PlayStage.be
06 februari 2012, 17:51:02 pm *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 4
  Print  
Auteur Topic: Nieuwe Computer  (gelezen 8339 keer)
Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Gepost op: 02 september 2008, 14:12:39 pm »

Het lijkt nog maar gisteren toen ik jullie om raad vroeg omtrent een nieuwe PC, maar nu is de tijd aangebroken om te zeggen "out with the old, in with the new!" Binnen een week of enkele weken ga ik een nieuwe computer kopen en ik heb enkele vraagjes.

Allereerst wil ik wat raad over software (ik richt mij dan ook meer naar Tweaker [Is he still alive?] en BM), maar de rest mag ook altijd zijn mening geven Wink Ik wil dit keer geen PC volgestouwd met allerhande programma's voor hetzelfde, maar voor alles hetzelfde.
Allereerst zal er wellicht Windows Vista op zitten, dus daar kan ik al niet aan ontkomen. Ik heb het eerder over mediaplayers (voor muziek blijf ik wel bij iTunes), antivirussen en spywarescanner (die MalWare heeft geholpen voor dat ene virus, maar is hij voor de rest ook een van de beter?)

Ten tweede, is het handiger dat ik voor een Laptop ga of blijf ik bij de vertrouwde kasten?

Ten derde, als er iemand goede computers weet zijn ergens, mag je dat steeds laten weten. Ik ben zelf nog niet begonnen aan de zoektocht maar tips zijn altijd welgekomen.

Als er mij nog iets binnen schiet laat ik het wel weten.

TNX
Black Materia
Administrator
User

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 02 september 2008, 15:33:44 pm »

Als je geen echt zware grafische applicaties of games wil draaien, dan zou ik zeker een laptop aanraden (mijn voorkeur blijft naar Dell gaan). Op de Dell site kan je eventueel al eens rondkijken, daar kan je zelf makkelijk een configuratie samenstellen en weet je meteen hoeveel het zal kosten. Je betaalt sowieso wel meer voor een laptop (gemakkelijk 1000€ voor een deftige), terwijl je voor dezelfde prijs een monster van een desktop hebt.

Als je toch voor een desktop kiest, dan stel je er best zelf één samen (of je laat het doen - Descom is een aanrader). Weet ook eens te zeggen welk budget je zoal in gedachten had. Ik zal Tweaker eens naar hier doorverwijzen, hij kan u beter vertellen welke onderdelen dan het best geschikt zijn Wink

En verder voor software: Als antivirusprogramma gebruik ik nog steeds Avira AntiVir, maar echt tevreden ben ik daar toch niet van. Kaspersky blijkt ook goed te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. Als firewall: Comodo, Sygate of gewoon de standaard Windows firewall... Als mediaspelers: Media Player Classic (samen met het K-Lite codec pack) en WinDVD.

Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 02 september 2008, 17:24:00 pm »

Wow, da helpt mij al heel wat! Maar mijn huidige PC is ook een samengestelde, en daar heb ik al aardig wat problemen mee gehad. (onderdelen die niet echt vree goed zaten en die gerepareerd moesten worden) Daarbovenop, mijn uitgangspunt was eigenlijk een nieuwe windows te hebben (werk nu met een gekopieerde, shame on me [not]), maar aangezien die op nieuwe pc's standaard zit kan ik evengoed gewoon een nieuwe computer kopen. En games, nuja, doe ik zoveel niet, maar toch, GTA IV op pc zou ik nog niet zo snel laten liggen. Maar een laptop is dan weer gemakkelijk voor als ik op reis ga of zo. Hmmmz, keuzes, keuzes.
Black Materia
Administrator
User

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 02 september 2008, 17:32:36 pm »

Om GTAIV deftig te draaien op PC hebt ge natuurlijk wel een deftige grafische kaart nodig. Gelukkig zijn de prijzen van de grafische kaarten serieus in elkaar gestuikt, en heb je voor 190€ een Radeon HD4850, waarmee het zeker zou moeten lukken (terwijl je voor een dergelijke kaart een jaar of twee geleden makkelijk 3 a 400€ had betaald).

Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 02 september 2008, 17:34:15 pm »

Maar GTA IV draaien op laptop zal uit den bozen zijn zeker?  Undecided
Black Materia
Administrator
User

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 02 september 2008, 17:42:11 pm »

Niet noodzakelijk. Er bestaan degelijke grafische kaarten voor laptops, maar ze kosten uiteraard ook wel wat. De 8600M en 8800M GT zijn beiden zeker in staat om de wat zwaardere games te draaien...

Bij een desktop zou ik me over die onderdelen niet teveel zorgen maken, Descom is normaal gezien zeer correct daarin. Als er dan toch iets fout loopt kan je er ook altijd terecht. Maar wat is uw budget nu eigenlijk?

Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 02 september 2008, 17:45:06 pm »

Redelijk wat. Mijn ouders zijn bereid mij een complete PC te kopen en ikzelf kan daar dan nog altijd wat bovenop doen. Ik zal het eens vragen wat ze bereid zijn van uit te geven. Maar vorige keer mocht ik ook kopen wat ik wou als het redelijk bleef (zijnde max. 900 denkik)

EDIT: khebbet gevraagd hoeveel ze wouden uitgeven en het antwoord was: 'wat heb je nodig?'
Giel
User

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 02 september 2008, 18:58:25 pm »

Ik ben content van mijne laptop, zou niet meer willen terugkeren naar gewone home pc. Ge kunt zitten waar ge wilt, ge kunt hem makkelijk meenemen naar uw maten voor schoolwerk, gaming of data uitwisselen, en ge ziet er natuurlijk ook veel cooler uit met ne laptop Wink

Amuseer u alleszins met Windows Vista Cool
Black Materia
Administrator
User

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 02 september 2008, 19:20:27 pm »

^ Aye Smiley

Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 02 september 2008, 19:40:17 pm »

Pfff, ister echt geen alternatief voor dien vista. Kijk daar dus zwaar tegenop -_-
Indy
Moderator
User

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 03 september 2008, 11:00:17 am »

Een model zoeken dat nog XP aanbiedt en er de Vista Inspirat-skin overzwieren. Dan hebt ge de coolheid en grafische toeters en bellen van Vista en de oerdegelijke stabiliteit van XP. Zo doet BM het in ieder geval.
Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 03 september 2008, 13:36:06 pm »

Ik begin meer en meer te neigen naar een laptop alleszins, maar dan wel een degelijke. Nu nog zoeken naar een met XP. Ben toch nog benieuwd naar tweaker zijn mening (ondanks alle goede raad hier Wink)
Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 16 september 2008, 18:37:03 pm »

Kheb dus ondrtussen laptop besteld en ook eens gekeken naar de systeemeisen voor GTAIV. Alles zieter ok uit behalve de grafische kaart. Minimum vereiste is"Video Card: 512MB Direct3D 10 compatible video card or Direct3D 9 card compatible with Shader. Ik heb 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650. Nu, ik weet zero, knots, de ballen af van grafische kaarten, maar mijn gut feeling zegt dat dit niet genoeg is?
Black Materia
Administrator
User

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 16 september 2008, 22:41:20 pm »

Mja, de HD3650 is een mid-range mobile kaart, het zou normaal moeten volstaan. Vreemd dat de minimum vereisten zo hoog liggen...

Dark Ruler
User

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 16 september 2008, 23:06:25 pm »

De rest ligt nie zo hoog alleszins (volgens wikipedia toch)
Pagina's: [1] 2 3 4
  Print  

Ga naar: