PlayStage.be
22 mei 2012, 13:01:27 pm *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 58
  Print  
Auteur Topic: Welke film/serie heb je gezien?  (gelezen 38736 keer)
Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 06 oktober 2007, 12:22:47 pm »

Serenity

Leuke mix van sci-fi en western, een hoop stoer geklap, zeer geslaagde special effects en een leuke crew (behalve dan River en die dokter, vond ik maar saai). Denk dat ik Firefly wel eens een kans ga geven.

6/10

"Are we crashing again?"
"Ask your husband."
Black Materia
Administrator
User

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 06 oktober 2007, 15:27:50 pm »

Denk dat ik Firefly wel eens een kans ga geven.

Zeker doen, de serie is een pak beter (en grappiger) dan de film Smiley

Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 07 oktober 2007, 12:42:46 pm »

Apocalypto

Spannende actiefilm met veel coole shots, alleen een beetje jammer dat de film tijdens de laatste drie kwartier wel erg ongeloofwaardig wordt. Een Maya die bijna even snel loopt als een jachtluipaard, een bende Mayas die bijna 24 uur aan een stuk lopen etc. Storen doet het niet maar het stond wel in contrast met het realistischere eerste gedeelte van de film. Een leuke avondfilm, niet zo sterk als Gibsons Passion of the Christ vond ik persoonlijk maar wel de moeite om gezien te hebben.

6/10
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 07 oktober 2007, 16:54:13 pm »

Niet uitgekeken omdat ik weg moest dus ik geef geen score

Tears of the Sun

Dit Bruce Willes vehikel wil de vinger op een paar zere wonden drukken, maar gaat zo kort door de bocht dat de film elk effect mist. Het fictieve conflict zou een mooi kader kunnen zijn voor een harde film over etnische zuiveringen in Afrika, maar omdat men per se een popcornfilm wil maken is het allemaal één losse flodder. Of het nu de karikaturale zwart wit weergave van de situatie is (de bad guys zijn zéér bad, de good guys heilige boontjes), de onrealistische american hero typering (terwijl in de realiteit Amerika zich compleet afzijdig hield/houd bij Afrikaanse genocides) of de overdreven melige dramatiek is, Tears of the Sun slaat alle ballen mis. Daarenboven kan Bruce enkel zeer nors en stoer kijken en ontbreekt het zijn karakter aan elke diepgang, de andere personages zijn op dat vlak niet veel beter. Omdat ik net voor de laatste acte niet meer verder kon kijken weet ik niet of de actiescènes wél de moeite waard zijn, maar die zouden de film zeker niet geholpen kunnen hebben.

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 08 oktober 2007, 17:07:11 pm »

Vandaag is het filmfestival te Gent begonnen (voor pers, professionelen en filmstudenten, aangezien de speciale visies voor hen een dag vroeger beginnen, en een dag eerder eindigen). Had les dus kon geen enkele film uitzitten, maar ben toch binnengeglipt in Sicko, de neiuwe van Micheal Moore, en heb het eerste uur gezien. Mjah, ik heb het niet zo voor Micheal Moore. Zijn boodschap is steeds goed, en deze keer is het echt een heet hangijzer waar veel over te zeggen valt (de belabberde zorgverzekering in de VS, waar niet een sociaal zekerheidsstelsel over terugbetalingen beslist, maar bedrijven die winst moeten maken). Mijn probleem met MM is gewoon dat hij niet vies is van stevig gemanipuleer, steeds weer de kaart van de meligheid trekt en vooral zichzelf graag in beeld brengt. Het uurtje dat ik zag had dezelfde verhouding topmomenten waarin MM gewoon keihard de vinger in de etterende wond duwt en flopmomenten waarin de meligheid vanaf druipt en het gevoel dat de documentairemaker oprecht is een beetje verdwijnt. Over hetzelfde onderwerp kan waarschijnlijk een hardere docu gemaakt worden. Desalnietemin ga ik toch proberen deze film volledig te zien, alleen niet in de bios denk ik

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 09 oktober 2007, 18:42:39 pm »

La Léon

Prachtig gefotografeerde Argentijnse homofilm die op emotioneel vlak nergens de juiste knoppen bespeelt. Het verhaal kabbelt voort zonder dat je echt meeleeft met de personages en op den duur zit je eigenlijk gewoon gebiologeerd naar de cinematografie te staren, terwijl de rest compleet over je heen gaat.

2/5

Die Fälsher

Enkel het eerste uur van gezien, maar als deze in de bios verschijnt ga ik zeker gaan kijken. Het eerste uur was een mooie film over een joodse meestervervalser die in een concentratiekamp terecht komt. Daar werkt hij mee aan een historische valsemuntersoperatie waarmee Nazi Duitsland de Brits economie wou ondermijnen door de markt te overspoelen met valse ponden.

Marnie

Goeie Hitchcock met de gekende technische briljance, die echter qua verhaal en personages wat minder weet te boeien, en zelden echt spannend is. Ik heb em niet gezien in de beste omstandigheden (klaslokaal), dus mss verandert mijn mening bij een tweede kijkbeurt, maar voorlopig vind ik het een wisselvallige film. En de prestatie van hoofdactrice Tipi Hedgren was van een ergerlijke overacting niveau.

3/5

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 10 oktober 2007, 19:56:25 pm »

This is England

Knap drama over een jong gastje dat in het Manchester van de jaren 80 opgenomen wordt in een clubje skinheads. Het kereltje heeft enorme bewondering voor de stoere jongens en alles gaat goed, tot een oude kennis met wel heel extreme ideeën het clubje vervoegd. This is England demoniseert extreem rechts gedachtegoed niet, en vervalt zeker niet in archetypes, maar toont gewoon piekfijn aan waar zulke extreme ideeën toe leiden. De film laat je vaak lachen, maar heeft ook een stevige onderhuidse dreiging die je doet schuifelen in je stoel. Je zou verwachten dat de jonge hoofdacteur op de zenuwen zou gaan spelen, maar niets daarvan, enkel op het einde gaat ie een beetje uit de bocht, maar voor de rest is hij de hele film geloofwaardig. Het enige échte minpunt bevindt zich op het einde. De laatste scènes lijken me gewoon niet de juiste als je de voorgaande gebeurtenissen in acht neemt. Toch een film waar je stil van wordt.

4/5

Ook een paar kortfilms gezien die weinig noemenswaardig zijn. Buiten een extreem knap animatiefilmpje over een gevangene die ontsnapt, en De Mompelaar: een extreem absurd verhaal dat je meermaals in lachen doet uitbarsten, maar je ook achteraf met een 'what the hell was da'-gevoel achterlaat

Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 11 oktober 2007, 17:25:32 pm »

Deadwood, seizoen 2

Alle pluspunten uit het eerste seizoen blijven, dus ga enkel zagen over wat ik minder vond. De nieuwe personages (Adams, Wolcott, Trixie met haar belangrijkere rol, de nieuwe Chinees) vond ik niet interessant. En ik vond het enorm verwarrend dat ze Garret Dillahunt die in het eerste seizoen Jack McCall speelde nu terughalen om Wolcott te doen, alsof er geen andere acteurs te vinden zijn. Verder: Deadwood ís Al Swearengen, als die vijf-zes afleveringen buiten strijd is, haalt dat wat mij betreft het niveau van die episodes naar beneden. Gelukkig was hij weer op volle toeren in de tweede helft. Dan ook nog dat taalgebruik. Hier gaan ze echt in overdrive, vooral Alma Garret heeft er een handje van weg om zinsconstructies te maken waar ge in verdrinkt. Prachtig Engels, maar zelfs met Nederlandse ondertitels te dikwijls onbegrijpbaar voor iemand als ik die niet met volle aandacht naar televisie kijkt. (En dat voor een journalist in spe!) Anyhow, genoeg cocksuckers om weer een goed seizoen af te leveren, al sprak het eerste mij meer aan.

7/10
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 11 oktober 2007, 21:09:53 pm »

Derde is weer beter  Wink

El Bano del Papa

Mooi Zuid-Amerikaans filmpje waarin het nakend pausbezoek aan een klein, arm dorpje voor humor en tragedie zorgt. De hele mediahype die rond het bezoek hangt, doet de inwoners besluiten alles op alles te zetten om de gelovige bezoekers het geld uit de zakken te kloppen met allerhande eetkraampjes. De film (losjes gebaseerd op een ware gebeurtenis) volgt één kerel die een WC wil bouwen voor de honderduizenden die komen opdagen, maar het heeft veel voeten in de aarde om het geld voor een porseleinen pot bijeen te krijgen. Het drama van de film is eigenlijk vrij confronterend (puur kapitalisme, opgeklopte mediagebeurens die een directe weerslag hebben op een arme bevolking), maar alles wordt met zoveel humor aangebracht dat je constant zit te grinniken. Mooi gefilmd, goed gespeeld en sfeervol.

4/5

The Savages

Grappige en ontroerende Amerikaanse tragikomedie over een volwassen broer en zus die na een jarenlange breuk met hun vader plots weer verantwoordelijk voor zijn verzorging worden wanneer hij dementeert. De verse verantwoordelijkheid confronteert hen met hun eigen verklote levens, neuroses en depressies, maar ook met hun fouten. The Savages vertelt mooie, herkenbare dingen en weet in bijna elke scène ook een lach te ontlokken. Een warme film die dankzij zijn goede scenario, prachtige muziek en uitstekende regie misschien wel een sleeper hit wordt...

4,25/5

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 12 oktober 2007, 20:34:14 pm »

Saviour Square

Pools drama over een gezin dat door een verkeerde investering al hun spaarcenten verliest en weer afhankelijk wordt van zijn (haar) (schoon)moeder. Goed vertolkt en opgebouwd, met een realistische toon, maar toch mist de film iets. Het is die ene onbenoembare factor die maakt dat je inhaakt op de gebeurtenissen en emotioneel meegenomen wordt. Saviour Square slaat niet op de buik zoals een goed drama doet, en nog minder op de traanklieren. Desondanks blijft de film de hele rit lang boeien...

3,5/5

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 14 oktober 2007, 17:14:08 pm »

Oei, 'k had hier een hele Blade Runner recensie topic verwacht :P

Anyway:

You the living

Bizar en absurd zijn de twee woorden die het best bij deze film passen. De hele film bestaat uit korte scènes, veelal gefilmd in één aangehouden, bewegingsloos shot die uitdraaien op een bizarre, maar vaak hilarische conclusie. Door de film heen komen de meeste personages een aantal keer terug en zo vertelt de prent ook wat over de zin en onzin van een samenleving. De prent haalt niet de hele tijd hetzelfde niveau, maar op de topmomenten lig je wel plat van het lachen (de man die zijn droom vertelt, de tuba, het bushokje, de seksscène, ...). Fijn filmpje.

3,5/(

ACE competitie voor beste Vlaamse studentenfilm

Vrij zwakke lichting dit jaar. Geen enkel filmpje heeft me echt geraakt of gepakt, buiten het 3D animatie filmpje over een blank en een zwart dorp vond ik het meeste hooguit goed tot matig. Sommige dingen zelfs ronduit slecht (voor het laatste filmpje zou ik in het eerstejaar een keiharde buis gekregen hebben). Juliette van Nathalie Teirlinck is niet echt een onverdiende winnaar omdat het filmpje bewijst dat de regisseuse beeld en geluid perfect kan aanwenden, maar het filmpje mist toch iets naar mijn gevoel. De eervolle vermelding voor Yves is haast onbegrijpelijk, ook al is het een zeer origineel concept (animatie en docu door elkaar). Het 3D filmpje had moeten winnen... het had de hele zaal op de hand en kreeg mij in een lachstuip, en dat was lang geleden...

Blade Runner: the Final Cut

Deze film blijft een icoon. Ik weet niet in hoeverre deze cut verschilt van de vorige, aangezien het te lang geleden was dat ik de film zag, maar van begin tot eind is Blade Runner eigenlijk perfect. De mengeling van punk-sci fi en film noir werkt uitstekend, het verhaal boeit en vertelt wat over menselijkheid, visueel is het duimen en vingers aflikwerk (zeker met de opgepoetste SFX en de digitale projectie) en het einde in de regen blijft één van de briljantste scènes/shots ooit... Meesterwerk

5/5

Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 14 oktober 2007, 18:47:29 pm »

Apocalypto

Mel Gibson, hoezeer ik de man ook veracht, is een man die een visie heeft en die prachtig naar voor weet te brengen. The Passion of the Christ wist mij op vele vlakken te smaken. De decors, de in-your-face-slap-you-silly geweldsequenties, de getrouwheid inzake geschiedkundige materie, de schitterende casting, ... Kortom, het hele boeltje mag er wezen en deze Apocalypto hoeft daar niet voor onder te doen. De gelijkenissen in stijl en productie met zijn Gibsons vorige projecten zijn talrijk maar dat stoorde mij niet want de formule werkt. Visueel is het geheel gewoonweg af. De pano shots in de Maya stad zjn gewoonweg verbluffend. Hier stelt Gibson tevens andermaal zijn aandacht voor details tentoon. Minpunten zouden zijn dat de film hier en daar wat trager gaat, doch zorgt dit er anderzijds voor dat je als kijker meer betrokken wordt in het leven van de personages (was alsof ik meeliep naar die Maya tempel doorheen de stad)
Ik denk dat ik hem zo meteen nog eens ga opleggen

5/5
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 14 oktober 2007, 19:31:29 pm »

de getrouwheid inzake geschiedkundige materie,

Dat is Apocalypto alvast allerminst aangezien hij Gibsion de maya's en inca's met gemak een beetje op één hoopje aan het gooien is :P Soit, niet gezien, ineteresseert me ook niet echt (Passion of the Christ nóg minder. 2 uur lang iemand gemarteld zien worden is nu niet meteen mijn definitie van goeie cinema. Ben na een klein uurtje dan ook weggezapt toen ie op tv was). Als ie es op tv is zal ik wel kijken :P

Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 14 oktober 2007, 20:18:25 pm »

Oei, 'k had hier een hele Blade Runner recensie topic verwacht :P

De mijne volgt nog, ga er nu geen geven aangezien ik maar zeer weinig van de film heb begrepen. Combinatie van de film nog niet gezien te hebben, geen ondertitels en mijn slecht gehoor zorgden dat ik amper heb kunnen volgen. Soit, dvd met director's cut is al besteld dus dan kan ik hem rustig thuis eens opnieuw bekijken.
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 15 oktober 2007, 20:20:38 pm »

XXY

Goed Argentijns drama over een 15-jarige hermafrodiet wiens ouders besloten hebben dat ze een meisje wordt, terwijl ze zich zelf meer jongen voelt. Op een ingetogen manier krijgen we een portret van een ogenschijnlijk doodnormale tiener dat worstelt met haar eigen lichaam. De film gaat nooit echt naar een ware climax, maar bevredigt toch. Sommige scènes zijn wel op het randje van het excessieve (de seksscène had veel beter aangepakt kunnen worden), maar het blijft knap om een vrij vreemd thema als hermafrodie af te beelden zonder dat je je publiek in lachen doet uitbarsten, noch er een freakshow van te maken. XXY beklijft echter niet en zal waarschijnlijk even snel vervagen in het geheugen als de film qua lengte aanvoelt (hij vliégt voorbij, ondanks het vrij trage verteltempo). De moeite waard om te zien, no more, no less

3,5/5

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 58
  Print  

Ga naar: