|
Indy
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 13 december 2007, 21:13:37 pm » |
|
Dat treft, ik heb vandaag wat verdergespeeld op Expert en nu heb ik mijn finale limiet bereikt, zijnde Cult of Personality. De solo lukt niet met volle Star Power, dan weet ge ongeveer genoeg...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 24 december 2007, 16:32:00 pm » |
|
Half Life² Topper natuurlijk, al ben ik niet zo laaiend als de gemiddelde opinie. Ondanks de bij wijlen geniale momenten (Gravity gun is goud waard) is dit toch een game met minpunten. Zo vind ik dat de rek er toch serieus in zit. Soms moet je echt uren aan een stuk een gelijkaardig stuk spelen (dieptepunten daarin zijn de voertuiglevels. Die blijven maar duren en komen steeds weer op hetzelfde neer), en ook de vertelwijze is niet altijd even goed (je mist soms gebeurtenissen omdat je toevallig de andere kant opkeek, en je kan die shit niet skippen als je het al eens gezien hebt). Voor de rest uiteraard niks dan lof. Leuke puzzles, lekkere shootouts (niet zo waanzinnig als CoD4, but hey, de game is 3 jaar oud), interessant design en verhaal. Veel momenten hebben een oh snap! gevoel, zelfs na 3 jaar (in het begin door de stad rennen en al die levens zien, de striders, ...). Had er wat meer vaart ingezeten (ook in een game moet je soms je darlings kelen) dan was dit de perfecte shooter geweest... 9/10 (weinig last van de framerate gehad, slechts twee keer stoorde het echt, al merk je ze wel vaker op) Nu Episode One beginnen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Black Materia
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 24 december 2007, 17:57:07 pm » |
|
Had er wat meer vaart ingezeten (ook in een game moet je soms je darlings kelen) dan was dit de perfecte shooter geweest...
Mja, ik snap wat je bedoelt maar dat is gewoon eigen aan Half-Life, en daar is niets verkeerd mee. Overigens is het niet meer dan logisch dat je sommige scripted sequences mist omdat je de andere kant opkijkt, dat is in iedere game zo tenzij ze de camera fixed zetten. Valve heeft daar opzettelijk niet voor gekozen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 24 december 2007, 19:37:51 pm » |
|
Vreemd, ik vond de voertuiglevels net de geestigste passages van gans het spel. Voor mijn part hadden ze er Nova Prospekt uit mogen laten of in ieder geval ferm inkorten.
EDIT: Cult of Personality is dus niet mijn finale limiet in Guitar Hero. Heb het eindelijk op de knieën gekregen en ondertussen zijn ook Number of the Beast en Cliffs of Dover gesneuveld. Nog twee te gaan!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 25 december 2007, 18:37:44 pm » |
|
Ik weet dat het eigen is aan Half Life. Alles in 'real time', maar mij stoorde het soms dat het op die manier behoorlijk gerekt durft aan te voelen, vooral omdat het zo duidelijk in blokken uiteen valt. Nu een paar uur met de buggy, dan een paar uur met de ant lions op stap, dan ... Het had perfect ietsje korter gekunt en gemogen. De voertuiglevels vond ik hels, vooral omdat de controls (op console) echt slecht zijn...
Van de sequenties: ook een keuze van Valve die ik enigszinds ondersteun, maar van mij had de CPU soms gewoon de controls mogen overnemen zodat ik altijd zag wat ik moest zien.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 29 december 2007, 17:27:25 pm » |
|
Half-Life²: Episode One
Geen verrassingen. Iets meer vaart (joy!). Iets meer humor (JOY!!) Procentueel gezien iets meer Alyx (JOY! JOY! JOY!) en voor de rest alles wat HL² zo goed maakt. Als je dit vlak na HL² speelt komt er toch wel sleet op de formule (eigenlijk gewoon nóg wat extra chapters die nog steeds vrij gerekt zijn) en ik hou niet zo van de donkere gangengameplay in shooters. But hey. Je krijgt een hug van Alyx! Had toch graag nieuwe wapens ofzo gezien.
8/10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 03 januari 2008, 12:17:12 pm » |
|
Prince of Persia Classic
Briljant hoe deze game na zolang staand blijft. De opgepoetste graphics en de sublieme animaties maken dit spel eigenlijk veel leuker dan het origineel. Het is ook een tikkeltje makkelijker maar toch ben ik gedurende het ganse spel nog zo'n 500 keer gestorven, en het is een van de weinige games waar je soms moet lachen wanneer je sterft (Crash Bandicoot-style). Nu proberen om de prinses binnen de 60 minuten te bevrijden!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 03 januari 2008, 23:09:03 pm » |
|
Portal
Innovatief, leuk, soms hersenbrekend en behoorlijk grappig. Dit is Portal in een notendop. De portalgun is de gamemechanic van het jaar en levert leuke gameplay op en de voice off stem die je begeleidt is behoorlijk geestig. Over de hele lijn is Portal een erg humoristische game wat wel wat druk wegneemt van de hersenbrekende puzzles. Maar is Portal nu werkelijk zo goed? Eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen: nee. Mijn verwachtingen lagen hoog en die zijn niet helemaal ingelost. De game miste voor mij een zekere verslavende kracht waardoor ik het slechts in korte beetjes tussen Half Life² en zijn episodes door speelde. Dit komt vooral door een minpunt dat typisch Valve is: deze game is behoorlijk gerokken. Ja, Portal duurt maar een uurtje of 4 om uit te spelen en toch heb je het gevoel dat de rek erop zit. Sommige levels zijn behoorlijk lang en koppelen de ene gelijkaardige puzzle aan de andere. In het begin moet je regelmatig nieuwe denkwijzes zoeken en experimenteren, naar het einde toe treed gewenning op. Daarenboven zit de hogere moeilijkheidsgraad in de latere levels voornamelijk in preciesere springpuzzles of snelle reactiestukjes, wat iets te vaak in trial and error ontaard. Vooral het laatste level voelde als een sleur aan. Alhoewel dit level toont wat de Portalgun kan doen in een 'gewoon' gamelevel, is het een verschrikkelijk lange tocht van de ene klauterpuzzel naar de andere. Gelukkig is het laatste stukje gameplay weer iets nieuws en erg leuk en doet de aftiteling je weer grijnzen. Ik hoop van harte dat Valve de portalgun in Half Life² Episode Three introduceert, zo komt het schitterende tuig waarschijnljk het best tot zijn recht en moeten we niet weer constant puzzelen met de anti-gravity gun.
8,5/10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 10 januari 2008, 12:12:50 pm » |
|
Uncharted: Drake's Fortune
Beste PS3-game die ik tot op heden gespeeld heb. Naughty Dog bewijst dat het ook buiten de platformgrenzen serieus zijn mannetje kan staan en creëert op de koop toe een personage dat zich qua coolheid kan meten met de immer grote Indiana Jones. Focus ligt naar mijn smaak iets te veel op de actie en te weinig op de puzzels en daarom verkies ik in hetzelfde genre nog steeds Tomb Raider, maar Ms. Croft (en vooral haar ontwikkelaars) hebben uiteraard een pak meer ervaring. Als Uncharted 2 een frisse setting weet te bieden en de repetitiviteit wat weet weg te werken, dan ben ik onmiddellijk hooked!
8,5 (als ik 9 geef, is er niet zoveel ruimte voor verbetering meer en die verwacht ik wel)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 10 januari 2008, 17:43:32 pm » |
|
Syphon Filer: Logan's Shadow
More of the same-sequel op PSP's beste actiegame van 2 jaar geleden. Dat is enerzijds goed nieuws, anderzijds verrast het tweede deel niet en verwacht je toch iets meer. Ok, de nieuwe onderwaterlevels zijn leuk en de grafische opsmuk is welkom, maar andere vernieuwingen zijn minder geslaagd (button press sequenties zijn vervelend!). Het verhaal is best interessant en leuk vormgegeven, al mocht het wat meer diepgang hebben. De game speelt erg goed en de controls worden (mede dankzij de oerdomme AI) nooit irritant. Leuke game dus, maar de herinnering aan Dark Mirror is véél positiever, daar die game me echt wist te verbazen met wat men klaarspeelde.
8/10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YankeeWaRRiaH
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 19 januari 2008, 02:07:41 am » |
|
Uncharted : Drake's Fortune
Redelijk kort, maar heel intens. Massaal veel bad guys... Van waar ze bleven komen vraag ik me nog altijd af. Zalig filmisch verhaaltje en goeie voice acting. Graphics iets te shiny. Zeker in de buurt van ruïnes. Stenen lijken precies plastiek. Goeie lichteffecten in bunker en grotgedeeltes.
Al bij al heel aangename (maar soms heel frustrerende) game.
8/10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 20 januari 2008, 22:15:11 pm » |
|
Assassin's Creed
Uitgebreide mening lees je in het andere topic. Is, zoals verwacht, niet meer gewijzigd na het uitspelen van de game, al vind ik het einde magertjes. Dat wordt een trend, fucked-up eindes... (Bioshock, Assassin's Creed, Mass Effect, ...)
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 25 januari 2008, 01:38:50 am » |
|
Metal Gear Solid
Als ultieme voorbereiding op Metal Gear Solid 4 heb ik me voorgenomen de voorgaande MG's nog eens te spelen. En tevens had ik ook onmiddellijk een game om de coole Remote Play-functie van de PS3 eens te testen. Heel cool om die oude toppers op je PSP-schermpje getoverd te zien! Hoe het ook zij, Metal Gear Solid blijft voor mij een van de beste games ooit. Ik weet dat ik het vroeger wel eens anders beweerd heb, zelfs uit mijn mond laten gaan heb dat MGS2 superieur was en dergelijke. Ik was toen jong, blond en naïef het kan bijna niet anders want anders zeg je zo'n dingen niet. Metal Gear Solid brengt alles wat je als gamer in 1998 kon wensen. Vernieuwing? Check. Het is was zo goed als de eerste stealthgame en opende meteen de weg voor een compleet nieuw (populair) genre. Verhaal? Jawadde. Na FFVII moet de ganse MGS-saga een van de beste verhaallijnen ooit hebben. Zoveel intriges (Mr. President na de credits *faints*, zoveel verwijzingen zo'n schitterende blend van facts en fictie, ja zo vind je ze jammer genoeg niet meer. Laten we hopen dat MGS4 op dat gebied een mooi sluitstuk aan het geheel kan breien. Is Metal Gear Solid dan zonder fouten? Absoluut niet! Ik heb mij soms geërgerd aan het vele backtracken (met op kop toch wel de reutemeteut terug naar af om die vervloekte PSG-1 te zoeken) en de weinige plaatsen waar je je kan verstoppen als je de mogelijkheden van Metal Gear Solid 2 gewoon bent. En soms heb je echt de indruk dat het spel gewoon een aaneenschakeling is van bossfights. Maar Metal Gear Solid was zoooo ver voor op zijn tijd dat je niet anders kan dan dit een als een klassieker beschouwen. Wel jammer dat Meryl er niet zo lekker uitziet ingame, als op de Codec... In ieder geval, dankuwel Hideo Kojima voor dit mirakel!
9.5
Op naar Metal Gear Solid 2 met heyhey, Raiden...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 25 januari 2008, 19:32:09 pm » |
|
He talks sense. For once  Nee, serieus, sluit me volledig bij u mening aan. Wereldspel. Al is het niet de eerste stealthgame, aangezien het een sequel is op Metal Gear en Metal Gear 2 die ook al rond stealth draaiden (en ook Tenchu verscheen eerder, maar dat kwam door de lange development van MGS)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 01 februari 2008, 11:39:15 am » |
|
Trauma Center: Second Opinion
Kan mij niet van de indruk ontdoen dat ik hier een teleurstelling tegen het lijf ben gelopen. Had ik verwacht van (op een uiteraard versimpelde manier) echte ziektes en aandoeningen te behandelen, krijg je hier de meest ongeloofwaardige verhaallijnen in de schoot geworpen. Af en toe zit er nog wel eens een "normale" ingreep in (het reconstrueren van een gebroken been, niertransplantatie,...) maar al te vaak krijg je te maken met het virus GUILT dat door een bende fanatiekelingen op de wereld is losgelaten. Het GUILT-virus komt in zeven verschillende vormen voor en allen moeten ze op een verschillende manier behandeld worden. Je komt echter zoveel keren GUILT tegen (en dan meestal nog de ontuitstaanbare Triti-vorm, waarvan ik nog steeds niet doorheb hoe ik hem effectief behandel, het was maar een kwestie van geluk), dat het al snel vervelend wordt. Het slappe achtergrondverhaaltje biedt ook niet echt voldoende afleiding van de repetitieve gameplay. Wie een soap opera à la House M.D. of Grey's Anatomy verwacht, move on, hier is niks te vinden! De muziek is (typisch op zijn Japans) niet te harden en op de meest droeve momenten schuifelen er toch nog vrolijke tonen uit je Wii. En ook de controls zijn niet zo haarscherp terwijl ze dat eigenlijk wel zouden moeten zijn. Jij gaat je leven toch ook niet in de handen van een chirurg met Parkinson leggen. Kortom, ik heb de game uitgespeeld maar ik heb er serieus door moeten ploegen.
6 (als ik Giel zijn meetinstrumenten gebruik - zie blog - 4)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|