PlayStage.be
08 februari 2012, 05:28:14 am *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 58
  Print  
Auteur Topic: Welke film/serie heb je gezien?  (gelezen 37067 keer)
YankeeWaRRiaH
User

Bekijk profiel
« Antwoord #675 Gepost op: 19 januari 2010, 12:53:10 pm »

een maand thuis gezeten... bouwverlof in combinatie met het vriesweer. heb eens de moeite gedaan om naar Prison Break te kijken.

Seizoen 1 vond ik héél goe. heb ik bijna in één ruk uitgekeken. 9/10

Seizoen 2 was ook best goed. het is natuurlijk aanpassen om dezefde personages te zien in een volledig andere setting. al bij al toch nog 8/10

Seizoen 3. de kracht van dit seizoen zit in de beslissing van de studio om slechts 13 afleveringen te maken. dit maakt de afleveringen veel aangenamer om te bekijken omdat ze geen tijd hebben om rond de pot te draaien. hiervoor geef ik 7.5/10

Seizoen 4. al vanaf de eerste 3 minuten wist ik dat dit seizoen moeilijk ging worden om door te ploeteren. de plotline wordt meteen (heel haastig) opgedrongen. plotwending na plotwending maken dit seizoen echt crap. en het ergste is dat ze weer 22 afleveringen proberen te vullen. hoeveel mensen komen er in dit seizoen terug uit de dood? 2? 3? ik ben alvast de tel kwijt!  5/10

The Final Break. overbodige afsluiter van de (op seizoen 4 na) goede serie. ik was content met het einde van aflevering 22. oké, MS is dood, maar da kon evengoed van zijne tumor geweest zijn. waarom moet Tancredi nu persé opgesloten worden? slecht einde...   3/10
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #676 Gepost op: 30 januari 2010, 21:29:40 pm »

Up in the Air

Na de trailer waren mijn verwachtingen vrij hoog. Initieel werden die ook ingelost. De eerste helft van Up in the Air is een scherpe dramady met leuke scènes en knappe dialogen. Reitmans regie zorgt in samenspraak met de muziek voor een lichte sfeer en Clooney speelt de zoveelste sterke rol op rij (al kan je hier van typecasting spreken). Jammer dat het scherpe uitgangspunt van de film uiteindelijk geen prent met werkelijk vlijmscherpe randjes wordt, maar eerder een (zeker naar het einde toe) cheesy film die het belang van menselijke relaties keihard door je strot duwt, met een emmertje stroop erbij. Up in the Air levert zeker een fijne filmavond op, maar blijft te braaf en te conventioneel om werkelijk in je brein te blijven kleven.

3,5/5

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #677 Gepost op: 31 januari 2010, 11:42:36 am »

Moon

Hoe onterecht kwaliteit in de distributie soms behandeld wordt blijkt als je weet dat deze knappe indiefilm slechts op 2 schermen in Vlaanderen in roulatie werd gebracht, en niet lang na zijn release al uit het circuit verdween. Nochtans is dit een boeiende, knap gemaakte en uitstekend vertolkte science fiction prent over een man die op het eind van zijn driejarig contract op de maan bizarre ontdekkingen doet. Veel over de plot wil ik niet kwijt, want ook al doet Moon geen enkele moeite om een mysterie in gang te zetten (daar draait de film nu eenmaal niet om), het is leuker om met een vrije geest aan de rit te beginnen (ook de trailer is daarom te vermijden). Reken maar dat het verhaal, ondanks een licht gebrek aan originaliteit of verrassing, weet te boeien, niet in het minst door de straffe vertolking van Sam Rockwell.
Het enige dat me stoorde is dat robot Gerty wel iets te gratuit een HAL-kloon is, ook al is hij een tegenovergesteld karakter. In dat opzicht moet ook gezegd dat Gerty zich erg onlogisch gedraagt om de plot toch maar draaiend te houden. De uitleg die daaraan wordt gegeven ('I'm only here to help you Sam') is een goedkope scenariotruc in de hoop dat het publiek dit plotgaatje makkelijk slikt. Maar dat is voor mij de enige smet op een vrije feilloos blazoen. Sterke film dus...

4/5

Desertfox
User

Bekijk profiel
« Antwoord #678 Gepost op: 06 februari 2010, 12:57:20 pm »

films deze week gezien:

Worlds Greatest Dad

Ik heb het al gezegd, Robin Williams is terug. Deze zwarte komedie is echt helemaal zijn ding.
Ik dacht een nieuwe Ms.Doubtfire stijl film te zien tot in de eerste paar minuten het al meteen lekker pervers wordt.
Ik ga niet te veel zeggen over het verhaal want ik vond het persoonlijk de premisse net zo verrassend en had zo een soort verhaal niet zien aankomen. Toch boeit hij niet heel de film door en is het niet altijd even geloofwaardig hoe Williams personage met zijn zoon omgaat.
Voor de fans van Robin, zeker eens checken (en check terwijl ook zijn nieuwe stand up, weapons of self destruction)
6,5/10

First Blood
Het was enorm lang geleden dat ik deze had gezien en met de verwachting een lekkere no brainer kickass Rambo film te zien verschoot ik er toch van dat ik deze film eigenlijk echt heel goed vind. Rambo is zowieso kickass maar de hele drijfweer van het personage en het verhaal dat op het einde helemaal tot zijn recht komt is echt nog overtuigend en pakkend eigenlijk (voor een Rambo film).
Ik had geen idee dat Stallone op het einde écht acteerd en dat hij daar begint te bleiten en een lange monoloog doet over vietnam.
Nu snap ik waarom iedereen zoveel kritiek had op Rambo 4, terwijl ik al vond dat die 'emotioneel' was voor een Rambo film is het inderdaad een probeersel om terug te grijpen naar First Blood. Het enige wat me echt stoorde was de antagonist, hij is zo dom en zal het nooit leren en blijft Rambo maar achtervolgen voor iets pietluttigs... maar dat helpte dan wel mee om hem te haten natuurlijk..
8,5/10

First Blood Part II
Ik wist niet dat Stallone deze met James Cameron had geschreven, maar ik had inderdaad enkele weken geleden Cameron erover horen spreken in de audio commentary van zowel Aliens als Terminator. Dit was een scenario dat hij er even bij nam terwijl hij in een periode van 6 maand zijn twee pareltjes aan het schrijven was. Man wat een all american bullshit film is me dit! Maar toch zo awesome. Hier is het efkes knopje omdraaien en Rambo dingen zien vernielen en kogels zien dodgen. Dit is de Rambo die ik me herinnerde. Erg vermakelijk en grappig, spijtig van al die kakdialoog.
5/10

The Road
Ik wist wat ik moest verwachten bij deze en het heeft ook exact mijn verwachtingen ingelost. De film was meeslepend, zwaar en heel realistisch. Enorm sterk geacteerd van Viggo en het zoontje, geen moment dat ik twijfelde aan het kind zijn prestaties. De beelden zijn mooi en de wereld is heel goed in beeld gebracht. Het schetst een realistische post-apocalyptische setting en doet je wel even nadenken.
Mensen die actie of horror met kanibalen verwachten moet ik teleurstellen. Het draait eigenlijk gewoon om de relatie tussen vader en zoon, en het overleven, en hoe nutteloos dat eigenlijk wel is. Daarom blijf je ook met een enorm leeg gevoel achter, er gebeurt niets in de film en de personages evolueren ook niet echt vind ik. Het einde van de film is gewoon open en je weet niet waarom, wat of hoe. Squall zal hier wel een heel andere kijk op hebben, maar voor mij moet er toch nog iets gebeuren in het scenario, klassieke wijze. Dat merk ik toch bij mijn filmkeuzes. Niet te min, sterke film die een indruk heeft achter gelaten.
6/10
Desertfox
User

Bekijk profiel
« Antwoord #679 Gepost op: 07 februari 2010, 01:13:32 am »

The Book of Eli
Wat een kakfilm over de bijbel.
Toch een 4/10 voor de mooie beelden, de coole vechtscenes, Gary Oldman en Mila Kunis die er heet uitzag in haar kleedje.
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #680 Gepost op: 07 februari 2010, 10:41:39 am »

Jeffrey toch, The Road zo verkeerd verstaan :P Je wist wat je moest verwachten, dan wist je toch dat dit geen horrorfilm was met kannibalen? Er is gruwel, maar daar draait de film niet om :P (zie meer onder mijn recensie)

Anyway

The Road

Het boek van Cormac McCarthy vind ik nog steeds zowat het beste boek dat ik de afgelopen 10 jaar heb gelezen (hij deelt het schavot met de Opwindvogelkronieken van Murakami). Het was zo'n boek dat mijn maag in een harde greep samen kneep en me zelfs niet losliet toen ik de laatste pagina had omgeslagen. Mijn verwachtingen voor de film waren dan ook enorm hoog. The Road is zeker niet de beste film van de afgelopen 10 jaar, maar het is een uitstekende en getrouwe adaptatie die evenzeer een aantal emotionele mokerslagen weet uit te delen. Harder, desolater en kouder dan het afgemeten proza van McCarthy is het evenwel niet, maar Viggo Mortensen en zijn jonge tegenspeler zetten sublieme acteerprestaties neer die maken dat je meteen mee bent met The Man en The Boy die over de verwoeste aarde trekken. Hun spel is zo sterk dat zelfs de kleinste scène weet te ontroeren (de Cola bv) en zeker de sleutelscènes voor natte ogen zorgen. Regisseur John Hillcoat plaatst beide in een sfeervolle beeldregie en montage die de prachtige apocalyptische taferelen niet in de weg laat staan van hun spel. Alleen de (desalnietemin uitstekende) muziek van Nick Cave en Warren Ellis is soms iets te opdringerig.
The Road is als film, net als het nog straffere boek, geen spek naar ieders bek. De personages hebben amper een doel (is er nog een doel buiten overleven als alles weg is?) en de dramatische lijn in de film is ingetogen. Dit is (ondanks de gruwel op zijn tijd) geen typische postapocalyptische film vol actie en een snuif hoop, maar een bloedmooi portret van de liefde tussen een vader en een zoon. Wie zich met die instelling laat meeslepen ontdekt één van de meeste emotionele filmervaringen van de laatste jaren, één waarbij je ongelooflijk mee gaat leven met de personages en geen gebeurtenis je ongeroerd laat. Het enige dat me een beetje stoorde waren de voice overs van Mortensen, die voor mij gerust weggelaten hadden kunnen worden of omgezet in een scène.
The Road, straf boek, straffe film. Maar vrolijk word je er niet van.

4,5/5

SPOILERS BELOOOOW!

Geen evolutie in de personages? Juist wel. Doorheen de film zie je de zoon van een bang volgelingetje bijna volwassen worden. Hij durft op het eind zijn vader tegen te spreken en hem te overreden de man die hen heeft beroofd toch te vergeven. Hij is helemaal op het eind nog niet volgroeid of in staat voor zichzelf te zorgen, maar hij is er wel in geslaagd zich los te maken van zijn vader. Viggo groeit ook. Hij wordt doorheen de film steeds meer bewust van zijn nakende einde en gaat zich navenant gedragen. Hij begint zijn zoon los te laten en verhardt zodat de zoon leert niemand te vertrouwen.

Van een open einde zou ik ook niet spreken. In tegendeel zelfs. De film is af in elk opzicht. De zoon laat zijn vader los en bewijst dat hij volwassener is dan in het begin, maar ook dat hij meer wijsheid heeft dan zijn vader. De zoon 'draagt het vuur' meer dan zijn vader, in die zin dat hij mensen kan vertrouwen en dat wordt zijn grote redding. Natuurlijk zie je niet hoe het dan verder gaat. Maar wat is verder? Alleen meer opnieuw proberen overleven. Had je gewild dat je op het eind zag hoe ze plots in een groen land terecht kwamen waar de beschaving nog heerst? Dat zou énorm misplaatst zijn. De wereld is vergaan. Beschaving is weg. En dat zal niet in één mensenleven plots veranderen en een land van melk en honing is een illlusie.

Desertfox
User

Bekijk profiel
« Antwoord #681 Gepost op: 07 februari 2010, 12:14:58 pm »

Ik wist wat ik moest verwachten, dus ik wist wel dat dit geen actiefilm was met kannibalen etc., veel mensen die ik ken dachten dit wel.
Daarom was ik ook niet echt teleurgesteld in de film, ik wist dat hij mij niet 100% ging bevallen en dat het geen vrolijke ervaring ging zijn.
Dat ik die evolutie gemist heb, mja das dan gewoon te wijten aan dat ze niet zo 'in your face' was, wat wel goed is natuurlijk. Ik zal dat even steken op dat ik terwijl ook op date was Wink

Tis ne mooie film, zeker alle respect voor en ik weet dat hij goed is. Alleen is dat geen film die ik zo nog is zou opzetten, aan mijn filmkeuzes zulde nu wel al doorhebben dat ik me meer amuseer met een beetje entertainment Smiley

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #682 Gepost op: 07 februari 2010, 13:11:07 pm »

Snap ik wel :P Ook geen datefilm, verre van. Cheesy

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #683 Gepost op: 13 februari 2010, 20:33:16 pm »

The Man Who Shot Liberty Valance

Uitstekende klassieke John Ford Western waarin een immer uitstekende James Stewart als geëngageerde, naïeve buitenstaander kennis maakt met de harde realiteit van het wilde westen wanneer hij slachtoffer wordt van outlaw Liberty Valance. Stewart, die gelooft in recht en orde en de kracht van de wet, wordt onder de hoede genomen van revolverheld John Wayne die enkel de kracht van zijn sixshooter vertrouwt. Hun tegengestelde visies zorgen tijdens de strijd tegen Valance (een heerlijk foute slechterik) voor een boeiende spanning die, meer dan de klassieke westernactie, het hart van de film vormt. Het sterke, mooie verhaal, de uitstekende acteurs en de regie van Ford maken dat The Man Who Shot... zijn status van klassieker meer dan waard is.

4/5

Keunemeun
User

Bekijk profiel
« Antwoord #684 Gepost op: 14 februari 2010, 13:22:20 pm »

Nu dat ik hier toch loop te snotteren en te niezen: tijd voor een filmreviewke!
Mad max 2: the Road Warrior

Ik had de eerste film al een paar keer gezien, en had gelezen dat de sequel een pak beter was. En inderdaad: regisseur George Miller zorgt hier voor een beklijvende, opwindende brok post apocalyptische cinema. Deze film maakte Mel Gibson een ster en je ziet ook waarom: Mad Max als filmpersonage moet enkel Clint Eastwood als 'the man with no name' uit de western trilogy van Sergio Leone voorlaten in stoerheid. Hij zegt nog geen tweehonderd woorden in de ganse film. De rest van de tijd kijkt hij maniakaal naar de horizon en rijdt hij als een bezetene over de verlaten wegen van post apocalyptisch Australië. De plot is even simpel als doeltreffend: Benzine is zodanig kostbaar geworden dat criminele bendes op hun motors en jeeps zonder verpinken iemand vermoorden voor een volle tank. Max komt terecht in een kamp waar ze een tanker vol benzine bezitten. Een bende schorriemorrie onder leiding van de übergespierde Humungus belagen non stop het kamp, met als doel de tanker te stelen. Meer dan dat is de film niet, maar dankzij die simpele premisse, is de uitvoering quasi perfect. De film is virtuoos in beeld gebracht, de muziek van Brian May is sfeervol, de costumering is te stoer voor woorden (warpaint onder de ogen, veel leer, mohawks, American football shoulder pads: allemaal bad ass.) en de editing is messcherp (Michael Bay maar dan met smaak. ). Top!

4.5/5
Keunemeun
User

Bekijk profiel
« Antwoord #685 Gepost op: 14 februari 2010, 13:31:32 pm »

Princess and the Frog:

Hoera! De eerste handgetekende langspeelfilm van Disney sinds het abominabele Home on the Range uit 2004! Bier en animatie voor iedereen!! Maar is hij ook de moeite? Wel, het is geen Up of the Incredibles, en het is ook geen Alladin of Belle en het Beest, maar hij is wel oerdegelijk, knap gemaakt en entertainend. De goeie dingen: Knappe geanimeerde personages zoals de sluwe voodootovenaar Dr. Facilier (met de fantastische stem van kick ass neger: Keith David) en de trompet spelende alligator Louis. Het verhaal is cliché maar o zo doeltreffend. De regisseurs Ron Clements en John Muskers kennen, na klassiekers zoals the Little Mermaid, Alladin en Hercules, het klappen van de zweep wel. Daarom voelt deze film zo vertrouwd aan als een tas warme chocomelk en een televisiedekentje. De sfeer van New Orleans is magisch in beeld gebracht. Een opsteker voor de stad, na dat beetje waterschade dat Katrina daar een paar jaar geleden heeft gemaakt. De slechte dingen: De nummers van randy newman zijn niet echt catchy, het verhaal is een te veel op safe gespeeld en sommige personages zijn niet op Disney niveau geanimeerd. Raar voor een film met een budget van 100 miljoen dollar. Toch een dikke aanrader!

4/5

Wel neig kut: ze spelen de engelstalige versie enkel in Brussel en Antwerpen...Cocksuckers! Wie wil er nu luisteren naar het gemekker van Stan van Samang en Roel vanderstukken? Flikkers!
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #686 Gepost op: 14 februari 2010, 19:55:04 pm »

Godver. Soit, dan ga ik wel met de klein mannen gaan kijken. Was van plan dinsdag de Engelstalige te gaan kijken, maar dat zal dus njet zijn

Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #687 Gepost op: 14 februari 2010, 21:14:27 pm »

Vreemd. Mijn vriendin is vorige week met een aantal vriendinnen in Gent naar de Engelstalige versie gaan zien...
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #688 Gepost op: 15 februari 2010, 21:33:35 pm »

Nu draait hij niet meer Wink Hopelijk na de vakantie weer wel

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #689 Gepost op: 17 februari 2010, 21:50:45 pm »

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

Een ellenlange titel voor wat in mijn ogen één van de beste Westerns ooit gemaakt is. In een gezapig, bijna bezwerend tempo en in een zinderend mooie fotografie, worden de laatste maanden uit het leven van beruchte outlaw Jesse James verteld, voornamelijk door de ogen van Robert Ford, de jongeman die zoals de titel verraadt uiteindelijk het fatale schot op James zal lossen. Brad Pitt speelt op voortreffelijke wijze de steeds paranoïder wordende revolverheld, maar wordt uiteindelijk naar huis gespeeld door een magistrale Cassey Affleck als Ford. Affleck maakt van Ford een tragisch en complex personage die ons als kijker een spiegel biedt op hoe we zelf met sterrendom en adoratie omgaan. Want meer dan een western over de legende Jesse James is dit een film over ziekelijk fangedrag en de adoratie van beroemdheden, soms met verstrekkende gevolgen. Een meesterwerk kortom. Benieuwd wat regisseur Andrew Dominik met de verfilming van Cities of the Plane van Cormac McCarthy gaat aanvangen, als die film uit production hell geraakt...

4,5/5

Pagina's: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 58
  Print  

Ga naar: