da was idd de site die ik bedoelde. raar da ik de url er nie bij gezet heb. meh, nevermind.
Moet ge wel een HD-tv hebben, of ge ziet er just geen reet van :P
En kvind die sprong toch kleiner dan tussen VHS en DVD. Van analoog naar digitaal, nieuwe mogelijkheden. Hier is't gewoon extra scherpte en meer detail...
het is natuurlijk zo belangrijk als ge het zelf maakt. ik vind het wel belangrijk die HD-ready toestanden. het vershil tussen HD-ready (720p) en FullHD (1080p) vind ik te klein om enkele honderden euro's meer uit te geven voor een FullHD tv. meerdere tests hebben al laten zien dat 1080p enkel tot zijn recht komt op een scherm van 70" of meer. dit wil al zeggen dat ge een heel groot budget moet hebben. op kleinere schermen moet ge heel dicht bij de tv zitten om nog maar een vershil te zien tussen HD-ready en FullHD. heb gisterenmiddag naar Fantastic 4 - Rise of the Silver Surfer gekeken in 720p. zat op ongeveer een meter van mijn scherm en het detail van het beeld was zalig. de kleuren zijn levendig. ge ziet elk detail op het gezicht van de personages en de omgevingen zien er fantastisch uit. zou wel eens een vergelijking willen maken tussen DVD van Ratatouille en een HD versie.
op mijn sony bravia heb ik het gevoel dat sommige dvd's helemaal niet tot hun recht komen. veel blur en grain. desertfox heeft het zelf gezien dat het zo is. heb me nu een high end dvd-writer/player van pioneer gekocht en vergulde hdmi-kabels. heb al gemerkt dat een composite aansluiting en progressive scan al een groot verschil geven. dus hopelijk gaat de video-upscaling die de speler biedt ook de moeite zijn.