Véél gelezen inmiddels hoor :P Als is het geminderd sinds ik niet meer zo vaak met de trein reis. Kennisgemaakt met Cormac McCarthy bv, die zich meteen hoog op mijn favoriete auteurs-lijst heeft genesteld. Zijn The Road is één van de meest ijzingwekkende en pakkendste boeken die ik ooit las.
Net van hem ook De Grenstrilogie uitgelezen (Alle Mooie Paarden, De Grens, Steden van de Vlakte), een westerntrilogie die zich afspeelt in de jaren 30 van vorige eeuw en vertelt over twee jongemannen die het avontuur in Mexico zoeken, maar er enkel gebroken en gedesillusioneerd van terugkomen. Lange rit geweest (900 pagina's en Cormac schrijft 'lastig', met amper leestekens in lange zinnen enzo, al was de vertaling wel goed). Over die lengte heb je ups en downs natuurlijk, maar zeker het eerste boek, de eerste helft van het tweede en het derde deel grepen me bij het nekvel. Deze man gaat de Nobelprijs nog krijgen, mark my words

Nog een aanradertje van het afgelopen half jaar: Pilaren van de Aarde en Brug naar de Hemel. Een historisch tweeluik van elk 1000 pagina's die als een sneltrein lezen en behoorlijk spannende verhalen vertellen. Slik-hap-weg leesvoer waar je lang van kan genieten.
Nu ligt 1Q84 van Murakami klaar. Zijn nieuwste trilogie waarvan de eerste twee delen nog maar net vertaald zijn. Can't wait