PlayStage.be
08 februari 2012, 05:12:38 am *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3
  Print  
Auteur Topic: Nog iets gelezen?  (gelezen 5444 keer)
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 08 oktober 2007, 17:35:44 pm »

Nog een eentje uit Den Ouwen Doosch

Lees de laatste tijd weer meer dan vroeger (treinritten anyone + moet een boekenlijst voor school afwerken)

Laatste wapenfeiten:

De twee eerste delen van His Dark Materials. In het engels nog beter dan in het Nederlands. Schitterende jeugd-fantasyreeks. Hopelijk verkloten ze de verfilming niet (trailer ziet er goed uit, ma soit, de Harry Potter trailers zijn ook goed :p). Binnenkort derde deel es lezen

After The Quake van Haruki Murakami. Heb nog maar twee boeken van hem gelezen en hij is nu al mijn favoriet, nog levend, schrijver. After the Quake bestaat uit zes kortverhaaltjes over mensenlevens die beïnvloed worden door een aardbeving in Kobe, ook al zijn ze zelf niet bij die beving betrokken. Niet alle zes verhalen zijn even boeiend, maar de meeste zijn behoorlijk knap. Vooral omdat Murakami zo'n oog voor detail heeft, zonder op zijn Tolkiens te gaan uitwijden, en fantasie en realiteit in elkaar laat overvloeien. Het laatste, langste verhaal is gewoon prachtig.

Monster - 5: Na het welkomsfeest

Vijfde deel van mijn op 1 na favoriete mangareeks. Het verhaal blijft boeien, de personages zijn knap uitgediept, de spanning zit er stevig in en er is valt weer een onthulling die je kijk op de zaken een beetje verandert. 't Is natuurlijk een typische manga die véél tijd neemt om weinig te vertellen, maar het leest toch als een trein. Meesterwerkje

Nu bezig in Death Note - 4. Uitgangspunt blijft intrigeren, de twist aan het eind van 3 zorgt voor een leuk nieuw perspectief nadat het concept van de reeks wel duidelijk was en er al een beetje sleet op begon te komen. Maar er wordt imo nog steeds te veel geleuterd en te weinig actie gevoerd; Daarenboven zijn geen van de personages echt charmant of menselijk (ze zijn té intelligent en rationeel), zodat je je niet kan identificeren. Maar omdat het concept me nog steeds boeit en de reeks me toch benieuwt naar het einde ga ik het blijven volgen tot het laatste nummer (12)

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 20 oktober 2007, 15:19:52 pm »

Jan Wolkers is dood Sad

Momenteel aan het lezen: The Amber Spyglass (His Dark Materials 3) van Phillip Pullman

Hierna volgt Groener Gras van Annelies Verbeke (kortverhalen)

en dan mijn lijstje voor school, te beginnen bij Specht en Zoon van Willem Jan Otten, dan Memoires van een luipaard van Peter Verhelst, Falling Man van DeLillo en Lanzarote van Houllebecq

en dan mss nog eens een Wolkers om de man te eren!

Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 27 oktober 2007, 12:24:20 pm »

Gisterenavond The Picture Of Dorian Gray van Oscar Wilde uitgelezen, zeker één van de beste boeken die ik al heb gelezen. Binnenkort zijn verzameld werk eens aanschaffen. En nu beginnen aan Ex-Drummer van Brusselmans, ben es benieuwd Smiley
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 27 oktober 2007, 12:39:13 pm »

Ga ook es iets van Wilde lezen. Staat alvast in mijn lijst nog te lezen auteurs/werken, samen met ondermeer Proust... (al begin ik pas aan zijn A la reserche du temps perdu als ik wat ouder en 'volwassener' ben :P Zal me ook meer dan een jaar kosten vrees ik Cheesy)

IK zit nu in de laatste 100 pagina's van de His Dark Materials trilogie (laatste boek: The Amber Spyglass). Jah, schitterende reeks natuurlijk, al blijft het eerste deel het beste en vind ik dat The Amber Spyglass iets te vreemd wordt qua fantasy. Bepaalde werelden zijn erg absurd en een aantal science fiction elementen (the intention craft) voelen soms misplaatst aan. Toch qua spanning, thematiek en verhaal een van de betere (jeugd)fantasywerken ooit...

Black Materia
Administrator
User

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 28 oktober 2007, 21:32:59 pm »

Momenteel de autobiografie van Rutger Hauer aan het lezen Smiley

Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 03 november 2007, 22:41:59 pm »

Ex Drummer uitgelezen, zeer genietbaar. De film daarentegen, na een half uur uitgezet. Soit, zal nog wel eens wat Brusselmans proberen maar eerst terug naar Engelstalige literatuur Cool
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 04 november 2007, 17:29:22 pm »

Bezig in Groener Gras. Schitterende kortverhalen (het een al beter dan het andere). Grappig, ontroerend, verrassend... Schitterend medium toch...

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 09 november 2007, 13:51:53 pm »

Groener Gras is uit. Favoriet blijft E. over iemand die denkt dat hij geweldig is, maar uiteindlijk inziet wat voor een loser hij wel niet is :P Aanrader voor fans van kortverhalen!

Nu begonnen in Specht en Zoon van Willem Jan Otten. Op één dag meteen 50 pagina's gelezen. Behoorlijk vlot geschreven en erg intigrerend (de ik-persoon is een onbeschilderd doek waar een kunstenaar zijn meesterwerk op wil schilderen). Zal dus erg snel uit zijn vermoed ik (boekje is 170 pagina's)

Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 10 november 2007, 19:14:42 pm »

Bezig in Full of Secrets, een verzameld werk dat over allerlei onderwerpen binnen het Twin Peaks-universum gaat. Razend interessant en zeker een aanrader voor iedereen die het bergstadje een warm hart toedraagt. En die zich door redelijk ingewikkelde zinscontrcuties kan wurmen.
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 11 november 2007, 19:38:06 pm »

Doet er mij aan denken da'k nog deel 2 van S2 moet bekijken xD

Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 16 november 2007, 12:04:41 pm »

Gisteren eindelijk, na maar liefst 24 jaar (!!!), de XIII-saga afgerond. De laatste twee albums (De Ierse Versie en De Laatste Ronde) doen de allerlaatste puzzelstukjes van het XIII-mysterie op hun plaats klikken en achteraf kan je alleen maar besluiten dat deze stripreeks een verhaal heeft om u tegen te zeggen. Geen losse eindjes, geen (weinig) deus ex machina,... Prachtig!
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 16 november 2007, 12:22:28 pm »

Zou die ook es moeten lezen...

Nu bezig in Falling Man van Don DeLillo. Een roman over de naweeën van 9/11 (hoofdpersonage is de man met aktetas, helemaal onder het stof, van de bekende foto). Zit 25 pagina's ver, maar kan voorlopig moeilijk volgen. Verschillende verhaallijnen door elkaar en in de meeste blokjes tekst wordt niet vermeld over wie het precies gaat. Maar wat een beschrijvingen.... De openingsscène is beklijvend tot en met

Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 16 november 2007, 14:36:42 pm »

Zou die ook es moeten lezen...

Ik wil ze u gerust eens uitlenen Smiley
Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 19 november 2007, 20:58:53 pm »

Eindelijk de laatste Harry Potter ontvangen, ben eens benieuwd.
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 29 november 2007, 11:33:08 am »

Falling Man is uit. Aanradertje.

Qua Manga's:

Monster - 6: tjah, schitterende reeks hé. Blijft pagina na pagina boeien ook al vordert het avontuur zeer traag (elk deel introduceert wel een nieuw nevenpersonage met een kleine subplot die afgerond wordt binnen die tome, het grote avontuur wordt slechts om de zoveel hoofdstukken nog eens aangeraakt)

Death Note - 5: opnieuw net als het dreigt saai te worden of als je denkt dat alles uit het concept gehaald is zorgt een twist ervoor dat je weer geboeid zit te lezen. Nog steeds te veel geleuter en te weinig actie naar mijn goesting, maar ik blijf de reeks sowieso volgen omdat het zo intrigeert. Deel 5 is trouwens een van de beste tomes tot nu toe

20th Century Boys -6: Holy cow. Briljante manga. Net als Monster (zelfde auteur) behoorlijk traag, maar wel constant spannend en mysterieus. Hopelijk komt deel 7 snel en moeten we niet weer een heel jaar wachten

Pagina's: [1] 2 3
  Print  

Ga naar: