|
Giel
|
 |
« Gepost op: 06 oktober 2007, 16:11:19 pm » |
|
De laatste dagen circuleerden er steeds hardnekkiger wordende geruchten over een mogelijke prijsdaling van de PlayStation 3. Met het oog op de komende eindejaarsperiode en de tegenvallende verkoopscijfers indachtig, besloot Sony dat het tijd was om in te grijpen. Dat doet de Japanse gigant op twee manieren: de PS3 met een harde schijf van 60GB zal 100 euro in prijs zakken. De zogenaamde Starter Packs, waarbij je twee SixAxis-controllers en twee games naar keuze bij de aanschaf van een 60GB PS3 krijgt, zullen dus voortaan 499 euro kosten in plaats van 599 euro. Het 60GB-model krijgt er daarnaast nog een klein broertje bij. Sony zal immers een nieuw model van de PS3 op de markt brengen, dat voor 399 euro verkocht zal worden. De prijs mag dan wel lager liggen, de laatste versie zal op enkele punten inferieur zijn aan het 60GB-model. Zo zal deze editie een HDD met een opslagcappaciteit van ‘slechts’ 40GB bevatten, zullen er maar twee in plaats van vier USB-poorten aanwezig zijn en zijn de functies van het multi-memory card slot en de backwards compatability met PS1- en PS2-games geschrapt. Wie echter nog graag een PS3 Starter Pack wil, zal zich moeten haasten, want eenmaal de voorraad op is, zal Sony deze niet meer aanvullen! Dat betekent dus dat, na uitputting van de stock van het 60GB-model, je alleen nog maar de versie van 40GB in de winkels zal aantreffen.  Vanaf 10 oktober vind je het nieuwe model en de goedkopere 60GB-versie in de winkels. Spijtig dat de mediacardlezer eruit is en B/C schrappen is ook nogal raar, voor de rest lijkt me dit wel interessant.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 07 oktober 2007, 00:23:05 am » |
|
Ik ben voor het eerst in mijn leven blij dat ik reeds een PS3 heb! BC eruit halen is gewoonweg onaanvaardbaar...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Black Materia
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 07 oktober 2007, 13:44:28 pm » |
|
Hurray! Eikels...
Iets zegt me dat Sony zich dus niet echt veel moeite meer gaat doen om de BC support te verbeteren voor de eerste modellen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 07 oktober 2007, 16:55:48 pm » |
|
Nope, they won't. Meeste games die ik op mijn PS3 speelde liepen wel perfect. Het 60 gig model behoud de BC trouwens.
Soit, prijsdaling is wél ok natuurlijk (499 voor een value pack dat praktisch gelijk is aan de starters pack, maar met slechts 1 controller ipv 2 is geen slechte deal). 40 Gig model is afzetterij, maar zal door de symbolische 400 euro grens wel vlotjes verkopen denk ik
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 25 februari 2008, 12:12:05 pm » |
|
Ik weet dat het niet echt het perfecte topic is om in te plaatsen: maar een apart topic vond ik iets te veel eer voor... Phil Harrison will resign as president of SCE Worldwide Studios on 29th February 2008, Sony has just announced. SCEI president and CEO Kaz Hirai will assume his responsibilities in addition to his current duties. No reason has been given for Harrison's departure, and Sony has said it will make no further statements. What's up with everybody leaving everywhere?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Black Materia
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 25 februari 2008, 12:20:53 pm » |
|
Had 't al verwacht, hij heeft een paar dagen geleden toegegeven dat er wat interne conflicten waren met SCEJ. Blijkbaar vond Sony dat niet plezant en hebben ze hem maar buitengegooid. Spijtig, want PH is imho degene met het meest (het enige?) verstand daar bij de Sony top.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 25 februari 2008, 12:22:58 pm » |
|
Ik maak me vooral zorgen wat er gaat gebeuren als Kaz Hiraï de Europese tak van Sony ook moet gaan leiden... Hopelijk krijgen we plots niet dezelfde problemen met Sony-games dan we nu al ervaren met Nintendo-games (i.e. enorm laattijdige Euro-releases...)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 25 februari 2008, 18:09:10 pm » |
|
alsof we nu al geen laattijdige releases hebben tov de VS.
Trouwens ook aangekondigd dat MotorStorm 2 nog voor dit jaar is, splitscreen zal hebben én zich zal afspelen ope en tropisch eiland (hier alvast eentje op de to buy lijst. Eerste deel was super en had genoeg ruimte voor vernieuwing). Voor 2009 zou er een enorm indrukwekkende nieuwe IP op stapel staan, prolly Heavy Rain
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Black Materia
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 25 februari 2008, 22:48:59 pm » |
|
/begint alsnog te sparen voor PS3
Squall: EU releases zijn idd laat tov US (beste voorbeeld is Rogue Galaxy), maar Nintendo is toch nog een pak erger zenne :x
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 26 februari 2008, 12:26:33 pm » |
|
Het zou me verbazen mocht Heavy Rain een exclusive worden... Quantic Dream heeft het al lastig genoeg om zijn games aan de man te brengen, laat staan dat ze enkel op de PS3 met hun product op de markt zouden komen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 26 februari 2008, 18:26:00 pm » |
|
Heavy Rain is altijd als exclusive aangekondigd + zowat een jaar geleden werd het nieuws gebracht dat QD een exclusiviteitscontract had getekend met Sony voor één game. Als Sony duiten op tafel legt dan kunnen ze HR zeker winstgevend maken. Vergeet ook niet dat zo'n game veel populairder is in Europa, waar de PS3 (op het continent) tegenwoordig beter verkoopt dan de 360 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 26 februari 2008, 19:45:37 pm » |
|
Ah oké, my bad.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 26 februari 2008, 20:02:28 pm » |
|
Mja, 'k zeg niet dat hij niet alsnog naar 360 kan gaan ze, want 't is niet zeker dat dat exclusiviteitscontract op HR sloeg ('t was voor 'a new IP'). Maar mij lijkt het logisch dat het HR is en dat Sony HR zal uitgeven
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 26 februari 2008, 20:28:54 pm » |
|
Uitgever van Fahrenheit was ATARI en die gaan het niet al te lang meer rekken als ge hun beurscijfers van de laatste maanden bekijkt, dusja, het is een plausibel scenario.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 04 maart 2008, 14:23:05 pm » |
|
Over ATARI gesproken: Phil Harrisson duikt op als co-CEO bij Infogrames, het moederbedrijf van ATARI. Ik betwijfel of hij het bedrijf uit de benarde situatie kan helpen en ik vind het zodoende ook maar een vreemde zet...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|