|
Black Materia
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 04 februari 2008, 02:38:55 am » |
|
CrysisHoe visueel indrukwekkend Crysis ook is, ik kan me niet van het gevoel ontdoen dat deze game niet is wat het had moeten zijn. Crysis is beter dan Far Cry, maar op zich is de gameplay nog steeds van even bedenkelijke kwaliteit. Je nanosuit biedt je zogezegd de kans om gebruik te maken van allerlei verschillende tactieken, maar dat is helemaal niet waar. Uiteindelijk pak je iedere situatie (het oneindige aantal barricades) op dezelfde manier aan. Bovendien is het essentieel dat om van de snelle gameplay te genieten, je ook over een beest van een pc beschikt. Zelf mijn nieuwe pc (met een Radeon HD3870 CrossFire opstelling) verslikt zich nog geregeld in alle actie op het scherm (ironisch genoeg enkel wanneer er veel boompjes moeten gerendered worden - anders loopt hij als een trein). Het aliengedeelte (in tegenstelling tot bij Far Cry) is hier trouwens wél geslaagd, zelf beter dan het eerste gedeelte met de Koreanen vind ik. Er zitten enkele prachtige sequenties in de game, vooral die binnenin het ruimtetuig is verbluffend, maar helaas blijft het verhaal heel oppervlakkig waardoor je dus nooit echt meer te weten komt. Enkele gebeurtenissen in de game worden nooit opgehelderd, en ook het einde brengt absoluut geen soelaas. Hoewel de eindbaas zeer indrukwekkend is, slaat het uiteindelijk nergens op en blijf ik met de indruk achter dat men er vlug een einde aan geknoopt heeft om het toch maar tijdig in de winkels te krijgen. Goed ja, Crytek plaveit hier natuurlijk ook de weg voor een sequel, maar dan nog blijf ik het een teleurstelling vinden. Wie echter over een pc beschikt die het kan draaien moet het zeker wel eens spelen, al zou ik er niet met té hoge verwachtingen aan beginnen na de lovende reviews... Ohja, het is ook verschrikkelijk kort (zo'n 10u gespeeld denk ik). 8/10 En verder ook nog... (ik had mij deze vakantie voorgenomen om alle eindejaarstoppers eens uit te spelen  ) Half-Life 2: Episode 2Beste deel in de Half-Life saga so far. In tegenstelling tot Crytek weet Valve wél hoe ze een verhaal naar voor moet brengen, gecombineerd met gevarieerde gameplay. Hoewel er nog steeds wat aan recycling wordt gedaan (veel minder dan in Ep1 wel), is dit toch echt een rollercoasterride die je niet loslaat tot je het hebt uitgespeeld. Met Ep 2 ben je dan ook toch minstens 6u zoet, wat niet slecht is gezien het om episodische content gaat. Omdat ik van september tot november zelf ben bezig geweest met een Source-project, heb ik ook veel meer kunnen genieten van het leveldesign. Schitterend hoe Valve bepaalde zaken aanpakt, met wat uiteindelijk toch al een redelijk verouderde engine is. Dat Episode 3 er maar snel komt (yeah right  ). 9/10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 04 februari 2008, 09:32:26 am » |
|
Episode 2 die je niet loslaat... Hmm, heb em al 3 of 4 weken niet meer gespeeld denk ik xD Mjah, deze vakantie ook es verderzetten. Als je HL² direct laat volgen door Epi 1 en dan direct Epi 2 heb je het echt wel gehad voor na een tijd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Black Materia
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 04 februari 2008, 12:31:34 pm » |
|
Episode 2 die je niet loslaat... Hmm, heb em al 3 of 4 weken niet meer gespeeld denk ik xD Mjah, deze vakantie ook es verderzetten. Als je HL² direct laat volgen door Epi 1 en dan direct Epi 2 heb je het echt wel gehad voor na een tijd.
Ja tuurlijk, logisch ook. Maar als je van Ep 1 ongeduldig zat te wachten, dan niet ^^
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 04 februari 2008, 13:10:46 pm » |
|
Prolly :P
Blijft toch een groot euvel van Half Life imo, de gigantische rek...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Black Materia
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 07 februari 2008, 00:01:21 am » |
|
Prince of Persia Classic
Vrij deftige herwerking van de originele klassieker, die het vooral moet hebben van zijn charmante graphics. Het platformelement is redelijk vereenvoudigd (jammer genoeg), maar de ontwikkelaar heeft deze game eigenlijk volledig verprutst met de belachelijk slecht uitgewerkte battles. Je kan zogezegd blocken met A en aanvallen met X, maar het resultaat daarvan is volledig random. Nog maar zelden ben ik zo gefrustreerd geraakt door een game. Ook de controls zijn wat lousy waardoor je dikwijls onterecht je dood tegemoet ziet, maar dat was in het origineel ook wel al het geval. Jammer van de combat dus, want verder was deze best plezant.
7/10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rikimaru
|
 |
« Antwoord #50 Gepost op: 08 februari 2008, 21:56:51 pm » |
|
Puzzle Quest (XBLA), inclusief nagenoeg alle character en city sidequests.
Nu zwaar afkicken van de verslaving ^^
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Black Materia
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 08 februari 2008, 22:32:15 pm » |
|
Assassin's Creed
Ook mijn mening is niet echt veel meer veranderd. Zoals gezegd, heel repetitief (maar kan wel leuk zijn als je er wat moeite in steekt) en een erg mager einde. Ze doen zelf geen poging om iets op te helderen, ik had toch wel op een cliffhanger gerekend... Nu is het gewoon gedaan, en daar zit je dan, wachtend op een sequel die we waarschijnlijk de eerste twee jaar niet moeten verwachten... Een sequel waar ik trouwens hoge verwachtingen voor heb - als de devs uit hun fouten leren kan het een écht sterke game worden.
8/10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rikimaru
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 08 februari 2008, 23:23:02 pm » |
|
Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360) op easy en normal, morgen met knikkende knietjes beginnen aan hard...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rikimaru
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 09 februari 2008, 18:07:46 pm » |
|
Lego Star Wars II: The Original Trilogy (Xbox 360)
Was nog blijven liggen voor de examens, vandaag de laatste levels eens doorlopen. Vind hem minder dan de eerste, waarschijnlijk ook omdat het nieuwe en het grappige er al een beetje af is, maar ook omdat de controls mij stroever lijken... Anyhow, luchtig tussendoortje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 10 februari 2008, 00:13:42 am » |
|
Prince of Persia Classic
Vrij deftige herwerking van de originele klassieker, die het vooral moet hebben van zijn charmante graphics. Het platformelement is redelijk vereenvoudigd (jammer genoeg), maar de ontwikkelaar heeft deze game eigenlijk volledig verprutst met de belachelijk slecht uitgewerkte battles. Je kan zogezegd blocken met A en aanvallen met X, maar het resultaat daarvan is volledig random. Nog maar zelden ben ik zo gefrustreerd geraakt door een game. Ook de controls zijn wat lousy waardoor je dikwijls onterecht je dood tegemoet ziet, maar dat was in het origineel ook wel al het geval. Jammer van de combat dus, want verder was deze best plezant.
7/10
Allé Alain! De combat vind ik net een van de coolste elementen van deze nieuwe PoP! Het gebeurt heus niet at random, je moet gewoon snel zijn en soms moet je de combinatie AXA gebruiken om aan te vallen te blokken en onmiddellijk opnieuw aan te vallen. De finale eindbaas wel een klootzakske!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pivie
|
 |
« Antwoord #55 Gepost op: 10 februari 2008, 04:18:32 am » |
|
guitar hero III legends of rock (wii) op easy en 1 van de komende dagen beginnen aan de medium
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #56 Gepost op: 28 februari 2008, 03:19:09 am » |
|
Lost: Via Domus
Eergisteren gekocht. Vandaag uitgespeeld. Dat kan slechts twee dingen betekenen: 1) het is een enorm goed spel dat je niet loslaat en daardoor relatief snel het einde bereikt. 2) het is gewoon een kort spel. Lost: Via Domus, de officiële game van de tv-reeks, biedt een combinatie van beide factoren. Het valt niet te ontkennen dat we hier met een heel kort spel te maken hebben want je speelt Lost uit op de tijd dat je er een episode van Sam & Max doorjaagt (zo'n 3 à 4 uur). In tegenstelling tot deze game rekent Lost wél de volle pot aan dus dat is toch wel iets minder. En toch heb ik mij de aankoop van dit spel op geen enkel moment beklaagd. Het spel biedt een heel getrouwe weergave van de reeks en ook al zijn er een heleboel dingen die niet aan bod komen (de ontmoeting met Ana Lucia en haar groepje survivors om er maar een te noemen), de feel van de reeks komt zeker over. Gameplaygewijs hebben we te maken met een mix van adventure en stealth (om aan de Black Smoke te ontkomen) en je hebt steeds het gevoel dat je aan het overleven bent op het eiland. Je speelt overigens niet met een van de bekende overlevenden maar bent een geheel nieuw personage, dat op de koop toe nog eens zijn geheugen kwijt is ook. Gedurende het spelen zal je door middel van flashbacks meer en meer over je verleden te weten komen en dat is allemaal heel leuk om zien, al moet wel gezegd worden dat de nieuwe plot het niveau van de Lost-storyline nooit zal evenaren (noch qua mysterie en mind-fuckedness als wat de kwaliteit van de plot betreft). En het einde is een einde dat enkel en alleen in een Lost-episode kan worden getolereerd. (Huur)voer voor Losties!
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rikimaru
|
 |
« Antwoord #57 Gepost op: 06 maart 2008, 22:22:39 pm » |
|
Beautiful Katamari (Xbox 360)
Als ik er vier uur over gedaan heb, zal't al overdreven zijn...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #58 Gepost op: 11 maart 2008, 01:36:17 am » |
|
Sam & Max: Season One
Het heeft lang geduurd vooraleer Sam & Max terug op het gametoneel verschenen maar gelukkig zorgt Telltale ervoor dat hun 3D-incarnatie nagenoeg vlekkeloos is verlopen. Het eerste seizoen van Sam & Max bestaat uit zes episodes waar ik er een onder de noemer "hilarisch", drie onder de noemer "erg grappig" en twee onder de noemer "gewoontjes" kan plaatsen. De rode draad van het verhaal is een misdadig brein dat de wereld wil onderwerpen door alle aardlingen aan een hypnosetherapie te onderwerpen. Hiervoor worden onder andere de speelgoedmafia, de president van de VS en zelfs het Internet ingeschakeld. Je hoeft geen grootse storytelling te verwachten, in Sam & Max draait alles om absurde humor. Gelukkig vinden we in de puzzels over het algemeen nog een zekere logica terug (iets waar Monkey Island het bij momenten al eens moeilijker mee heeft) zodat je niet oeverloos op alle objecten zit te klikken, al levert ieder klikbaar object gegarandeerd een hilarische quote van Max op. Of Sam & Max iets voor u is, valt moeilijk te zeggen maar een reden om het spel niet te proberen (episode 104: Abe Lincoln Must Die! is gratis te downloaden, is wel een episode die ik maar gewoontjes vond), is er volgens mij niet. Ik kijk alvast uit naar het volgende seizoen dat binnen twee maanden afloopt en vijf episodes zal tellen. No Sam, not the cheese!
101: Culture Shock: 7 102: Situation Comedy: 8 103: The Mob, The Mole & The Meatball: 9 104: Abe Lincoln Must Die: 7 105: Reality 2.0: 8 106: Bright Side of the Moon: 8
Season One: 8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YankeeWaRRiaH
|
 |
« Antwoord #59 Gepost op: 11 maart 2008, 09:19:15 am » |
|
Portal
Leuke om tussendoor eens te spelen. Helaas veel te kort en niet uitdagend genoeg. De song tijdens de credits vond ik wel grappig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|