|
Giel
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 04 februari 2009, 19:18:49 pm » |
|
Dream Theater heeft dus bevestigd op hun Myspace, ze spelen vrijdag! En Slipknot komt zaterdag  Edit: ook Megadeth zou bevestigd zijn
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark Ruler
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 09 februari 2009, 16:09:40 pm » |
|
Grote kans dat Lamb of God en Mastodon ook opdagen. De week voor graspop staan ze in Nederland. Alhoewel Mastodon misschien terug op Werchter zal staan. Bron: Metallica tourt komende zomer weer door Europa. Onder de naam Sonisphere Festival gaan ze door Europa en doen tevens Nederland aan. Slipknot, Lamb Of God en Mastodon zijn ook bevestigd voor Sonisphere Festival 2009.
Het festival komt in zes landen: Nederland, Duitsland, Finland, Zweden, Spanje en Engeland.
Eerdere geruchten over Linkin Park blijken onwaar, de band is enkel bevestigd voor Sonisphere in Finland.
UPDATE Datum en locatie voor Sonisphere 2009 zijn bekend! Het Nijmeegse Goffertpark is op zaterdag 20 juni 2009 beginpunt voor de Sonisphere-tour. De voorverkoop voor Sonisphere in Nederland begint aanstaande vrijdag 13 februari om 11.00 uur. Kaarten kosten 75 euro (excl. servicekosten). Luxe kaarten (met parkeren, VIP area (gratis drank)en gegarandeerder toegang tot het eerste vak) kosten 175 euro.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 09 februari 2009, 17:13:30 pm » |
|
Mastodon is al bevestigd voor Werchter (komen ook zondag), misschien dat ze zoals in 2007 zowel op Werchter als GMM spelen. Edit: Marilyn Manson bevestigd (meh), rest van de namen zullen er ook gaan zijn aangezien site nu wordt geüpdate 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark Ruler
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 12 februari 2009, 14:05:33 pm » |
|
Op website: nieuwe namen en semi dagindeling. Vrijdag: MÖTLEY CRÜE, Dream Theater, Down, Exodus, Pestilence, The Gathering, Buckcherry, Jon Oliva's Pain
Zaterdag: SLIPKNOT, Hatebreed, Killswitch Engage, Lacuna Coil, Mastodon, Gojira, Black Stone Cherry
Zondag: MARILYN MANSON, August Burns Red Crüe headlined bitches! Prijs zou 135 euro zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 12 februari 2009, 14:25:51 pm » |
|
Marilyn Manson afsluiter??? Wtf zeg, wat een stap terug na Iron Maiden vorig jaar. Hopelijk brengt hij Limp Bizkit (terug in originele line-up) mee zoals in VS. Mötley is wel super als headliner! Voor de rest nog goeie namen: Exodus, Hatebreed, Gojira, BSC,... En het is dit jaar Jupiler ipv Maes  Edit: ja lap, Limp Bizkit komt al naar Werchter, natuurlijk niet de dag dat Metallica speelt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 12 februari 2009, 16:38:33 pm » |
|
Als dat effectief de drie headliners worden dan is er weinig kans dat ze mij gaan zien op Graspop vandejaar. Even ter vergelijking met vorig jaar: Priest vs. Crüe - KISS vs. Slipknot - Maiden vs. Manson. 3-0 voor GMM 2008 in my book.
Ik kon naar alle waarschijnlijkheid toch alleen maar de zondag gaan, maar zoals het er nu uitziet speelt er geen enkele band die ik zou willen zien... Ik vind het ook pijnlijk dat het duidelijk superieure Dream Theater het moet afleggen tegen Mötley Crüe voor de headlinepositie op vrijdag.
Wat Limp Bizkit betreft: ook Mastodon speelt op beide festivals, wie weet Limp Bizkit dus ook. Niet dat ik sta te springen om die spasten aan het werk te zien, maar bon, er is blijkbaar een publiek voor.
De programmering van de twee eerste grote Belgische zomerfestivals van 2009 kunnen we bijgevolg als volgt omschrijven. Werchter nog erger dan GMM, eigenlijk. FAIL. Of in ieder geval gene vetten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 12 februari 2009, 16:50:27 pm » |
|
Mötley Crüe is dik feest live en zeker een headlinepositie waardig. Technisch gewauwel van DT is leuk voor een uur maar om er een avond mee af te sluiten? Nee dank u, ik ga lohs op de CRÜE! Ben benieuwd naar hun speciale stage. Check es Carnival Of Sins van Mötley Crüe. Da's een uitstekende live cd/dvd die aantoont dat Mötley gewoon rock 'n roll pur sang is: eenvoudige riffs met zware gitaren, lyrics om mee te scanderen, tetten op het podium, wat wil een mens nog meer! Hun autobiografie The Dirt is ook aan te raden als leesvoer, ik zie die gasten van Dream Theater nog zo geen dingen uitsteken als wat daar allemaal in verteld wordt  Edit: nog wat goed nieuws: Naast de affiche is er ook aan de infrastructuur gewerkt. Zo komen er all-in drankpakketten, een heus 'onspanningsresort' op de camping, en wordt het festivalterrein vergroot. Marquee 1 wordt verplaatst en de vrijgekomen ruimte wordt ingenomen door extra kassa's voor drank- en foodbonnen, wat vorig jaar duidelijk een tekortkoming was daar GMM echt uit haar voegen is beginnen barsten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 17 februari 2009, 16:52:33 pm » |
|
+ Nightwish, Death Angel en Lamb Of God!
Morgen begint vvk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 23 februari 2009, 19:34:59 pm » |
|
Is er al bekend op welke dag Nightwish en Lamb of God spelen?
Also, moet ge er snel bij zijn als ge een dagticket wilt hebben. Ik ga waarschijnlijk enkel de zondag (Anthrax!!).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 23 februari 2009, 22:59:04 pm » |
|
Ge hebt chance:
Zaterdag: Death Angel Zondag: Lamb of God & Nightwish
Dagtickets zijn normaal gezien nooit uitverkocht bij Graspop.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 23 februari 2009, 23:10:38 pm » |
|
Awesome, nu ben ik zeker present de zondag! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 04 maart 2009, 19:07:52 pm » |
|
MÖTLEY CRÜE TO PERFORM DR. FEELGOOD IN ITS ENTIRETY ON CRÜE FEST 2 TO CELEBRATE ALBUM'S 20TH ANNIVERSARY Hopelijk ook op Graspop 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Giel
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 11 maart 2009, 19:29:45 pm » |
|
+ Soulfly, Journey, All Shall Perish, No Use For A Name, Sick Of It All, Children Of Bodom en All That Remains Just a small town girl, livin' in a looooonely woooorld! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Keunemeun
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 12 maart 2009, 00:26:29 am » |
|
wahahah, geniaal, journey!! Anyway you want it that's the way you got it!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indy
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 12 maart 2009, 13:28:19 pm » |
|
wahahah, geniaal, journey!! Anyway you want it that's the way you need it!
Fixed that for you. En kanker, weer twee bands (All That Remains en Children of Bodom) bij op zondag die ik wel eens zou willen zien. Net nu het zeer waarschijnlijk is dat ik niet ga kunnen gaan. We zouden ons vakantie dit jaar vroeger nemen omdat we zo snel gedaan hebben met de examens dusja. Tedoeme!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|