PlayStage.be
06 februari 2012, 17:44:36 pm *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Films 2008  (gelezen 1295 keer)
Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 15 december 2008, 18:41:04 pm »

Lijstjes ftw, plaats uw favoriete top- en flopfilms van 2008. Ga voor mijn lijst een onderscheid maken tussen cinema en dvd, omdat bij de laatste nog een paar films zitten van eind 2007.

Cinema
5. Death Race

Jason Statham + Ian McShane + een heet mokkel + wagens met machinegeweren = win

4. WALL-E

Misschien zou ik hem hoger plaatsen als ik hem ondertussen nog eens gezien zou hebben, maar hij blijft voorlopig toch iets te weinig in m'n kop rondhangen om hoger in de lijst te staan. Soit, Pixar doet waar het goed in is: een volledig jaaraanbod aan crapanimatiefilms (ik kijk naar u, Madagascar 2 en Space Chimps!) in anderhalf uur van tafel vegen.

3. Tropic Thunder

Hier is het het omgekeerde van bij WALL-E: toen ik de cinema verliet, had ik niet het gevoel dat ik een hele goeie film gezien had maar in de weken die volgden doken er nu en dan passages uit de film in mijn hoofd op die me deden grijnzen of, godbetert, giechelen. Ook de film met beste acteerprestatie van het jaar: Robert Downey Jr. als neger!

2. The Dark Knight

Ben content dat ik hem drie keer in de cinema ben gaan bekijken (eat my shorts, vuile "Kinepolis gaat erover" Facebook-groep!) want daar kwam hij toch veel beter tot z'n recht dan op dvd imo. Een zo goed als perfecte actiefilm die slechts heel zelden aansleept maar vooral bol staat van memorabele momenten. Hopelijk krijgt Heath zijn Oscar-nominatie.

1. Cloverfield

Een dik uur lang op het puntje van mijn stoel gezeten, iets wat mijn snel verveeld karakter geen sinecure is. De film op zich is niet zo sterk als The Dark Knight, maar de cinema-ervaring was dat des te meer. Het was lang geleden dat ik nog zo meegeleefd heb met personages in een film, ook al waren het van die cliché "Ohmagod ohmagod ohmagod what is that thing?!" jonge Amerikaanse twintigers. In elke andere film zou ik mij daar dood aan geërgerd hebben maar in Cloverfield om de één of andere reden niet. De film duurt ook, in tegenstelling tot 99% van de films tegenwoordig, níet te lang en probeert geen flauwe reden voor de oorsprong van het monster te verzinnen: het is er gewoon en het kickt uw ass. Deze film was de perfecte cinema-ervaring en ik vrees dat het nog wel even zal duren tot hij geëvenaard zal worden (Transformers 2? Wink)

Flop

Maar twee films gezien in de cinema die me tegenvielen: Loft en Transporter 3. Loft omdat het zo'n dertien-in-een-dozijn thrillertje was en Transporter 3 omdat Jason Statham godverdomme niet verliefd moet worden in zijn films maar mensen in het gezicht moet meppen!

DVD

3. American Gangster

The Godfather, maar dan met negers = win

2. Kung Fu Panda

Het bewijs dat ook non-Pixar animatiefilms geweldig kunnen zijn. Deze film moet het niet hebben van flauwe grappen of extreme animatie maar van verhaal en kickass actiescènes. Een film waar met veel liefde aan gewerkt is en dat zie je, in tegenstelling tot die aan de lopende band fucking crapanimatiefilms (ik kijk naar u, Madagascar 2 en Space Chimps!)

1. Shoot 'Em Up

Ik laat de de zegel het werk doen:

Flop

Chronicles Of Narnia: Prince Caspian en The Mist, omdat het gewoon alle twee goddeloze kakfilms waren.
Squall
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 15 december 2008, 22:32:30 pm »

Meh, moelijk zulke tops. Ook minder cinema gezien dan vorig jaar heb ik het gevoel... Soit, I'll try (geen DVD/cinema onderscheid hier, gewoon enkel films die hier in 2008 gereleased zijn)

5. No Country for Old Men

Had Heath niet gejoked dit jaar dan hadden de Coens en Bardem de trofee voor 'Best bad ass motherfucker' mee naar huis kunnen nemen.

4. Juno

Heerlijke dialogen. Geweldige personages. Allemaal opgehangen aan een degelijke plot. Film wordt beter met het aantal kijkbeurten.

3. The Dark Knight

Plot is nodeloos ingewikkeld met veel te veel twists en turns die na een beetje icebox thinking nergens op slaan, maar de actie is cool, de sfeer fenomenaal en Heath Ledger rocks.

2. Wall-E

Ratatouille stond vorig jaar op 1. Wall E zou die plaats ook verdienen want het is duidelijk de beter van de twee (dat eerste half uur is pure cinemaschoonheid zoals ik ze al jaren niet meer zag, 2de helft blijft plezant maar mist toch grotendeels die kracht). Maar er was gewoon een film praktisch hors categorie dit jaar, dusja... numero uno =

1. There Will Be Blood

Voor dit soort films is de stempel 'meesterwerk' uitgevonden. Eén van de beste films van de afgelopen 10 jaar, zonder twijfel. Zowat alles zit perfect (ja, ook het vreemd gestructureerde scenario dat veel gebeurtenissen gewoon weglaat) aan dit meesterwerk, niet in het minst de acteerprestatie van Daniel Day Lewis (dat hij de rest niet op een hoopje speelt zegt veel over de torenhoge acteerprestaties van de rest van de cast). Hier drink ik een milkshake op

Ook deftig dees jaar: Once, 3.10 To Yuma, Wolke 9, Indy 4, Sweeney Todd, en prolly nog een shitload die'k vergeet. Op het filmfestival ook paar goeie films gezien die pas in 2009 hier verschijnen...

Kak dees jaar, of je reinste ontgoocheling: Loft (niet slecht, ook niet echt goed), Transsiberian, en een shitload die ik al verdrongen heb

Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 16 december 2008, 00:27:05 am »

Ik kan e nkel maar akkoord gaan met Squall zijn top. Maar, desalniettemin het een steengoede film was, moet ik Juno vervangen door Cloverfield.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: