|
Squall
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 01 november 2007, 19:06:00 pm » |
|
Ja. De volgende keer gebruik ik
All your topics are belong to us!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 03 november 2007, 13:00:18 pm » |
|
Thahaaa, ik win! Hoezo verkeerde topic?
In ieder geval, het moeten niet altijd films of series zijn! Gisteren ben ik naar het fantastische toneelstuk Once Upon A Crime gaan kijken. Het is een mix van zang, dans en uitstekend acteerwerk, en dat allemaal vervat in een satirisch jasje waar de sprookjes (op zijn Shreks) meer dan eens kop van jut zijn. Voeg daar nog enkele niet-sprookjesfiguren zoals de Roze Ridder, het Domme Blondje en Superman aan toe, en je komt tot een heel geslaagde mix waar je met plezier de volle drie uur naar blijft kijken! Een aanrader, maar ge zult u moeten reppen want het stuk speelt niet zo lang meer (nog een week denk ik).
4/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 06 november 2007, 18:45:13 pm » |
|
Damn you Indy. Damn you to eternal damnation!
Elizabeth
Mooie kostuumfilm over de eerste regeringsjaren van The Virgin Queen, Elizabeth I. Cate Blanchet schittert als de aanvankelijk onzekere vorstin die in een verdeeld rijk haar troon moet beschermen. De vele personages, complotten, conflicten en situaties maken er een ingewikkelde film van, die vooral in het begin erg snel gaat, maar het spreekt in het voordeel van de scenarist dat de film nooit onvolgbaar wordt. De prent is een feest voor ogen en oren, met prachtige decors en kostuums en een paar verrukkelijke topshots. Spijtig is wel dat het romantische subplotje zich in de regie vertaalt in stationsromannetjesachtige situaties, maar da's eigenlijk het enige dat echt op mijn maag ligt. Knappe film en ik kijk al uit naar sequel The Golden Age.
4/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 06 november 2007, 19:58:53 pm » |
|
 Shrek 3 + Geregeld hardop gelachen + Hook krijgt redelijk veel screentime -> Ian McShane (Al Swearengen uit Deadwood)! + Flashback scène van Gingerbread Man + Eric Idle zet een geestige Merlin neer - Animatie is te weinig geëvolueerd (tov Shrek 2), valt wel op als je Ratatouille gezien hebt - Veel te veel moraal, zelfs naar Shrek-normen, film neemt zichzelf te serieus - Meer saaiere stukken zonder goeie lollen dan in zijn voorgangers - Te veel Prince Charming Geen animatiefilm om over naar huis te schrijven, wel een geschikte manier om uw avond mee af te sluiten 6/10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 08 november 2007, 00:11:51 am » |
|
El Laberinto del Fauno
Subliem horrorsprookje van Guillermo del Toro waarin een 12-jarig meisje in haar fantasie vlucht om aan de gruwel van het Franco-regime te ontsnappen. Omdat het kind niets anders kent dan oorlog is ook haar fantasie behoorlijk luguber, maar uiteindelijk tipt geen enkele fantasie aan de wreedheid van de realiteit. De film ziet er werkelijk briljant uit met een production design om U tegen te zeggen? Je kijkt je ogen uit bij alle creaturen en decor's die op de pellicule getekend zijn, en je vergeet graag dat de CGI niet kan tippen aan recent Hollywoodgeweld. Het scenario is perfect uitgebalanceerd en gebruikt de sprookjesstructuur om een woelige periode van de Spaanse geschiedenis te tonen. Qua acteerprestaties ook niks dan lof (lang geleden dat ik me niét ergerde aan een jong hoofdpersonage) en de regie is om duimen en vingers bij af te likken. Kortweg, een van de beste films van de afgelopen jaren...
5/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #50 Gepost op: 09 november 2007, 23:22:00 pm » |
|
 Groundhog Day Bekeken omdat ik de film in de comments van Day Break (serie die ik volg met hetzelfde uitgangspunt) geregeld zag opduiken. Veel goeie grappen, leuke sfeer, natuurlijk veel clichés maar uiteindelijk één van de weinige romantische komedies waar ik mij niet dood aan ergerde. Aanrader voor fans van het idee 'Wat als telkens je wakker wordt, dezelfde dag opnieuw begint?' en voor fans van Bill Murray, die speelt zeer goed in deze film. 8/10 Day Break is ook een aanrader voor actiefans (beetje te vergelijken met tweede seizoen Prison Break, on the run), de man die achterna wordt gezeten door de politie maakt telkens de dag herbegint andere beslissingen en die veranderen het volledige verloop van de dag. Ondanks dat het steeds dezelfde dag is, zijn de episodes onderling dus zeer verschillend (in tegenstelling tot GD waar ze er, voor de grappen, de nadruk op leggen dat steeds krak hetzelfde gebeurt). God wat hou ik van dit soort series 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 11 november 2007, 21:31:02 pm » |
|
Mr. Bean's Holiday Dit was toch wel de grappigste scène - Bean verliest zijn portefeuille, ziet een paar straatmuzikanten geld verdienen en besluit dan om hetzelfde te proberen, maar dan playback op muziek van een kraampje http://www.youtube.com/watch?v=2lqimIG_zgkVoor de rest leuke feelgood movie met veel voorspelbare Bean humor, best amusant maar ge mist helemaal niks als ge hem niet bekijkt (hou het maar bij de serie)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark Ruler
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 12 november 2007, 14:57:10 pm » |
|
Niemand die de naam van die opera kent? Zat ook in GTA III ask mij niet vergis.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 12 november 2007, 15:56:10 pm » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 13 november 2007, 23:38:33 pm » |
|
 Lost, seizoen 3 Het derde seizoen begint nogal magertjes (behalve de coole eerste aflevering), maar verbetert gelukkig na een aflevering of zes. Het middenste stuk van dit seizoen voelde dikwijls gewoon 'feelgood' aan, veel grappige Hurley-Sawyer scènes gecombineerd met toch al enkele antwoorden op belangrijke vragen. Het was nooit echt 'Wow!' (behalve de sublieme Desmond-flashback aflevering) maar toch wist de serie me toch week na week geboeid te houden. De laatste zes afleveringen waren echt zeer sterk en de cliffhanger op het einde vond ik schitterend, véél beter dan die van S2 die totaal geen steek hield. In tegenstelling tot het einde van S2 kijk ik nu wel volop uit naar het nieuwe seizoen, de schrijvers hebben bewezen dat ze van Lost toch nog een boeiende serie kunnen maken. Nu moeten die nog stoppen met staken natuurlijk  7/10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #55 Gepost op: 17 november 2007, 13:52:24 pm » |
|
Heroes S2, afleveringen 1 t.e.m. 5 De eerste aflevering begon op het vrij magere niveau van het eerste seizoen, de tweede was iets beter. Vanaf aflevering drie kwam er bij mij een complete ommekeer van mijn visie over Heroes, heb dan ook direct drie afleveringen na elkaar bekeken. Actie die er meteen inzit, interessante verhaallijnen (behalve die van Claire, zzz) en direct gebruik van powers. Minpunten tot nu toe zijn dat Iers vrouwmens die elke zin met dezelfde intonatie uitspreekt en Claire die een serieus melkwijf is geworden ("I just wanna be normal, I don't want to be someone else!"). Hell, zelfs Hiro en Ando zijn minder irritant dan in het eerste seizoen. Ik dacht niet dat ik dit nog ging zeggen maar: ik ben verslaafd aan Heroes. Op naar de volgende episodes 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Black Materia
|
 |
« Antwoord #56 Gepost op: 17 november 2007, 15:04:50 pm » |
|
Ik dacht er ook zo over Giel, het begon idd vrij zwak en het kon me amper boeien (zeker na de slechte finale van S1). De laatste episodes (7 en 8) zijn daarentegen echt heel sterk geweest. Hopelijk blijft het op dit niveau verdergaan (maar ik vrees er wat voor, S1 heeft ook zo een opflakkering gehad).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #57 Gepost op: 21 november 2007, 20:29:22 pm » |
|
 Beowulf (3D) Een film over de man die vijf dagen aan een stuk zwemt, dan rustig een viertal zeeslangen afmaakt om tenslotte een zeemeermin het hof te maken. Ik ga er niet veel over zeggen, behalve dat de 3D-effecten zeer cool waren en de gevechtsscènes uitmuntend. Voor fans van games als God Of War en fans van testosteron die van het witte doek druipt. 6/10 Vergeet 300, Beowulf is de mannelijkste film van het jaar, bij Odins ballen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #58 Gepost op: 21 november 2007, 21:07:43 pm » |
|
Hoeveel kost zo'n 3D voorstelling? En krijg je er geen barstende koppijn van?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #59 Gepost op: 21 november 2007, 21:18:36 pm » |
|
Zelf niet moeten betalen aangezien ik gratis ticket had, maar normaal twee euro duurder dan normaal ticket. Ik had geen last van hoofdpijn, DR een beetje (al kon dat ook door die kutkinderen achter ons komen  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|