PlayStage.be
20 mei 2012, 01:20:21 am *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7
  Print  
Auteur Topic: Welk Spel Speel Je Momenteel?  (gelezen 9359 keer)
Giel
Moderator
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 03 december 2007, 21:18:16 pm »

Wii Sports: getting my ass kicked in bowling
Super Mario Galaxy: this is disturbingly brilliant
Mario & Sonic at the Olympic Games: geestig maar vermoeiend, altijd in sessies van kwartierke ofzo
YankeeWaRRiaH
User

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 04 december 2007, 18:29:36 pm »

ben eindelijk eens deftig op Guitar Hero 2 beginnen spelen. da spel ligt hier al een half jaar ofzo en ik had nog maar 2 of 3 keer opgestart. heb nu op een paar liedjes na 5 sterren in easy en zit halfweg de normal campain. in normal ga ik nog niet voor de 5 sterren...  Wink mijne pols doet er al zeer van
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 06 december 2007, 23:41:18 pm »

Uncharted: Drake's Fortune

3+ uurkes ver en damn, Game of the Year materiaal ze. Naughty Dog delivers again. Graphics om van te smullen (detail, kleur, animaties, alles top noch. AC doet het qua klauteranimaties mss iets beter, maar U:DF is bugloos, op soms laat inladende high res textures na, wat niet zo erg is aangezien je voor de rest geen laadtijden te zien krijgt). Gameplay leent overal van (Tomb Raider klauterwerk, Kill.switch/GoW-shoot outs, Resi4 button press sequenties), maar het is zo perfect uitgevoerd dat het gewoon niet opvalt. Op Hard zijn de schietpartijen alvast behoorlijk spannend, maar nooit frustrerend. En het verhaal, jah, da's een moderne Indiana Jones boordevol humor. Geweldige oneliners (always skipping straight to the climax, you must've got lots of succes with the ladies xD), leuke vloekjes als er een shitload aan vijanden opduikt of een granaat verkeerd land, etc. Enig minpuntje: granaten werpen moet je met de Sixaxis doen en da's nogal kut. Op den duur heb je het wel onder de knie, maar het voelt niet intuïtief aan en je loopt veel schade op als je zorgvuldig je granaat wilt mikken/ Dat terwijl de andere sixaxisfunctie (in evenwicht blijven) wél goed aanvoelt.

Soit, zit nog niet héél ver, maar ben er compleet weg van. Hopelijk blijft het zo straf tot op het eind!

YankeeWaRRiaH
User

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 13 december 2007, 12:17:23 pm »

net Assassin's Creed gaan huren op X360. ben eens benieuwd
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 13 december 2007, 17:59:16 pm »

Niet te veel verwachten. In het begin is het even Waauw, en dat houdt de game zeker een paar uur vol, maar op den duur begint het repetitieve karakter en het gebrek aan uitdaging toch echt te storen :/

Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 13 december 2007, 21:26:41 pm »

De Back2Back van Youri is beetje hilarisch deze maand, pogingen om de 95%-score van AC goed te praten. Wel: FAILURE!

Anyway, ik spendeer momenteel het meest tijd aan Mass Effect op de 360 en ik moet zeggen, dit is waarschijnlijk de meest cinematografische game die ik ooit gespeeld heb. Het spel is ook gigantisch en de side-quests (die origineel blijven en soms grappig zijn) blijven maar komen, zelfs in die mate dat ik reeds vijf uur in The Citadel (focking chique spacestation, de bovenste levels doen wat aan Star Wars denken) aan het rondlopen ben om mensen hun grieven op te lossen. De Unreal Engine 3 doet hier weerom zijn werk en door matige film grain en motion blur lijkt het tijdens de cut-scènes of je naar een echte film zit te kijken. Ook het nieuwe dialoogsysteem is fantastisch al kan men Bioware hier en daar wel nog op een foutje betrappen. Akkoord, het spel heeft zeker zijn gebreken, maar mensen schijnen wel te vergeten dat Bioware een compleet universum heeft uitgedacht met maar liefst een tiental aliensoorten, elk met hun eigen geschiedenis en cultuur. Alleen al daarvoor zou je het spel naar voor kunnen schuiven als een GOTY-kandidaat die de concurrentie met Crysis en Super Mario Galaxy zeker aankan! Ik blijf er trouwens ook bij dat vele technologieën, zoals het nieuwe dialoogsysteem en de verschillende geschiedenissen die ja een het hoofdpersonage kan meegeven, blauwdrukken en/of testen zijn voor hun volgende game, Dragon Age, waar ze volgens mij écht brokken mee gaan maken. Bioware does it again, wat mij betreft!

YankeeWaRRiaH
User

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 15 december 2007, 00:11:50 am »

ben bij Assassin's Creed bij de 5de of de 6de assassination... pfff ik ben het al serieus moe aan't worden. het free running principe is zalig. geen klagen over. maar de opdrachten die de assassination vooraf gaan zijn echt triestig. waarom moet ik nu in 3 minuten vlagskes verzamelen.
Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 10 januari 2008, 12:19:33 pm »

Nu ik Uncharted heb uitgespeeld, ben ik ook eens op een deftige manier aan Assassin's Creed kunnen beginnen en ik moet zeggen dat het spel mij in het begin weet te charmeren. Okéja, ik voel ook wel dat het herhaling troef gaat worden (iedere keer een citizen redden om dan een bende scholars te zien te krijgen waartussen je kan blenden om zo de stad ongezien binnen te komen, they're not even trying). Het is ook jammer dat de assassinations zo pover zijn uitgewerkt. Het zou bijvoorbeeld veel cooler zijn om beloond te worden wanneer je meer informatie over een target verzameld of iets dergelijks. Nu kom je in dat Assassin's Bureau met geen flauw gedacht wat je moet doen terwijl Altaïr een volledig plan heeft uitgedokterd dat je uiteindelijk toch niet uitvoert... Combat vind ik dan weer zalig, er geeft niets een grotere kick dan een bende fransoosen af te slachten om een viewpoint te kunnen beklimmen ^^
younglink
User

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 11 januari 2008, 18:00:43 pm »

Nog steeds Call of Duty 4, kzit op level 52 in de multiplayer. Hier kan ik mee bezig blijven.
En dit weekend zou ik eens aan Fight Night willen beginnen
Desertfox
User

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 11 januari 2008, 20:52:27 pm »

weer beginne wowe..  Sad
YankeeWaRRiaH
User

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 14 januari 2008, 13:02:34 pm »

uit verveling op Motorstorm beginnen spelen. ben aangenaam verrast door deze leuke arcade racer. het enige wat mij momenteel een beetje stoort is de veel te korte soundtrack.
YankeeWaRRiaH
User

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 16 januari 2008, 11:10:53 am »

Uncharted : Drake's Fortune

Hoe moet ik beginnen. First of all... Is dit de beste PlayStation3 game tot nu toe? Misschien wel. De graphics zijn top notch, het verhaal is redelijk ordinair voor een avonturengame, maar door de geloofwaardige held toch heel meeslepend. Het geluid is perfect en de gameplay... de gameplay...

Hier komen we aan het deel waar ik mij toch een beetje aan erger. Iedereen zit te lullen da Assassin's Creed veel te repetetief is, maar ik heb dit nog niet veel gelezen als het over Uncharted gaat. En ik moet zeggen: de gameplay is heel repetetief! Een klein stukje avontuur à la Indiana Jones/Tomb Raider. Van rots naar rots springen, maar dan veel sneller en vloeiender de in de laatst genoemde TR. Na dit (veel te korte) klimmen, slingeren en springen komt er altijd wel een (veel te lang) gedeelte waarin ge een zondvloed aan piraten moet afmaken. Het vechten op zich is aangenaam door de paar leuke finishing moves, maar als ge over gaat op schieten, dan voelt het vaak aan als een afgewaterde versie van Gears of War.

Ik heb het spel nog niet uitgespeeld, dus ik ga nog geen score geven. Maar ik moet momenteel wel toegeven dat ik de gameplay van Assassin's Creed veel leuker vond. Vooral het combat gedeelte.

Speel dit spel... Zeker weten. Maar verwacht geen grote vernieuwingen!
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 16 januari 2008, 19:51:21 pm »

Vernieuwingen moet ge niet verwachten, maar het combat gedeelte van AC leuker? Dat noemde ik pas repetitief. hoopje vijandjes afmaken met 1 druk op de knop (ontwijken + vierkant). AC doet van begin tot eind hetzelfde. UC is zeker geen afwisselende game (buiten wat voortuiglevels), maar wisselt qua locaties voldoende, heeft naar het einde toe vijanden die een andere benadering eisen (bv de snipers) en vertelt bovenal es een verhaal dat de moeite is. Een gameheld met ballen aan zijn lijf, die echt aanvoelt, dat was echt lang geleden...

De meningen over UC zijn zeker verdeeld, de een is ervan weg, de ander vind het maar een weinig verrassende adventure, en ik kan daar inkomen. Maar voor mij staat UC zeker een paar treden hoger dan AC...

Indy
User

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 16 januari 2008, 22:41:05 pm »

Vernieuwingen moet ge niet verwachten, maar het combat gedeelte van AC leuker? Dat noemde ik pas repetitief. hoopje vijandjes afmaken met 1 druk op de knop (ontwijken + vierkant). AC doet van begin tot eind hetzelfde. UC is zeker geen afwisselende game (buiten wat voortuiglevels), maar wisselt qua locaties voldoende, heeft naar het einde toe vijanden die een andere benadering eisen (bv de snipers) en vertelt bovenal es een verhaal dat de moeite is. Een gameheld met ballen aan zijn lijf, die echt aanvoelt, dat was echt lang geleden...

De meningen over UC zijn zeker verdeeld, de een is ervan weg, de ander vind het maar een weinig verrassende adventure, en ik kan daar inkomen. Maar voor mij staat UC zeker een paar treden hoger dan AC...

Ik ben het niet helemaal met u eens. Uncharted heeft een imo een even rigide structuur als AC. Waar je in AC bijvoorbeeld steeds de stompzinnigheid tegenkomt dat je een stad niet anders kan betreden dan door te blenden met een groepje scholars, heeft Uncharted steeds de neiging om grote strijdtonelen aan te leggen en wanneer het stof neergedwarreld is moet je steeds via enkele netjes gepositioneerde pilaren uit de arena springen om verder te komen. In se is dat even repetitief.

De combat dan. Die kan je mijns insziens niet helemaal vergelijken, het is een beetje als zwaarden met vuurwapens vergelijken. Oh wacht... Nu, Uncharted heeft zeker iets meer variatie in de combat (verschillende soorten wapens, andere vijanden,...) maar daarboven staat dat de combat in AC gewoon cooler is. Kwestie van persoonlijke smaak waarschijnlijk maar wanneer ik de honderste piraat een kogel door de hersenpan joeg, had ik iets van been there done that. Als ik echter de honderste Templar (en er zijn er maar 60!!) aan mijn zwaard rijg, blijf ik het awesome vinden, vooral omdat de combat echt bruut in beeld wordt gebracht. Overigens zeg je dat je steeds moet counterattacken wil je de horde vijanden tot moes meppen. Dat is inderdaad de meest effectieve oplossing, maar tegelijkertijd kan je ook nog grab breaken, defensie openslaan, gewoon ontwijken,... Het is wel waar dat de counterattack iets te overpowered is en je er gewoon veel te snel van gebruik kan maken. Geef die move pas na de zesde moord en je krijgt die eerste zes missies een heel ander combatbeeld. Maar goed, appelen en peren dus imho.

Locaties. Ik weet niet waar jij alle gevarieerde locaties hebt gezien bij Uncharted, maar ik heb toch vooral veel steen en groen gezien. Naar het einde toe verandert de setting een klein beetje maar om echt van gevarieerde locaties te spreken, dunno. Zelfde voor AC uiteraard, al moet Acre wel een van de mooiste ingame steden zijn die ik ooit al gezien heb. Damascus en Jeruzalem lijken teveel op elkaar, period.

Verhaal. Assassin's Creed schopt de kont van Uncharted anytime op dat gebied. De dichotomie tussen heden en verleden, het mondjesmaat meer te weten komen over de ware toedracht achter alles, de mooie symboliek van alles is relatief en het perfect vertalen van fundamentalisme zonder al te veel in gemoraliseer te vervallen, ik hou er wel van. Begrijp me niet verkeerd, ik heb erg van het verhaaltje van Uncharted genoten maar Assassin's Creed speelt volgens mij toch in een hogere klasse. Eigenlijk zijn ze weerom niet goed te vergelijken, net omdat de klemtonen (Uncharted = puur fun) (AC= fun + boodschap) zo verschillend zijn. Maar geef mij bij tijds maar een verhaal dat sociaal wetenschappelijke thema's aankaart (noem mij gerust een psuedo-intellectueel als u daar zin in heeft). Bioshock was een mooie allegorie van een communistische samenleving in verval. Meer van dat graag. Maar niet in de vorm van Bioshock 2, dank u.

Conclusie. Ik heb Assassin's Creed natuurlijk nog niet uitgespeeld (zit nu aan Memory Block 5: zeven moorden op mijn geweten) maar denk wel het lang genoeg gespeeld te hebben om door te hebben hoe de vork aan de steel zit. En ik kan niet anders dan concluderen dat Assassin's Creed mij heel aangenaam verrast heeft. Sure het heeft zijn flaws maar zoals aangetoond heeft Uncharted die zeker ook. Wat mij betreft, staan beide games momenteel op gelijke hoogte en dat zal zo blijven tenzij Assassin's Creed erin slaagt om het op het einde helemaal te verknallen of net dat tikje meer pit te geven. Wat volgens mij wél als een paal boven water staat is dat de opvolgers van deze games, wanneer de devs de kritiek ter harte nemen, zonder twijfel echte pareltjes kunnen worden. Everybody happy!

Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 16 januari 2008, 23:18:22 pm »

Ik zeg niet dat het niet repetitief is. Maar dan is elke adventure die lineair is dat. In UC krijg je ook nog eens puzzles op zijn tijd, andere types vijanden, terwijl je in AC stééds dezelfde opdrachtjes doet. De hele game lang. Afluisteren, pickpocketen, vlagjes verzamelen, en mannetje doden. Missie- of uitgekiend leveldesign? Quasi onbestaande.

EDIT: ik vind ook dat je lineair een beetje verward met repetitief. Is elke shooter dan niet repetitief? Je moet gewoon van de ene naar de andere kamer om vijanden neer te leggen. Is Tomb Raider niet repetitief? Puzzeltje oplossen, wat klauteren, vijandje neerleggen, puzzeltje... AC is van een veel repetitievere orde, net omdat het missiedesign ontbreekt, er geen puzzles zijn, je niks anders te wachten staat dan dezelfde handvol opdrachten. Bij UC heb je vuurgevechten die je nog anders kan doen aanvoelen door andere wapens te gebruiken (en die uitdagender zijn en soms wat denkwerk vereisen). AC is, zoals jij het zegt, gewoon stompzinnig. Niks uitdaging. Niks variatie in opdrachten. Rien, nadda, noppes

Ja, ze zijn niet te vergelijken. Maar AC heeft gewoon een slecht vechtsysteem imo. Eén overpowerde move. Buttonbash voor de rest. Grab enzo? Niet nodig... Mesjes werpen, dat gebruik je nog eens voor stealthkills, that's it. En ja, de stealthmoves zijn leuk en indrukwekkend in beeld gebracht, maar er zijn er ook maar een tiental, op den duur heb je ze wel gezien.

Met gevarieerde locaties bedoel ik: je zit de ene keer in de jungle, de volgende keer in een azteekse ruine, de volgende keer in een oude Duitse basis, de volgende keer in een kasteel, etc etc. Wat heb je bij AC? Steden. Beetje andere architectuur en een ander kleurfiltertje. Binnenlocaties? No can do sir. En de tussengebieden? Valt geen hol in te beleven buiten onvindbare templars vinden (wat saai wordt omdat je ze steeds per toeval ontdekt) en viewpoints klauteren (ook dat heb je na verloop van tijd wel gezien) O wacht, in heel die wereld valt eigenlijk geen hol te beleven, en dat voor een game die free roaming aspecten heeft? Goe bezig.

Verhaal schopt UC kont? xD sorry, maar dikke, dikke rofl hier hoor. AC heeft een zéér goed idee, en een uitwerking waar elke scenarist zich diép voor zou schamen. Altaïr is een hol personage. Compleet vlak. Nooit weet je wie hij is. Hij heeft geen karakter. O ja, hij twijfelt aan zijn missie. Al vanaf de eerste moord. Zit er evolutie in? Heeft de game interessante personages met interessante relaties? Zit er een drijvende kracht achter het verhaal? Je moet 9 mannekes doden, dat weet je van in het begin, en op het einde heb je er 9 gedood en komt er een minitwist die je al van mijlenver ziet aankomen. En dan heb je nog dat artefact dat je in het begin even te zien krijgt en dat af en toe vermeld wordt, en op het laatst plots weer wordt bovengehaald. Sorry, 10 op 10 voor idee, 0 op 10 voor uitwerking.

Uncharted vertelt mss een doorsnee avonturenverhaaltje, maar knoopt daar ten eerste een interessante opbouw aan vast, met telkens kleine speldenprikjes, nieuwe conflictjes en twistjes. De personages hebben KARAKTER. Ze voelen echt aan, je weet wat hen drijft, en dat niet via ellenlange, saaie monologen, maar via kleine scènetjes en dialogen, soms tijdens het spelen zelf. De game heeft leuke slechterikken en leuke twists. Een verhaal dat boeit, omdat het met zorg is verteld en opgebouwd, omdat het met tijd en stond wordt bovengehaald én omdat het ook via goeie filmpjes verteld wordt. Je gaat me toch niet vertellen dat de filmpjes in AC je kunnen boeien? Doodsaaie dialogen die nergens naartoe gaan, afstandelijke, wisselbare camerastandpunten, ... eerlijk gezegd kon het verhaal van AC me op het eind geen kloot meer boeien, terwijl ik UC deels zo verslavend vond vanwege het verhaal.

Conclusie: UC qua verhaalidee geen bijzonderheden, qua uitwerking 10 op 10.

AC is een leuke game, die het op te veel punten verpest (missiedesign vooral, maar dus ook op uitwerking van verhaal), terwijl UC wel minpuntjes heeft, en geen originaliteit verweten kan worden, maar zo'n eigen stijl en sfeer heeft, op een schitterende wijze een verhaal aan het avontuur knoopt en vooral bijzonder leuk en goed speelt zoals een adventure moet spelen, dat ik die minpunten zeker vergeet. Er is ruimte voor verbetering, maar die is bij UC veel minder nodig dan bij AC, die ik zo rond Memory Block 5 echt al kotsbeu was

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7
  Print  

Ga naar: