|
Giel
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 27 december 2008, 16:08:13 pm » |
|
Goeie keuze, vind het alleen spijtig dat ik uw oude posts niet meer kan herlezen nu. Anyway, bloggen suckt, lang leve Facebook instead 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 27 december 2008, 16:16:11 pm » |
|
Meh, had geen zin om dat op het net te laten staan. Vooral omdat er veel kak tussen staat ook enzo en omdat ik ook geen goesting heb om later hiermee geconfronteerd te worden ofzo. En gewoon alles wissen ('t is wel opgeslagen hoor, kan dat in principe meteen weer online zwieren) had de duidelijkste 'I Quit'-message ever, ook voor mezelf :P
Ik eis wel een ode aan een gestopte, geniale blogger op giel.wordpress.com. ASAP!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Keunemeun
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 27 december 2008, 21:26:38 pm » |
|
Merci voor het uitgebreide antwoord wouter! Ik wist niet dat de oorzaak daar lag. Tis altijd jammer wanneer iemand wel goesting heeft om ass te kicken, maar de rest van de wereld werkt tegen...  Tis idd de beste keuze die je kon maken. Alhoewel ik graag die ongeposte 'fuck you post' zou willen lezen Denk gewoon: mensen die zodanig krampachtig proberen populaire bloggers te worden, moeten het niet hebben van: 1) hun talent 2) coolheid. Poseurs en gatlikkers krijgen vroeg of laat toch het deksel op de neus. Eénmaal dat hun oppervlakkige levenswijze doorprikt is, zien zulke mensen uiteindelijk wat er over schiet: Aanbidders? roem? geluk? driewerf helaas. Ik ken maar een handvol echt geslaagde bloggers en dat zijn mensen met: 1) een geslaagde professionele carrière 2) een uitgesproken mening waar ze bijna nooit van afwijken (tenzij ze inzien dat ze ongelijk hebben. ) 3) humor 4) talent. bvb: John K: de uitvinder van ren and stimpy. Die man trekt hem geen bal aan van de establishment en kraakt al wat verdorven is in het (kleine) animatiemilieu genadeloos af. Heerlijk gewoon. Dat hij meer deuren sluit dan opent, interesseert hem geen lor. Want hij heeft al lang bewezen dat hij recht heeft van spreken. Mijn raad is dus: Maak eerst dat uw carière als scenarist/schrijver geslaagd is, en begin dan met de nodige wijsheid rijker opnieuw een blog. Fans en connecties zullen dan vanzelf komen! En je zal er niet één sfinkter voor moeten afgelebberd hebben!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 28 december 2008, 18:03:17 pm » |
|
Haha, thanks voor de steun keun  Mss moet ik die tekst anoniem doorspelen aan giel, voor op Vichydinges :P Ge hebt compleet gelijk, maar mijn prob is gewoon dat alle fun er voor mij uit was omdat de Vlaamse (Wordpress)blogwereld zo fucked up is dat je wel moét meedraaien in de slijmbakkwekerij... En dat wou ik niet...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 09 januari 2009, 16:58:49 pm » |
|
Me haz crazy ideas.
Zoals jullie wel weten heb ik mijn blog in de vuilbak gesjot. Een keuze waar ik nog steeds compleet achter sta. Maar soms kriebelt het toch om es iets te schrijven dat geen fuck met school te maken heeft. En regelmatig kriebelt het ook om weer over games en films te gaan schrijven. Nu zou ik als freelancer aan de slag kunnen proberen gaan bij een paar magazines (heb bv wel iets ingestuurd voor de OPM talent hunt, maar daar komt prolly niks van) of mezelf bij een kutamateursite kunnen aanmelden. Maar 't zelfde als good old playstage zal het dan toch niet zijn (andere 'machtshebbers', hoogdravende 15jarigen die peizen dat ze kunnen schrijven maar niet voldoende woordenschat hebben om te weten wat onaneren betekent, etc).
Dus, hier komt crazy idea: playstage.wordpress.com! Gewoon een no nonsense games- en filmgroepsblog (eventueel muziek erbij?), zonder onze aloude ambitie om BEGN gamer.nl, insidegamer, IGN, gamespot omver te werpen. Iets puur om de fun: erg individuele reviews en ervaringen (dus geen droge reviewstijl in wij-vorm ofzo, gewoon de mening van de schrijver). Geen newsposts an sich, maar eerder columns enzo.
Nu, 't is maar een stomme flash qua idee, maar 'k zou het behoorlijk cool vinden mochten we zoiets proberen (we zien wel waar het heen gaat). Dus wat peist ge ervan? :P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 09 januari 2009, 17:38:11 pm » |
|
...
I'm in.
[Prison Break commercial break] TAH! TAH TAH!
Goed idee, ik ben sowieso al meer games aan't kopen de laatste tijd, zo'n blog zou misschien aansporing zijn om ook es opnieuw te beginnen schrijven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark Ruler
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 09 januari 2009, 18:04:00 pm » |
|
Ik wil wel helpen de boel daar te verzieken. Count me in 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Black Materia
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 09 januari 2009, 18:29:41 pm » |
|
Dus, hier komt crazy idea: playstage.wordpress.com! Gewoon een no nonsense games- en filmgroepsblog (eventueel muziek erbij?), zonder onze aloude ambitie om BEGN gamer.nl, insidegamer, IGN, gamespot omver te werpen. Iets puur om de fun: erg individuele reviews en ervaringen (dus geen droge reviewstijl in wij-vorm ofzo, gewoon de mening van de schrijver). Geen newsposts an sich, maar eerder columns enzo.
Alright, Kotaku omver werpen  Anyway, ik weet niet of er één of ander opensource blogsysteem bestaat, anders wil ik dat ook hier wel hosten. Als er interesse voor is ipv Wordpress, let me know.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 09 januari 2009, 18:59:15 pm » |
|
Allll rrrriiiiiiiight  Wordpress kunt ge toch hosten op een .be? Nee? Moeten we mss topic openen om te zien hoe we alles aanpakken Edit: BM, bedenk net, als we hem even gewoon onder wordpress laten staan komt ie daar in de charts enzo (je komt vrij snel in de top 100 van Nederlandstalige blogs), en kunnen we ons eerste volk aantrekken. Eens ge op .be gaat verdwijnt ge daaruit...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rikimaru
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 10 januari 2009, 16:08:32 pm » |
|
Heb ook best wel zin om af en toe iets van een beknopte review te schrijven, alleen gaat dat bij mij op heel onregelmatige basis zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 10 januari 2009, 17:55:32 pm » |
|
't is net een blog om die reden ook. Regular basis is niet meteen vereist, geen 'we gaan elke dag newsposten'. Nee 't draait dan om de artikel(tje)s en daar gaan de lezers toch gewoon hun feed op instellen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark Ruler
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 10 januari 2009, 21:36:24 pm » |
|
Als we ne column nodig hebben over magneten of iets dergelijks dan bellen we u wel :P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 11 januari 2009, 15:19:20 pm » |
|
Ik vind het een leuk idee doch benader het met de grootste omzichtigheid. Ik vind het zeker oké dat we de idiote illusie van grote professionele gamewebsites de loef af te steken laten vallen. Maar tegelijkertijd ben ik (en ik vermoed ook anderen) steeds ambitieus geweest in alles wat ik doe. Ik steek met andere woorden erg veel tijd in mijn teksten en ik zou het dan ook jammer vinden mocht dit initiatief na een paar maanden (als het academiejaar terug op gang komt en deadlines, thesissen allerhande op ons afkomen) doodbloeden. Ik weet het, het is misschien niet de beste manier om tegen zo'n project aan te kijken, maar ik wel er wel iets van maken. Ik hoop dat de meesten die gedachtegang met mij delen. Ook al blijft het gewoon voor de fun, ik heb geen zin om er met een je m'en fous instelling aan te beginnen. Dit gezegd zijnde, ik wil zeker meewerken, wat ook het uiteindelijke concept blijkt te zijn maar momenteel zit ik (zoals de meeste hier, denk ik) volop in de examens. Vanaf 15 januari heb ik wat meer tijd om me in het ander topic bezig te houden met voorstellen en suggesties. Ik kan daar ook concreter weergeven wat we allemaal (vrijblijvend, ik vind het wel belangrijk om dat in het achterhoofd te houden) zouden kunnen doen en hoe ik over bepaalde meningen en suggesties denk. Maar ik heb er zeker zin in om met het geweldige team van weleer opnieuw samen te werken  PS: Ik had eerst een vrij impulsieve post geplaatst over wat voor goed idee ik het wel niet vond en hoe ik eerst toestemming moest vragen aan PCGP om voor een ander medium te publiceren (ook al is het voor de fun, ze zijn daar jammer genoeg zeer strikt in). Ik heb beslist om dat antwoord te verwijderen omdat ik het iets genuanceerder wilde stellen. DR's antwoord over magnetencolumns is dan ook een antwoord op mijn verwijderde reactie, om alle verwarring tegen te gaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 11 januari 2009, 17:48:51 pm » |
|
Tuurlijk wil ik me er ook voor inzetten hé Indy. Ik ga ook mijn best doen in mijn teksten en uiteraard moet het een zeker publiek bereiken, maar daar zorgt het medium waarschijnlijk wel voor. Het wordt makkelijker dan met playstage denk ik. En als het op een sisser afloopt, nu ja, we'll see. En idd, pas na de examens opzetten. Dat was ook het plan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Keunemeun
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 11 januari 2009, 23:59:53 pm » |
|
ik zorg voor bier en animatie  en mss wat comics (alhoewel ik gruwel van game gerelateerde comics. tzal dus ofwel gaan over tetn ofwel over scrotus. of een combinatie van die twee. )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|