PlayStage.be
06 februari 2012, 17:22:12 pm *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 58
  Print  
Auteur Topic: Welke film/serie heb je gezien?  (gelezen 36984 keer)
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #705 Gepost op: 18 mei 2010, 18:01:30 pm »

Robin Hood (2010)

Ridley Scott heeft met zijn versie van het Robin Hood-verhaal de legende terug naar de kern willen brengen. Dit is een rauwe Hood Begins, een origin story die een realistische ontstaansgeschiedenis van de legende wil vertellen, en daarin min of meer in slaagt. Het resultaat is namelijk een uitstekende, maar inhoudelijk nogal magere, historische blockbuster zoals ik ze graag heb: met een stoere held, een sterke badguy en snuif romantiek en veel wapengekletter in een spectaculaire finale. Robin Hood verrast dan ook nooit, maar stelt evenmin echt teleur. Crowe zet namelijk een stevige, norse held neer. Het scenario vertelt zijn verhaaltje degelijk (al zijn een aantal momenten nogal bij de haren gesleurd, zoals een bepaalde groep Nottinghammers die tijdens de laatste veldslag aanwezig blijkt of de veel te ondiep uitgewerkte subplot rond Robins vader) en Scott toont nog maar eens dat het het genre stevig in de vingers heeft. Wie dus gewoon een meer dan degelijke genreoefening verwacht kan zich rustig in het pluche nestelen, wie een meesterwerk verwacht zal echter zien dat Scott en de zijnen niet altijd even scherp schieten als hun held.

3,5/5

(mooie credits btw)

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #706 Gepost op: 07 juni 2010, 10:14:24 am »

Léon

Schitterende actieprent die niet alleen sterke actiescènes neerzet, maar wonder boven wonder ook een mooi verhaal vertelt. De relatie tussen huurmoordenaar-met-een-hart Léon en de twaalfjarige Matilda ontroert vanaf de eerste momenten, niet in het minst door de piepjonge Natalie Portman die erg sterk staat te acteren. Ook Jean Reno schittert als het titelpersonage, maar de man die met alle aandacht gaat lopen is Gary Oldman, die zijn bad guy op het randje (en er vaak ook over) van over the top laat balanceren en hem de knettergekke boosaardigheid meegeeft die zo'n personage nodig heeft. Hier en daar mist de plot wat logica (het is nogal ongeloofwaardig dat iemand als Oldman zo lang ongestraft kan blijven), maar dat stoort geen moment. Straffe film, en in mijn ogen Bessons beste.

4,5/5

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #707 Gepost op: 17 juni 2010, 10:13:11 am »

Total Recall

Wie een boeiende science fiction film wil maken heeft met een scenario gebaseerd op een verhaal van Phillip K. Dick een goede start. Niet dat zijn verhalen sowieso instant succes opleveren, maar een aantal van de beste science fiction films kennen ergens wel zijn hand (Blade Runner en Minority Report om er twee te noemen). Ook Total Recall profiteert van een interessant uitgangspunt dat uit een verhaal van Dick is gelicht: een man die droomt van een reis naar Mars laat herinneringen aan zo'n reis in zijn geheugen planten, maar tijdens de operatie worden verborgen herinneringen naar boven gehaald die zijn leven op het spel zetten. Het scenario is voornamelijk een vehikel voor wilde achtervolgingen, groteske actiescènes en indrukwekkende effecten (de landschapshots en make up zijn nog steeds top), maar blijft wel hangen omdat het je constant interessante mysteries voorschotelt. Dat alles maakt van Total Recall een film die twee uur top-ontspanning biedt, en ondanks zijn vele campy momenten (Ah-nold blijft Ah-nold) na twintig jaar weinig van zijn kracht is verloren.

4/5

Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #708 Gepost op: 17 juni 2010, 12:57:23 pm »

The A-Team

Ne vloekende neger in ne vliegenden tank! Nuff said.

8/10

Aja en elke film met Jon Hamm erin (korte cameo op het einde) is sowieso awesome!
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #709 Gepost op: 21 juni 2010, 20:21:49 pm »

Mad Men Seizoen 3

Met de vorige twee seizoenen bewees ABC al dat HBO niet het monopolie had op 'dramareeksen van torenhoog niveau' en dit derde seizoen bevestigt enkel en alleen dat Mad Men tot de beste televisieseries ooit behoort. Net als in pakweg Six Feet Under of The Sopranos is het de combinatie van diverse elementen die deze soap naar het hoogste schavotje leiden. De scenario's en dialogen zijn ijzersterk en worden gestuwd door geloofwaardige personages die zich één voor één in je hart sluiten (Don Draper blijft bv een enorm boeiend protagonist, en is zelfs sterker nu de mysteries over zijn verleden opgehelderd zijn). De vertolkingen zijn zonder uitzondering van het hoogste niveau en de cinematografie en het artdesign zijn een klasse apart. Waar dit derde seizoen nog beter op scoort dan zijn voorgangers is de manier waarop de geschiedenis en tijdsgeest van het Amerika van de sixties met de plots wordt verweven. Zo zorgt de moeizame vrouwenemancipatie voor een aantal belangrijke verhaallijnen en conflicten, broeit de zwarte klassenstrijd constant op de achtergrond en beïnvloed de moord op Kennedy in zowat de sterkste aflevering van dit seizoen de levens van àlle hoofdpersonages.
Maar de beste test voor de kwaliteit van dergelijke serie heeft Mad Men alvast doorstaan, nog geen week heeft het geduurd voordat alle episodes erdoor werden gejaagd (en ik ging overdag werken) en de laatste 4 episodes bekeek ik in één marathon. Het is weinig reeksen gegeven me zo verslingerd te doen raken, amar Mad Men is er één van. Met dit derde seizoen mag hij van mij gerust plaats nemen naast Six Feet Under en The Sopranos. Gewoon top.

5/5

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #710 Gepost op: 23 juni 2010, 18:52:19 pm »

Toy Story 3

Het wordt moeilijk oordelen, aangezien ik deze middag naar de Nederlandse dub ging kijken met drie kinderen in mijn kielzog en ik me dus niet volledig kon laten meeslepen zoals ik bij elke Pixarfilm zo graag doe. Voorlopig nog geen cijfer dus, tot ik de film in de originele versie (en in 3D) ben gaan kijken. Wat ik wel kan zeggen is dat Pixar zeker geen stinker heeft afgeleverd en dus de zoveelste hit op rij presenteert. Verrassend is het allemaal niet meer (er wordt uit krek hetzelfde vaatje als voorheen getapt), maar het verhaal weet (zeker in de tweede helft) toch erg te boeien, de gags blijven zelfs in Nederlandse dub overeind (nu ja, ik ging strijk met een Spaanse Buzz) en het einde deed bij mij alvast een krop in de keel groeien. Misschien niet Pixars beste, en zeker niet de beste Toy Story (deeltje 2 blijft qua humor en verhaal de koning), maar sowieso dé zomerblockbuster voor alle leeftijden.

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #711 Gepost op: 04 juli 2010, 11:45:50 am »

True Blood Seizoen 1

Twilight mag dan met zijn zielloze vampieren, kleffe romantiek en oerchristelijke ondertoon het beeld van de vampiermythe bij bakvissen en tieners compleet verneuken, er is nog hoop voor de ondode bloedzuigers: True Blood. De nieuwe reeks van Allan Ball, ook gebaseerd op een boekenreeks, deelt wat uitgangspunten met de sucksaga (ook hier vampieren die zich niet langer met mensen willen voeden, mens-vampier romantiek en een bleekscheet met  hoektanden die goed is in mysterieus staren), maar pepert het geheel met tonnen seks, duistere hoekjes en kantjes en een coolness die niet afkomstig is van gladgestreken weerwolven-sixpacks. Het duurt een paar episodes voor True Blood je grijpt (de eerste episodes zijn nogal 'uitleggerig'), maar eens alle hoofd- en subplots in stelling gebracht en eens de personages je in de ban hebben jaag je er met gemak de ene na de andere episode door. Allan Ball weet niet alleen diepgang aan het vampierenverhaal te schenken door er een metafoor voor racisme en homofobie van te maken, zijn meer down-to-earth subplots (waarbij vooral de lotgevallen van Tara, die ik aanvankelijk rete-irritant vond, me boeiden) zijn stukken sterker dan wat het gemiddeld Hollywooddrama je voorschotelt. True Blood worstelt soms met het campgehalte, maar is in zijn geheel één van de straffere reeksen van dit moment.

4/5

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #712 Gepost op: 05 juli 2010, 20:20:57 pm »

Shutter Island

Martin Scorsese levert met Shutter Island foutloos vakwerk af. Uitstekende regie en cinematografie, een boeiende plot die over de 140 minuten speelduur amper dipjes kent en sterke casting met acteurs die stuk voor stuk sterke prestaties neerzetten komen samen in een knappe genrefilm die zich tot meerdere kijkbeurten leent. Shutter Island stijgt echter zelden boven 'vakwerk' uit (slechts een paar scènes grijpen bv echt naar het nekvel), daarvoor weet het scenario toch iets te weinig te verrassen (je twijfelt constant over hoe de vork aan de steel zit, maar iets over de helft begin je het toch héél sterk te vermoeden) en laat datzelfde scenario op het eind toch wat steken vallen. Mooi dat het hele mysterie perfect ontrafelt wordt, maar de hele ontknoping komt te uitleggerig over. Scenarieel was het misschien uitdagender geweest om het hoofdpersonage (en de kijker) zélf te laten ontdekken hoe alles in elkaar zat in plaats van hem het door iemand te laten vertellen, het had wel een boeiendere ontknoping opgeleverd, en de kijker had zich een pak slimmer gevoeld. Toch. Sterke film.

4/5

Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #713 Gepost op: 16 juli 2010, 23:46:35 pm »

Predators

Leuke tribute aan de originele film. Veel goeie kills en grappige rol van Laurence Fishburne. Er mochten wel meer grappige oneliners in, Adrien Brody was veel te serieus. Predators is beter dan andere recente remakes maar ik had van Rodriguez toch iets specialer verwacht. Je ziet wel doorheen de film dat hij een grote fan is van Predator, maar ik miste toch elementen waaraan je echt kon zien dat het een Rodriguez was. En er zat één zalig shot in de trailer dat niet in de film zat Sad

6/10

P.S. Ik wil zo hard Piranha 3D zien na die trailer op groot scherm Grin
YankeeWaRRiaH
User

Bekijk profiel
« Antwoord #714 Gepost op: 17 juli 2010, 12:57:10 pm »

Er zaten 2 dingen in de trailer da nie in de film zaten! Da met die lasers en als de predator naast één van die "honden" staat en begint te roepen...
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #715 Gepost op: 18 juli 2010, 20:12:59 pm »

FFVII: Advent Children Complete (= extended version)

Prachtige CGI met soms zozo animatie. Crap verhaaltje en slechte regie die er vooral in slaagt de actiescènes tot een compleet onvolgbaar hyperkinetisch fiasco te degraderen. Maar ergens heb ik er me wel mee vermaakt. Is het de FF factor? Of gewoon de nonsens? Who knows.

2,5/5

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #716 Gepost op: 20 juli 2010, 10:05:09 am »

How the West was won

Klassieke, en vaak een beetje oubollige, Western die de verovering van het westen volgt door de ogen van drie generaties van de pioniersfamilie Priscott. De film was vroeger vooral gekend vanwege het cineramaprocedé, waarbij de film werd opgenomen met een camera met drie lenzen en filmrollen om later geprojecteerd te worden op een extreem breedbeeld met drie projectoren. Dat procedé werpt alvast nog steeds zijn vruchten af want de cinematografie van de landschappen en actoescènes zijn niet zelden fenomenaal. Alleen jammer dat het verhaal te veel aan de oppervlakte blijft omdat geen enkel personage of plotlijn genoeg screentime krijgt om echt uitgewerkt te worden. Daardoor is How the West Was Won vaak meer een mooi gefilmde (en boeiende) geschiedenisles met een patriotisch tintje dan een ontspannende Western.

3,5/5

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #717 Gepost op: 23 juli 2010, 21:07:14 pm »

Inception

Christopher Nolan is zich stillaan aan het ontpoppen tot één van de sterkste regisseurs van zijn generatie, en met deze Inception voegt hij nog een uitstekende film aan zijn palmares toe. Het basisidee mag dan wel gepikt lijken van de anime Paprika (ook daar gingen spionnen via een speciaal toestel de dromen van anderen infiltreren) en Nolan mag dan wel links en rechts goed gekeken hebben naar min of meer gelijkaardige films zoals The Matrix, Eternal Sunshine, ..., Inception weet van begin tot eind te boeien en te verrassen. Eigenlijk is dit een originele kijk op de 'heist'-film, waarin eerst het plan wordt uitgedokterd, de crew wordt verzameld om dan de klus uitvoerig in beeld te brengen, waarin zowat alles binnen de droom van een personage afspeelt. Dat levert bijzonder knappe actiescènes op waarbij treinen plots door de straten van een Amerikaanse stad razen, de zwaartekracht een identiteitscrisis krijgt en gebouwen in elkaar storten zonder dat er ooit aan de interne logica van het verhaal moet getornd worden. De sterke acteerprestaties en de subplot die dieper in het hoofd van de protagonist graven zijn dan de kers op de taart. Inception is een slimme, soms ingewikkelde, maar uitstekend gemaakte prent die je zeker ook na de aftiteling nog even zal bezighouden op café. Daar zorgt het interessante uitgangspunt en het knappe laatste shot wel voor...

4/5

Keunemeun
User

Bekijk profiel
« Antwoord #718 Gepost op: 17 september 2010, 13:43:50 pm »

Piranha 3D:

Loop nu naar de cinema en gaat dat zien! Nog nooit zoveel blote tetten en afgerukte ledematen in 1 film gezien.

4,5/5
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #719 Gepost op: 19 september 2010, 00:12:11 am »

Kick Ass

The Incredibles in het echt met meer maffiabazen, bloed, hommages aan A License to Kill (kerel die onder grote druk uiteenspat in een levensgrote microgolfoven) en kogels. Zitten geniale stukken tussen maar valt soms wat langdradig uit. Heerlijk eindgevecht wel, die de deur voor een opvolger wagenwijd laat open staan.

4/5

Bo

Eerder beh. Of bah. Ik ben wel een fan van de cinematografische stijl en de weidse shots van Herbots maar aan zijn verhaal mag hij de volgende keer wat beter werken. Of gewoon beslissen om geen boek van Dirk Bracke als uitgangspunt te nemen.

1/5
Pagina's: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 58
  Print  

Ga naar: