|
Giel
|
 |
« Gepost op: 26 september 2007, 17:31:59 pm » |
|
Gisteren Sigur Rós ontdekt via hun cd Takk, geweldige ambient postrock. Als u dat niets zegt: ze lijken een beetje op Porcupine Tree. Als PT u niets zegt: die lijken op een mix van Pink Floyd en Tool. Sigur Rós lijkt niet zozeer op die specifieke mix, wel geweldige muziek om bij weg te dromen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 26 september 2007, 19:01:17 pm » |
|
De vergelijking tussen Sigur Rós en Porcupine Tree vind ik niet meteen de meest geslaagde, zo heeft SR enkel zachte nummers en kan PT toch eens ferm uit den hoek komen. Maar het is inderdaad toffe muziek om bij weg te dromen.
Voor de mensen die mijn dubbele recommend op last.fm mochten gemist hebben, check zeker Colonel Claypool's Bucket of Bernie Brains! Een van de gekste gitaristen ter wereld (Buckethead) meets de gekste bassist ter wereld (Les Claypool). Voor fans van deze laatste, is ook de band Oysterhead zeker aan te raden. Hierin spelen Claypool, gitarist van Phish (naam ff kwijt) en Stewart Copeland van The Police! Jammin' baby!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark Ruler
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 01 december 2007, 20:24:13 pm » |
|
Een tijdje al, maar beginner meer en meer naar te luisteren: Faith No More, met de extreem getalenteerde vocalist Mike Patton. Ze hebben een zeer uitgebreid oeuvre dat verschilt van allersoorten metal tot rock, ballads, raps en zelfs croonen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 02 december 2007, 12:14:08 pm » |
|
Check zeker Patton's andere band Tomahawk ook eens. Als ge hem graag hoort, dan zou dat ook wel uw ding moeten zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Keunemeun
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 02 december 2007, 19:07:48 pm » |
|
Sigur Ros was idd ook een ontdekking voor mij. Ben blij dat gij het ook graag hoort giel. Mike Patton ruled eveneens vrij zwaar. Onlangs the Yardbirds echt ontdekt: Jeff Beck, Clapton en Page in één band (wel niet altijd tegelijk) check vooral hun passage in de film Blow-up van Michelangelo Antonioni uit 1966 op You Tube http://www.youtube.com/watch?v=jSJGEn4FDys
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 02 december 2007, 19:11:46 pm » |
|
Sigur Ros heb ik onlangs ook ontdekt. Takk ligt hier meermaals rondjes te draaien in de cd speler als ik iets kalmerend nodig heb. Ook onlangs ontdekt: The Black Box Revelation. Rock van eigen bodem die bijzonder lekker (en een beetje vuil) klinkt. Ok, ze zijn nog groen achter hun oren, maar zeker in het oog te houden. Hun debuut is gewoon een goeie schijf zonder meer...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 03 december 2007, 12:02:51 pm » |
|
Voor mensen die wat extravagants wel kunnen appreciëren: het side-project van Mike Patton, Mr. Bungle, is heerlijk gestoord en bij momenten erg meesterlijk!
Over The Black Box Revelation: mannen doen het inderdaad niet slecht, enkele nummers gehoord en stond mij wel aan. Ze waren trouwens opener voor semi-dode rocklegende Dick Dale in Leffinge begin november!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 08 december 2007, 00:48:08 am » |
|
Juice 'n Tunes, winnaars van de Kunstbende. Zag ze daarnet live bezig in de Kopergyterij bij een prijsuitreiking, en damn, twee dames die met hun poppy jazz meteen de zaal inpakken. Hier gaan we nog van horen peisek: http://www.myspace.com/juicentunes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Squall
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 12 december 2007, 21:16:33 pm » |
|
Black Mountain Holy fuck, had nog nooit van ze gehoord tot iemand me toevallig op hun bestaan wees. Heb op hun LAST.FM page 2 nummers gedwond, ben er compleet weg van, ben nu naargeestig op zoek naar hun debuutalbum en kruis 22 januari aan als must-visit-Fnac-dag want dan verschijnt hun tweede album. http://www.last.fm/music/Black+Mountain
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 13 december 2007, 22:04:11 pm » |
|
Black Mountain is an indie, alternative, punk, progressive, folk, rock band led by Stephen McBean. The band is a psychedelic amalgamation of Neil Young and Buffalo Springfield, Led Zeppelin, Jimi Hendrix, Pink Floyd, the Velvet Underground, and Black Sabbath. Holy hell, van een legacy gesproken. Bij gelegenheid (nu heb ik nog te veel nieuwe muziek om naar te luisteren) zeker eens opzetten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark Ruler
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 14 december 2007, 13:47:09 pm » |
|
Heb ook eens geluisterd op last.fm en tklinkt idd zeer goed.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 16 maart 2008, 14:41:10 pm » |
|
Ben al gans de week naar Metallica Similar Artist Radio aan het luisteren en daar heb ik Diamond Head leren kennen. Coole NWOBHM ftw!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 16 maart 2008, 20:59:47 pm » |
|
Metallica is in zijn vroegste jaren sterk geďnspireerd door Diamond Head. Veel covers op Garage Inc. zijn origineel van DH.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Keunemeun
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 22 maart 2008, 14:12:19 pm » |
|
Kyuss: Josh Homme van QOTSA zat van zijn 14 tot zijn 20 in een grensverlegend groepje dat een heel nieuw muziekgenre uitvond: Stoner Rock. Loeizware basklanken van zowel gitaar als bas. Dat plus de stevige drums en de karakteristieke stem van John Garcia zorgen voor een geheel nieuw geluid, ontstaan in Palm Desert: de warmste plek van de USA. Vandaar ook de bijnaam van het genre: Desert Rock.
Aanraders: Thong Song - Green Machine - Catamaran - WhiteWater - One Inch Man...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 24 maart 2008, 19:52:19 pm » |
|
Ha, ge weet het! Voor mij moogt ge in dat lijstje zeker Demon Cleaner - Hurricane - Space Cadet - Molten Universe bijzetten! En dan hebt ge hun cover van Black Sabbath's Into The Void nog niet gehoord! Heerlijke band!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|