PlayStage.be
20 mei 2012, 01:08:41 am *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: CD's 2008  (gelezen 1330 keer)
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 16 december 2008, 19:19:53 pm »

Omdat die toch niet mag ontbreken Smiley

5. The Last Shadow Puppets - The Age of The Understatement

Moeilijke top om te maken. De top 3 staat wel vast, maar er zijn véél platen die plaats 5 en 4 kunnen innemen voor mijn part). Anyhow, deze gekozen omdat het zo'n heerlijke meezingplaat is met amper of geen zwakkere nummers. En omdat de hoesfoto zo fucking sexy is...

4. Portishead - Third

Bijna even lang op moeten wachten als Chinese Democracy (11 jaar, maar slechts 1 jaar in aankondiging geweest), maar Portishead delivers. Donkerdere sound dan eerder, zwaardere basdreunen, rauwere klanken, en dan die frêle stem van Gibbons... Wow

3. Eels - Meet the Eels & Useless Trinkets

Neem ik samen omdat ze uiteindelijk een soort simultane release zijn en zowat één pakket vormen. Het eerst is een uitstekende best of-cd met een bijna foutloze playlist (Alleen If You See Nathalie had niet mogen ontbreken), met een leuke DVD met alle clips. Het tweede is een subliem pakketje voor de fans. 50 onuitgegeven songs/remixes/live uitvoeringen, etc + een kort maar goed liveconcert op DVD maakt dit onmisbaar voor de fans, ook al zijn niet alle van de 50 songs even sterk Smiley

2. Black Mountain - In The Future

Mijn ontdekking van het jaar. Schitterende 'psychedelische' rockplaat in de beste 60ies/70ies traditie, maar dan in een moderner jasje. Songs van 16 minuten. Heerlijke teksten, zalige instrumentale segmenten, ... Super.

1. The Gutter Twins - Saturnalia

Ik geraak deze plaat gewoonweg niet beu. Geen enkele zwakke schakel, alleen maar donkere, opwindende, meesterlijke nummers...

Ook goed: TV on the Radio - Dear Science, dEUS - Vantage Point, Isobel Campbell & Mark Lanegan - Sunday at Devil Dirt, The Black Angels - Directions to See a Ghost, Kings of Leon - Only By The Night en -in iets mindere mate- Bloc Party - Intimacy

Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 17 december 2008, 13:02:09 pm »

5. Cavalera Conspiracy - Inflikted

Raaagh, agressie! Max Cavalera is ne vozen aap maar hij kan wel nummers schrijven waar ge es compleet loos op kunt gaan.

4. Testament - The Formation Of Damnation

Snoeihard en strakker dan de kont van Hadise. Thrash metal op z'n best!

3. Mötley Crüe - Saints Of Los Angeles

Catchy songs met een iets zwaardere sound dan we van Mötley gewoon zijn. Ben benieuwd hoe deze songs live gaan klinken op Graspop.

2. Metallica - Death Magnetic

Behalve Cyanide en Suicide & Redemption zijn het één voor één sublieme nummers met typische Metallica-riffs en lyrics.
Headbangbaarder dan om het even welke andere cd dit jaar.

1. Airbourne - Runnin' Wild

Het is een betere AC/DC cd dan de nieuwe AC/DC cd, enough said Wink

Ik vermoed wel dat de nieuwe van Trivium (Shogun) ook in dit lijstje zou terechtkomen als ik hem wat meer zou beluisterd hebben.

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: