpunten zijn het zijverhaal van Kim (dat vanaf ongeveer het twaalfde uur echt wel belachelijk wordt), soms een paar saaie scènes met Sherry Palmer en misschien het feit dat in de tweede helft van het seizoen er wat minder actie zit. Maar dat wordt allemaal goedgemaakt door Jack zijn stoerdoenerij, al het knappe vrouwvolk, George Mason en Tony die CTU op een goeie manier runnen, veel emotie, sterke cliffhangers, sterk acteerwerk (zelfs Jigsaw uit Saw was erbij, woohoo) en nog zoveel meer. Niet zo geweldig als seizoen 5, wel pakken beter dan het eerste seizoen. We want more!

8/10
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 30 september 2007, 13:15:21 pm »

Twin Peaks seizoen 1

Dit moet zo'n beetje de vader van de moderne tv-series zijn. Qua scenario's, personages, regie, thema, etc. zette Twin Peaks een nieuwe standaard neer. De boeiende plot haakt het ene mysterie aan het andere, maar levert ook steeds op de juiste tijdsstippen wat antwoorden waardoor je nooit het gevoel krijgt dat er met je voeten gespeeld wordt, of de schrijvers niet weten waar ze naartoe willen (zoals bij moderne nakomelingen als Lost). Spanning en mysterie gaat daarenboven nog eens hand in hand met geweldige (of debiele?) humor die voortvloeit uit de reeks bizarre personages die worden opgevoerd. Het is die combinatie die Twin Peaks die typische, vreemde sfeer geeft die maken dat de reeks ook vandaag nog staat als een huis. De lat ligt inmiddels op veel vlakken al een pak hoger (vooral op visueel gebied zijn de hedendaagse tv-reeksen volwassener geworden), waardoor op bepaalde gebieden TP wat verouderd aanvoelt. Maar eens je daar na een tweetal episodes overheen kijkt jaag je de ene aflerving na de andere erdoor en besef je dat veel hedendaagse reeksen op inhoudelijk vlak enkel kunnen dromen van Twin Peaks kwaliteit.

4,5/5

Black Materia
Administrator
User

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 30 september 2007, 16:02:49 pm »

Aah, Twin Peaks Cry Op naar seizoen 2 Squall! Cheesy

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 30 september 2007, 18:48:17 pm »

Eerste episode al gezien. Als dat einde impliceert wie de killer is, is het toch een ontgoochelingetje ze... maar de Giant is wel een cool personage Smiley

Black Materia
Administrator
User

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 30 september 2007, 19:13:54 pm »

Eerste episode al gezien. Als dat einde impliceert wie de killer is, is het toch een ontgoochelingetje ze...

Haha :p

Keep watching ^^

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 05 oktober 2007, 18:47:42 pm »

Ben X

Mjah, ik kan verstaan waarom dit zo'n succes oogste in Montreal. Ben X is een crowdpleaser van jewelste, ziet er erg goed uit (vooral dankzij de samenwerking met ArchLord) en vertelt een aangrijpend verhaal. Greg Timmermans zet de autistische Ben uitstekend neer, ook al is hij eerlijk gezegd gewoon te oud voor de rol, en de andere acteurs leveren ook allemaal goed werk. Nic Balthasars regie is misschien iets te flitsend (het is dan ook een film die zich op een middelbaar publiek richt), maar weet met de juiste cinematografische trucjes wel knap de gevoelens van een autist te vatten. Het probleem zit em eigenlijk gewoon in het scenario, dat net als het (vrij mooie) boek een te zwak verhaaltje vertelt en op het eind compleet uit de bocht gaat. De voice over is vrij overbodig en de verschillende stukjes interview die tussendoor werden geplaatst een iets te eenvoudige truc om aan expositie te doen. Ben X schiet vaak raak met erg aangrijpende scènes, maar mist ook iets te veel op andere momenten. Een beter scenario en een minder debiel einde hadden van Ben X een mokerslag gemaakt, nu is het slechts een tik met een speelgoedhamertje. Het doet pijn, maar 't laat geen buil achter

3,5/5

Ook part one van Twin Peaks seizoen 2 gezien (eerste 3 disks). Ietsje beter dan het eerste seizoen, maar de laatste twee afleveringend ie ik zag zakken toch weg.

SPOILER

nu de moordenaar bekend is en het grootste mysterie verdwenen boeit het me gewoon iets minder. Soit, es zien wat de volgende 11 episodes nog weten te brengen

END SPOILER

Pagina's: [1] 2 3 ... 58
  Print  

Ga naar: