|
Squall
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 27 december 2008, 15:06:57 pm » |
|
Njah, was eerst van plan om weg te gaan met een bang. Had een logje staan waar véél reactie op zou gekomen zijn binnen de blogosfeer. Alsnog niet gedaan omdat een paar mensen die het lazen het te hard vonden en ietwat op hun tenen waren getrapt, ook al viseerde ik hen niet echt :P
Soit, 't was daar al maanden windstil. Af en toe es een logje (een per drie weken ofzo). Was het gewoon kotsbeu, maar liet em staan omdat er aan mijn kop werd gezaagd dat ik moest voortdoen en ik ergens wel geloofde dat ik er op den duur weer goesting in zou krijgen. Maar helaas, het probleem zat gewoon dieper: in een diepe degout die ik voor het medium had opgedaan. Ooit es zelf een miniblogmeet met drie leeftijdsgenoten georganiseerd die me zeer goed is bevallen (heb er een lief aan overgehouden :P), maar daardoor ben ik ook op grotere blogmeets gesukkeld waar ge kennis maakt met 'grotere' namen en dan ontdekt ge een hypocretie en egocentrisme dat ge niet voor mogelijk houd. Constant geroddel, elkaar ophemelen in de hoop gelinkt te worden, minachtend doen over kleinere blogs (zoals de mijne), etc. Echt een sociologisch experiment bijna. Ge hebt daar de Populaire jongens, vooringenomen tot en met die gewoon alles op alles zetten om hun hits te bewaren (elke dag nietszeggend posten, overal gaan reageren zodat ze in alle blogrolls komen, etc) , de wannabe's die hen willen opvrijen en erbij willen horen (en dus ook overal posten en proberen elke dag te posten, maar net niet genoeg om 'groot' te worden), en dan de mensen (like me) die er zich geen hol van aantrekken. En alles draait om linken naar elkaar en in de kijker lopen. Wat iemand schrijft kan niemand nog schelen en dat was ik kotsbeu. Ik had een goede stroom bezoekers (in mijn ogen), maar zag op een bepaald moment in dat ruim de helft daarvan gewoon kwam en reageerde om links achter te laten, 25% van mijn hits kwamen uit zoekopdrachten als TETN BLOOT en die andere 25% waren misschien oprecht mensen die kwamen omdat ze mijn teksten graag lazen. Nuja, dan had ik geen zin meer om daar mijn werk in te stoppen. Dan stak ik liever al mijn werk in teksten voor school en teksten waar ik in een ander medium mss lezers kan vinden die dat medium ten minste gebruiken om je te lezen, en niet om zichzelf in de kijker te werken...
Dusja, misschien zeg je nu, doe dan gewoon voort en trek je er niks van aan (wat ik een poos gedaan heb, blogroll gehalveerd tot enkel wat ik echt las en goed vond, comments achterwege laten als ik niks te zeggen had, ...) maar dan nog vond ik het allemaal verspilde moeite (aangezien ik best wat tijd in mijn teksten stak).
En toen ik onlangs op een feestje van één van de oorspronkelijke aanwezigen op die eerste, leuke meeting een wannabe-die-er-bijna-was aan het woord hoorde (ik, ik, ik, ik, ik, ik, o gij hebt ook een blog zeker? Nog nooit van gehoord, maar héy (verwijtend toontje:) waar was je vanmorgen op 'een of ander nerdy blogmeeting waar mensen zichzelf in de kijker proberen werken' En je leest mij toch? En die (insert big ass name) ? en die is ook goed (other big ass name?), ik, ik, ik, ik, ik, ...) kreeg ik spontane braakneigingen dat ik besloten heb ermee te kappen. Nu pas écht uitgevoerd omdat ik nu eenmaal lui ben en lang heb getwijfeld om uit te gaan met een bang of niet :P
|