PlayStage.be
08 februari 2012, 06:10:49 am *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Rate de song  (gelezen 660 keer)
Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Gepost op: 23 september 2007, 22:36:17 pm »

Tijd voor een nieuw topic, dak da spel hier ook eens mag besmeuren. Gaat als volgt: de eerste persoon zegt een nummer (band - nummer) en de persoon die volgt moet dat nummer beluisteren, raten en mss wa commentaar over schrijven. Kan nog leuk zijn om verschillende dingen te leren kennen.

Dream Theater - Dark Eternal Night
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 24 september 2007, 00:04:59 am »

Goed poeder é! Erm, ik bedoel, goed topic!

Ik ben persoonlijk niet zo'n superfan van Dream Theater (ken er ook weinig van). Het grootste probleem met hun muziek is dat de nummers echt wel lang duren om geboeid te blijven, zeker als er veel tempowisselingen inzitten waardoor het moeilijk is geconcentreerd te blijven. Meestal luister ik een DT-nummer dan ook nooit uit en misschien is dat wel de fout waarom ik ze niet echt kan appreciëren. Meestal vind ik ook dat ze overdreven veel onnodige tierlantijntjes in hun muziek inbouwen (ellenlange solo's bv.), ik weet ook wel dat het eigen is aan het prog genre maar pakweg Pink Floyd doet het een pak soberder (en beter imo). Het nummer zelf nu: het is wel een beter nummer van DT, vind ik. Het duurt wel lang maar een aangenaam riff brengt wat structuur aan in het nummer en de piano die middenin komt is ook een aangename afwisseling. Zang is niet onmiddellijk mijn ding maar het is zeker beluisterbaar. Maar geef mij toch maar Pink Floyd of Porcupine Tree.

Ik weet niet of er effectief scores moeten worden toegekend maar ik doe het toch: 3/5

Pixies - Monkey Gone To Heaven

Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 24 september 2007, 14:41:41 pm »

Ik hoor de Pixies wel graag maar ik zal nooit hun grootste fan worden. Dit nummer deed mij, vraag me niet waarom, terug denken aan deze zomer. Dat gevoel kreeg ik erbij. Tevens deed het me denken aan de Bloodhound Gang, gezien zij een paar zinnen hebben over genomen van het nummer in kweetnietmeer welk nummer (man is five, the devil is six, this monkeys gone to heaven, van die dingen) Al bij al wel eentje dak nog zal opzetten. 3/5

Björk - Joga (was 't volgende da opensprong)
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 22 oktober 2007, 08:45:32 am »

Aaaah, Björk, een verademing als ge eens naar iets anders wilt luisteren. Veel mensen (ook ik in den beginne) kennen haar jammer genoeg enkel van It's Oh So Quiet (shhhh shhhh) en laat dat nu net het onBjörkste lied zijn dat er bestaat. Joga vind ik wel een iets langdradiger nummer (komt van haar nieuwe Volta zeker?). Björk heeft veel beter materiaal, probeer zeker eens Declare Independance, Army of Me en Hyperballad! 3.5/5

Misfits - Skulls 

PS: Misschien is het wijs dat iedereen hier eens wat meedoet, want enkel DR en ik, dat is ook maar een beetje zielig Sad
Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 10 november 2007, 21:35:09 pm »

Nja kzal kik dan antwoorden zeker :P Mistfits zijn sowieso al mijn meug niet, en deze song is geen uitzondering. Ik vind alles wat goedkoop overkomen. Het geheel is wat eentoning, maar ik heb dat gevoel tegenover alles dat uit dat bakje old school punk komt. Neenee geef mij maar geavanceerdere muziek zoals mijn recommend.

2/5

Opeth - The Drapery Falls
Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 11 november 2007, 21:24:13 pm »

Nooit echt een grote Opeth fan geweest, eerste luisterbeurt van Drapery Falls maakte ook niet echt indruk
5/10

Eric Clapton - Bad Love
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 08 april 2008, 21:32:10 pm »

What can I say, het is Clapton! Ik kende niet zoveel van Clapton maar dankzij GH dan into Cream geraakt en nu ook stilletjes aan zijn solowerk aan het ontdekken. Bad Love vind ik wel een van zijn poppier songs en ik vind ook wel dat hij er betere heeft (Cocaine bijvoorbeeld). Wel deftig up-tempo nummer, wat zeker aangenaam is. Mijn recommend vind ik persoonlijk een van de beste nummer van de band die ik nog maar onlangs heb ontdekt:

7/10 voor Clapton trouwens.

Rush - Working Man
Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 15 juni 2008, 16:42:46 pm »

Zoals steeds bij Rush briljant gitaarwerk en perfect om ff te ontstressen tijdens den blok. Toch blijf ik niet de helen tijd aandachtig. I drift in and out (lijk daze zeggn) De solo's duren mij ietwat te lang. Desalniettemin een klassenummer.

Machine Head - Now I Lay Thee Down
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: